De instellingen van het monitorgedeeelte, de arranger en de mediapool blijven niet behouden na herstart.

pjotrus schreef op 26.07.2011 om 22:00 uur

Ik werk met Magix Video de Luxe 17 premium. Mijn computer heeft een I7 processor en draait onder Windows 7.Het geheugen is 8 Gb.

Als ik in Magix het monitorgedeelte, de arranger en de mediapool verander van grootte en plaats blijven deze instellingen niet behouden en moet ik, na een start van Magix deze schermindeling opnieuw instellen.

Ik heb Magix opnieuw op de computer geïnstalleerd maar zonder resultaat. Nu werkte ik met twee monitoren maar ook met één monitor houdt Magix zijn instellingen niet vast.

Zou het aan Windows kunnen liggen? Ik vraag het omdat na de herinstallatie de schermindeling precies hetzelfde was. Deze was vreemd want de previewmonitor was niet te zien.  Dat is beslist niet het startscherm als je voor het eerst met Magix aan de slag gaat.

Reacties

FransS schreef op 27.07.2011 om 12:53 uur

Hoi Pjotis,

Als ik mijn preview monitor verander van grote blijft het zo ,of ik moet een ander format op de tijdlijn zetten dan vraagt het mij of ik het moet aanpassen of niet ,ik doe dit dan niet verder blijft alles gewoon zo als het is ook de media pool en de tijdlijn,uiteraard als ik de preview monitor vergroot worden de media pool en de tijdlijn kleiner. 

Nu werk ik niet met 2 monitoren dus daar kan ik niets over vertellen.

en of het aan Windows ligt zou ik niet durven te vertellen.

Grt.Frans S

pjotrus schreef op 27.07.2011 om 13:46 uur

Hoi Frans S

Na wijziging van de previewmonitor blijft die instelling niet behouden en dat is vervelend. Maar mijn vraag is dus hoe ik  ervoor kan zorgen dat die instelling behouden blijft.

Wat  je bedoelt met "een ander format op de tijdlijn zetten" is me niet duidelijk. Kun je dat nader toelichten?

groet van Pjotrus

FransS schreef op 27.07.2011 om 22:42 uur

Hoi pjotrus,

Met een ander format bedoel ik  4:3 of 16:9 film.

Heb je al geprobeerd om een stukje film op de tijdlijn te zetten en dan opslaan,en kijken of het dan blijft staan,anders moet je even bij "bestand" instellingen "programma"kijken welligt moet je daar een vinkje aan zetten in ieder geval al de tabladen even nagaan of er iets in te vinden is,anders zou ik het ook niet weten .

Grt. Suc6 Frans S.

pjotrus schreef op 29.07.2011 om 11:31 uur

Bedankt Frans,

Ik heb alle mogelijke instellingen al geprobeerd maar niets helpt. Ik ga windows er opnieuw op laten zetten. Dat duurt een paar dagen maar je hoort in ieder geval nog van me.

groet van Piet

pjotrus schreef op 29.07.2011 om 12:08 uur

Frans, je raad het niet maar ik heb het alsnog gevonden. Als je in Magix naar bestand gaat en dan onderaan naar instellingen zie je rechts weer een menuutje komen. Onderaan staat "programma-instellingen terugzetten naar standaardwaarden".  Daar heb ik op geklikt en het probleem is opgelost. Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken.

groet van Piet