Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 14.03.2017 om 16:02 uur

Hallo Johanna,

Je kan bv. een autonummerbord of delen van tekst bedekken. Het vergt wat oefening om dit onder de knie te krijgen.

Dit doe je zo:

1. plaats op spoor 1 het fragment
  2. plaats op spoor 2 bv. een zwart vlak
  3. activeer spoor 2 en klik op de rechtermuisknop en kies "aan beeldpositie van video plakken"
  4. lees de teksten die je ziet nauwkeuring door.

Hier een filmpje hoe ik het gedaan heb.

Succes,

Rob   

johanna-w schreef op 14.03.2017 om 16:30 uur

jeetje, super, daar ga ik me even over buigen.
Wordt moeilijk als je bijvoorbeeld iemand zijn gezicht wil verbergen terwijl hij/zij in een auto rijdt die voorbij komt.
Ontzettend bedankt!!!

Kees-Haremaker schreef op 04.07.2017 om 09:11 uur

Hallo Johanna, als je in VDL het zwarte blokje selecteerd dan kan je in 'effecten' 'weergave/annimatie' en dan Positie & Grootte in de lijn daaronder de positie gedurende de clip veranderen en vastleggen zodat het zwarte blokje mee beweegt met de auto
Gr Kees

Voormalige gebruiker schreef op 04.07.2017 om 09:37 uur

Wat Kees hierboven omschrijft, behoort ook tot een van de mogelijkheden. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Bedankt voor deze tip.

Rob

niniki schreef op 06.07.2017 om 01:48 uur

Nou heb ik VDL 2013 nog en ik kon een paar jaar geleden ermee lezen en schrijven, maar ik zoek dat zwarte blokje, waar cjhharemaker@ het over heeft.
Kan iemand mij helpen dat te vinden, alsjeblieft?
Alvast bedankt!

Kees-Haremaker schreef op 06.07.2017 om 08:28 uur

Hallo niniki, ik werkte met 2014, daarna een versie 2016 aangeschaft en nu heb ik 2017, inmiddels geupdate naar de laatste versie.
Maar wellicht is de hoofdstructuur van het programma niet veel gewijzigd. dus achtergronden moeten er altijd in zitten.
Kijk onder effecten naar Design-elementen daarin vind je achtergronden die je kan gebruiken.
Stuur mij even een persoonlijke mail wellicht kan ik even met u contact maken
Mvg Kees

Voormalige gebruiker schreef op 06.07.2017 om 10:08 uur

Hallo Niniki,

Je vind ze in zie afbeelding

Groet,

Rob

Kees-Haremaker schreef op 06.07.2017 om 11:11 uur

Hallo Niniki & Rob, ik heb even een filmpje gemaakt

Mvg Kees

niniki schreef op 06.07.2017 om 13:53 uur

Dankjewel Rob en Kees, ik ga ermee aan de slag!

Voormalige gebruiker schreef op 06.07.2017 om 14:16 uur

Hallo Kees,

Wat jij in je filmpje laat zien, bedoelt Niniki volgens mij niet. Als ik haar vraag goed heb gelezen, wil zij bv een autonummerbord bedekken met een zwartbalkje. Je zou dit ook wel kunnen realiseren met key-frames, maar wat ik in mijn filmpje laat zien, is hiervoor gemaakt. Bekijk mijn filmpje nog eens goed.

Groet,

Rob

niniki schreef op 06.07.2017 om 18:19 uur

Nou druk bezig geweest en het zwarte balkje werkt, alleen het kleven wil maar niet lukken.
Althans het beweegt alle kanten op maar niet met hetgeen ik wilde verbergen.
Maar ik heb aan beide videofilmpjes wel wat gehad.
Nogmaals dankjewel.

Voormalige gebruiker schreef op 06.07.2017 om 18:29 uur

Hallo Niniki,

Ik weet, het vergt wat oefening. Meestal lukt dit mij ook niet in één keer. De uitdrukking is: "Oefening baart kunst"

Succes,

Rob

niniki schreef op 06.07.2017 om 19:24 uur

Haha, ja soms ben ik wat ongeduldig!
Komt vast wel goed! Door er weer mee bezig te zijn, kwam er weer het een en ander boven.