CPU gaat tijdens afspelen bij het monteren naar 100%

opacor40 schreef op 25.07.2011 om 14:24 uur

Bij het bewerken van mijn film en het gebruik van meer dan twee sporen, gaat de CPU naar 100% en de computer loopt op een gegeven moment vast. Bij één videospoor en één audiospoor gaat het goed. 

Als ik bij 4 sporen steeds maar weer probeer af te spelen met steeds een schokkerig preview beeld, gaat plotseling het CPU gebruik terug naar rond de 20% en is er niets meer aan de hand. Dan kan ook de monitor rsolutie weer naar de volle kwaliteit.

Ik heb een gloednieuwe PC met een i7 processor van 3,4 GHz; een werkgeheugen van 6GB. 

Het is erg irritant om elke keer 10 minuten bezig te zijn voordat ik met Magix kan beginnen te monteren. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? De monitor preview heb ik al op lagere resolutie gezet, maar dat maakt niets uit.

Ik werk met Magix Video de Luxe Plus 16

 

Reacties

FransS schreef op 25.07.2011 om 21:14 uur

Hoi Opacor,

ik vraag me af of je alle instellingen wel goed staan en de laatste update is geïnstalleerd.

ik heb zo'n zelfde configuratie allen een 2,8 i7  processor en ik gebruik af en toe wel 10 sporen maar heb daar geen last van.

ik stel voor om het programma eens te delete en opnieuw te installeren je weet maar nooit waar het goed voor is.

En willigt heb je een paar programma's mee draaien VdLux verstoren . 

Grt. Frans S.

opacor40 schreef op 26.07.2011 om 20:28 uur

Bedankt voor het meedenken Frans. Ik heb het programma opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat. Ook heb ik gekeken naar andere lopende programma's en er enkele afgesloten. Maar ook dat geeft geen resultaat. Vanmorgen, toen ik de computer opstartte werkte Magix meteen als een zonnetje. 's Middags echter was het aanvankelijk weer mis. Na een kwartier deed ie het plotseling weer. Ik snap er niets van. Er zal ergens een logica zitten, maar kom daar maar eens achter. Dat Magix plotseling toch weer werkt geeft m. i. aan dat het niet in de instellingen van Magix zal zitten. Eerder denk ik aan een of andere actie van de computer op de achtergrond. Ik hoop hier t.z.t. te melden wat de oorzaak was.

Gr. Cor