De gekozen directory is tegen schrijven beveiligd - geen oplossing gevonden

mpomusic schreef op 08.01.2011 om 12:04 uur

Ik gebruik Magix Red uw Video's

 

Voorheen kon ik analoge televisie-opnemen via de optie 'opname' en 'analoge video' als ik de kabels had aangesloten op de videorecorder (en de videorecorder met een coaxkabel op het binnenkomende tv-signaal). Sinds kort heb ik alleen digitale televisie, waarbij er een digitale ontvanger zit tussen de videorecorder en het binnenkomende tv-signaal. Als ik alles aansluit als voorheen, en dan wil opnemen, krijg ik de melding:

 

"De gekozen directory is tegen schrijven beveiligd. Gegevensopslag is onmogelijk."

 

Vandaag heb ik de pc met de kabels aangesloten op een oude Video 2000 (een ander type videorecorder, gemaakt door Philips en veel beter dan het VHS systeem) omdat ik banden wil digitaliseren. Die recorder is alleen aangesloten op het lichtnet, niet op andere randapparatuur. Ook hierbij krijg ik de melding dat gegevensoplsag onmogelijk is omdat de gekozen directory is beveiligd. Ik krijg overigens in het kadertje wel beeld en geluid te zien. Maar opnemen is onmogelijk.

 

- De directory is op mijn computer

- de gekozen directory is een map waar ik administrator van ben - dus dat kan geen belemmering zijn.

- Ik ben geregistreerd bij Magix

- Ik heb de Magix software geactualiseerd

- Ik werk met Windows Vista

 

Hoe los ik dit probleem op, zodat ik wel kan opnemen van digitale televisie én Video 2000?

Reacties

VanderKaart schreef op 10.01.2011 om 10:09 uur

Start Video Easy Red uw Video's eens expliciet als Administrator; rechtsklik op het programma-icoon en dan Uitvoeren als Administrator... Kijk of het dan wel lukt.

 

Ga in het opname-scherm eens naar de knop Uitgebreide weergave en zet dan een vinkje bij Voor zwakkere en oudere computers..... Kies altijd kwaliteit Hoogst. Kijk of het dan lukt.

 

Installeer desnoods het programma eens opnieuw, en dan installeren als Administrator (Individueel), en niet voor Alle gebruikers.

 

 

P.S. Er is ook een nieuwe patch beschikbaar voor het programma; deze ook absoluut installeren via het menu Hulp / Online actualiseren.....

mpomusic schreef op 15.01.2011 om 13:47 uur

Bedankt voor de reactie, VanderKaart. Zodra ik gelegenheid heb, ga ik het zeker uitproberen als administrator. Het is echter een gedoe om alles op te zetten... Dat moet in een toekomstig vrij uurtje.

 

Ik heb al wel gekeken naar de optie 'Uitgebreide weergave'. Die kan ik niet terugvinden. Ik start Magix Film op DVD 8 op. Dan maak ik een nieuw project aan. Vervolgens klik ik op het 'Opname' ikoontje, en daarna het 'Analoge Video' ikoontje. Dan krijg ik een opnamescherm ('Video-opname'). Als ik alles aangesloten had, zou ik van de vhs kunnen opnemen. Maar ik zie in het opnamescherm niet 'Uitgebreide weergave'. Ik zie wel de opties: 'Bewerking na opname...', 'Configuratie...', 'Geavanceerd....', 'Snapshot!', en 'Niveauregeling...'.