Datum en werkelijke tijd in de Video-opname zichtbaar houden

FHSAVPROD schreef op 08.10.2013 om 09:32 uur

Beste,

Bij het afspelen van een video-opname met de Videocamera (HDR FX7) kun je instellen, dat de datum en werkelijke tijd van de opname onder in het beeld getoont wordt. De datum en tijd wordt namelijk altijd op de achtergrond op de tape vastgelegd. Nu wil ik deze opname, dus met zichtbare tijd en datum, ook in VideoDeluxe Premium inladen. Echter heb ik dan tijdens en na het inladen geen datum en werkelijke tijd in beeld. Is er gewoon niet. Vraag hoe kan ik dit wel voor elkaar krijgen of is het niet mogelijk

Reacties

mi-bo schreef op 08.10.2013 om 14:23 uur

Als U vdl 2014 heeft onder Titels staat de optie timecode.

hier kunt u als de camera een time code heeft dit instellen en in Uw project bewerken.

succes.

FHSAVPROD schreef op 08.10.2013 om 15:58 uur

mi-bo, Bedankt voor uw reactie. Echter bedoelde ik dit niet. Via Alt i in vdl2013 Premium krijg je ook de tijdcode.

Mijn bedoeling is om de datum en tijd van de Video-opname, die op de achtergrond ook op de tape wordt gezet en middel een instelling op de camera zichtbaar wordt bij het afspelen op deze camera, samen met de video-opname in te laden en zichtbaar hebben op de weergave in vdl.

B.v. Ik heb van 21.31 uur t/m 21.45 uur een opname gemaakt. De exacte minuten en seconden wil tijden het afspelen van dit deel zichtbaar hebben.  Dit is iets anders dan een timecode.

RiViS schreef op 08.10.2013 om 17:51 uur

Staat er niets over in de handleiding van je camera?

groet,

Rijk

FHSAVPROD schreef op 08.10.2013 om 20:00 uur

Beste RiViS, hartelijjk dank voorhet mee denken, maar ook dit is het niet.

In de handleiding van de camare staat alleen omschreven hoe je datum en werkelijk tijd zichtbaar kunt maken. Dit werkt ook uitstekend. B.v. op 2 mei 2013 heb ik een video-opname gemaakt tussen 13.00 en 14.00 uur.  Ik wil nu exact weten welke gebeurtenis ik om 13.05 en 13.10 heb opgenomen en deze tijd en datum ook zichtbaar in beeld hebben. Afspelen via de Camera  en previewscherm van de camera is de data en tijd in minuten en seconden  (indien ingesteld) zichbaar. Nu wil ik dit beeld met data inladen in VDL Premium. Zoals gezegd wel het beeld, maar niet de datum en tijd. M.a.w. je zou dus denken, dat de datum en tijd ook mee ingeladen wordt en terug te zien is via het preview scherm van VDL, maar niet dus. Het lijkt erop dat wat ik graag zou willen technisch niet mogelijk is. Dit in tegenstelling tot de wijze zoals je vroeger een camara op een Videorecorder aansloot  en als je dan datum en tijd mee had opgenomen werd dit ook over gecopiëerd naar de VHS. Toen vond je dat niet altijd even mooi, steeds de datum en tijd in beeld. Maarja er kan een reden zijn dat je dit toch graag wil.