deel van film wil niet zichtbaar worden

jkoenen schreef op 07.08.2008 om 10:25 uur
hallo,
ik heb sindskort magix videodeluxe 2007 aangeschaft en geinstalleerd
nu wil ik mijn eerste filmpje gaan maken.
ik heb een aantal dv cassette`s met vakantie film geimporteerd in magix,
die zijn opgeslagen als opnemen 1,2,3 en 4
toe ik de film wilde gaan bewerken,merkte ik dat ik een stuk film miste.
ik heb toen op mijn harde schijf gezocht naar dit betreffende stuk film , en dit was wel degelijk opgenomen door magix.(als opnemen 2 ).
ik merkte dat alleen de eerste 2 minuten van opnemen 2 was geimporteerd in de tijdlijn, en de rest van die opname krijg ik maar niet in beeld.
als ik opnemen 2 buiten de tijdlijn afspeel in magix zie ik wel het totale fragment, maar zodra ik hem weer in de rest van de film wil slepen komen alleen weer de eerste 2 minuten in beeld !!, ik heb het betreffende bandje al een keer opnieuw opgenomen in magix, maar gek genoeg komen weer die eerste 2 minuten in de tijdlijn en de rest niet.
ik kan hier niks over vinden in de help functie, kan iemand mij mischien via deze weg de juiste tip geven
alvast vriendelijk dank

Reacties

ICTVIDEOFANAAT schreef op 07.09.2008 om 21:48 uur
Hierbij een mogelijk antwoord op uw vraag van een mede hobbiest:

Ik heb dit probleem ook wel eens gehad (ook met andere videoediting pakketen) en in zon geval neem ik dat bestand apart en converteer ik het met een ander programma naar een ander formaat.

Het is trouwens ook mogelijk om de film op te sturen naar online converters op het internet en dan krijg je de geconverteerde film via email terug.

Het hoeft namelijk niet perse aan Magix te liggen. Soms wordt er wel eens afgeweken van videostandaarden en als ex programmeur kan ik u zeggen dat het niet meevalt om die allemaal te ondersteunen.

Het kan een scheef bitje zijn in de film zelf die na de conversie naar een ander formaat wellicht is opgelost.