De video monitor speelt niet af

jjdG44 schreef op 11.09.2012 om 12:01 uur

Ik werk met Video de Lux MX Plus op een Comp met SSD schijf en window 7

Tijdens montage van de vakantiefilm,  een flink  video project, stopte ik een tijdj. De computer ging in ruststand, daarna speelde de monitor  de beelden niet meer af. Kon wel op filmstrip en storybord de filmtake's zien.

Andere projectjes en het inladen van nieuwe takes worden wel afgespeeld.

Inleidende video kan ik ook niet meer bekijken ???

Alles opnieuw inladen, tekst en muziek opniew invoeren kost vele uren werk .

Wie weet de oplossing ??

p.s heb  Video de Lux MX Plus ook al opnieuw geinstaleerd... geen veranderin

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 11.09.2012 om 13:04 uur

Hallo JJ,

Laadt het filmbestand waar je dit probleem mee heeft.

Dan zou je kunnen proberen alle programmainstellingen naar de standaardwaarde terug te zetten door op de F9 toets te drukken. Het Prewiewscherm zal dan weer op zijn vertrouwde linkerhoek bovenhoek van het scherm moeten staan.

Succes

Robvroe1

lucky_me schreef op 11.09.2012 om 19:30 uur

Ik vermoed dat je project corrupt is. Het programma maakt op regelmatige tijdstippen een back-up bestand van je project (veiligheidscopie). Probeer eens de laatste te laden?

mvg

Luc

bobbiaan schreef op 12.09.2012 om 13:47 uur

Beste.....,

Als je met een project bezig ben schakel dan alle andere programma's uit. O.a. virusprogramma, maar ook de instellingen van na ..tijd harde schijf stoppen, videoscherm uit, PC in slaapstand etc. Dit zijn omstandigheden waarmee storingen ontstaan welke u nu heeft.

Zoek inderdaad naar een backup bestand van voor het mis is gegaan hopenlijk heb je dat op je PC staan, zoniet heb je veel werk om alles opnieuw te bewerken. Standaard maakt het programma om de 10 minuten een backup.

Het wordt opgeslagen als: naam_BAK0.MV_

Suc6,

Bobbiaan

jjdG44 schreef op 12.09.2012 om 20:02 uur

Hoera opgelost .

Het projectbestand bleek inderdaad corrupt. Oorzaak weet ik niet maar ik vermoet det het mis is gegaan bij het invoeren van en muziekbestand (achtergrond muziek)

En backup bestand van 2 dagen eerder bleek wel goed te zijn.
Ook drie backup bestanden waren corrupt omdat ik een veel tijd gestoken had in het opsporen van het probleem.

F9 indrukken en standaarty waarden weer instellen hielp n.l.ook in .

Iedereen bedankt voor het aandragen van ideeën

Cinecor schreef op 13.09.2012 om 09:11 uur

Hoera opgelost .

Het projectbestand bleek inderdaad corrupt. Oorzaak weet ik niet maar ik vermoet det het mis is gegaan bij het invoeren van en muziekbestand (achtergrond muziek)

Ook drie backup bestanden waren corrupt omdat ik een veel tijd gestoken had in het opsporen van het probleem.

TIP: Door het gebruik van "vreemde" mp3 muziekbestanden in NLEsoftware kunnen er soms problemen ontstaan. Misschien is dat hier ook het geval, u vermoedde dat al. Daarom is het aan te bevelen om voor de zekerrheid mp3 bestanden altijd eerst te converteren naar wav, waarmee de software beter overweg kan en de kans op dit soort storingen wordt voorkomen.

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2012 om 11:04 uur

Hoera opgelost .

Hallo JJ,

Fijn te horen dat je probleem is opgelost. Er kunnen zoveel oorzaken zijn van een corrupt projectbestand, daarom heb je de mogelijkheid om automatisch een backup bestand te maken. Standaard staat deze om de 10 minuten.

Even een opmerking over MP3 muziekbestanden. Ik heb nog nooit enige problemen ondervonden met MP3 bestanden. Het zou gebruikers alleen maar in verwarring brengen. Magix heeft trouwens ook een programma "Magix mp3 maker". Hiermee maak je MP3 bestanden die je dan weer kan gebruiken in Magix VDL.

Groet,

Rob

bobbiaan schreef op 13.09.2012 om 12:16 uur

Beste allemaal,

Ik wil toch benadrukken dat je alle programma's die op je PC kunnen draaien uitschakel als je aan het werk bent met Video bewerken. Vooral de settings in het "energie beheer" moet je uitschakelen, want dat geeft met name de problemen die hier zijn gebeurt.

Mvg

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 13.09.2012 om 13:14 uur

Beste allemaal,

Ik wil toch benadrukken dat je alle programma's die op je PC kunnen draaien uitschakel als je aan het werk bent met Video bewerken. Vooral de settings in het "energie beheer" moet je uitschakelen, want dat geeft met name de problemen die hier zijn gebeurt.

Mvg

Bobbiaan

Hallo Bobbiaan,

Ik ben het deels met je eens. Maar ik vind het een onverstandig advies om je virus c.q. internet security programma uit te zetten, zoals je reeds eerder meldde, deze werken meestal op de achtergrond. Wat betreft het energiebeheer daar ben ik volledig mee eens, dit kan een storende werking hebben. Of dit nu echt specifiek dit probleem heeft veroorzaakt is niet met zekerheid vast te stellen, ik  zelf denk van niet.

Groet,

Rob

Cinecor schreef op 14.09.2012 om 10:57 uur

Beste allemaal,

Mvg

Bobbiaan

Hallo Bobbiaan,

Ik ben het deels met je eens. Maar ik vind het een onverstandig advies om je virus c.q. internet security programma uit te zetten, zoals je reeds eerder meldde, deze werken meestal op de achtergrond. Wat betreft het energiebeheer daar ben ik volledig mee eens, dit kan een storende werking hebben. Of dit nu echt specifiek dit probleem heeft veroorzaakt is niet met zekerheid vast te stellen, ik  zelf denk van niet.

Groet,

Rob

Gouden regel:  Als je monteert de internetverbinding uitzetten!

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2012 om 12:32 uur

Beste allemaal,

Mvg

Bobbiaan

Hallo Bobbiaan,

Groet,

Rob

Gouden regel:  Als je monteert de internetverbinding uitzetten!

Mijn advies blijft:  "Laat je virus c.q  internet security aanstaan!!! "    Ondanks de goude tip je internetverbinding uit te zetten. Dit heeft absoluut geen invloed op het monteren van je films. Ik heb zelfs tijdens het monteren mijn e-mailverkeer openstaan, zonder problemen!!!

gr. Rob  

bobbiaan schreef op 14.09.2012 om 16:48 uur

Beste allemaal,

Jullie hebben gelijk. Maar wat ik vergeten ben erbij te vermelden is dat ik ( en dat doen meer leden van onze videoclub) de internet verbinding afsluit tijdens motage werk op de PC. Als je die intact laat niet de virusscanner uitschakelen, uitschakelen geeft ook minder kans op storingen.

Mvg

Bobbiaan

Voormalige gebruiker schreef op 14.09.2012 om 17:19 uur

Beste allemaal,

Jullie hebben gelijk. Maar wat ik vergeten ben erbij te vermelden is dat ik ( en dat doen meer leden van onze videoclub) de internet verbinding afsluit tijdens motage werk op de PC. Als je die intact laat niet de virusscanner uitschakelen, uitschakelen geeft ook minder kans op storingen.

Mvg

Bobbiaan

Hallo Bobbiaan,

Wat je nu schrijft kan ik me helemaal in vinden.

gr. Rob