Correctie helderheid niet vast te leggen.

b.peet schreef op 25.11.2019 om 11:53 uur

Weet iemand een oplossing voor het volgende probleem met Video de Luxe Premium?

Een geselecteerd (geel) deel van de video is gecorrigeerd op belichting, contrast blijft staan maar de helderheid is niet op te slaan. Het maakt niet uit of het gedeelte helemaal los staat of aan de totale video gekoppeld is. Ik heb het met alle variaties keer op keer opgeslagen en ook de laptop opnieuw opgestart maar steeds gaat de helderheid weer terug naar 50. Ik heb Windows 10 versie 1903, 6 Gb. ram en 7200U CPU.

Groet; Bas Peet, Hilversum.

Reacties

mi-bo schreef op 25.11.2019 om 12:27 uur

@b.peet

Beste Bas.

Misschien een oplossing, maak een map aan, het project staat op de tijdlijn, ga naar bestand opslaan als en geeft dit aan in de aangemaakt map met 0001, doe dit nog een keer en dan 0002.

Nu gaat U vanuit 0002 een stukje van het project bewerken, veranderingen aangebracht sla dit op in de aangemaakte map met 0003. zet dit weer( 0003 ) op de tijdlijn en ga dan verder, en sla het volgende op als 0004.

en zo maakt U het project met aanpassingen

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

b.peet schreef op 25.11.2019 om 12:59 uur

Michael dank voor supersnelle antwoord; ik ga daar even voor zitten en kijken wat er uit komt. Ik hoop dat het geen blijvend mankement is in Video de Luxe. Ik kan het programma natuurlijk opnieuw installeren want ik heb een schijfje.

Nogmaals dank en de groeten van Bas.

mi-bo schreef op 25.11.2019 om 15:00 uur

@b.peet

Beste Bas.

Zover mijn kennis gaat is dit geen mankement in MAGIX vdl.

Dit is een stukje montage techniek.

Uw project zal ook niet in één keer zijn opgenomen,dan zal per stukje start en stop wat aangepast moet worden apart worden bewerkt,opgeslagen en kan het volgende project worden bewerkt.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

b.peet schreef op 25.11.2019 om 15:59 uur

Dag Michael. Gedaan wat je in je eerste antwoord schreef; alleen dat "bestand" is Project neem ik aan. In alle gevallen heeft het niets uitgehaald, het totale project wordt in die mappen geladen dus niet alleen het door mij geselecteerde deel. Bij Auto-belichting heb ik het vinkje weggehaald maar dat helpt ook niet. Dus in de mappen 0001 t/m 0004 zitten dezelfde totale projecten met de niet geaccepteerde helderheid van 61, contrast is wel geaccepteerd. Wat nu beste Michael, ik kan die film niet op deze manier op You Tube plaatsen. Ik loop n.l. filmend te wandelen door Hilversum. Hoop dat je nog een idee hebt. Groet van Bas.

mi-bo schreef op 25.11.2019 om 16:34 uur

@b.peet

Beste Bas,

Dank voor Uw feedback,

Iets niet correct geformuleerd, als U het bewerkte bestand heeft opgeslagen onder 000 dan eigenlijk het programma afsluiten en MAGIX vdl weer opstarten en vanuit de map de laatste 000 importeren naar de tijdlijn( Uw werkt toch wel in tijdlijn modus en niet in Storyboard modus ).

Dan zult U zien dat de aanpassingen er wel instaan, gaat U dan een stukje verder weer opslaan in ( als ) programma afsluiten en weer opstarten de laatste 000 weer importeren enz enz.

Heeft U dit probleem ook met andere projecten?????

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

b.peet schreef op 25.11.2019 om 17:05 uur

Dank voor je snelle reactie Michael. Ja, ik zit in de tijdlijn modus. Weer alles opnieuw gedaan, eerst vier mappen aangemaakt in de map Projecten. Daarna het videodeel gecorrigeerd en dan onder tabblad bestand het geselecteerde deel opgeslagen in map 0001. Dezelfde procedure naar map 0002; geopend, bewerkt en naar 0003, enz. Steeds na elke keer opslaan VdL afsluiten en dan vanuit de aangemaakte map geopend in de tijdlijn. Ook geopend vanuit VdL maar dat heeft ook geen effect. In andere projecten heb ik dat niet, sterker nog in hetzelfde project blijf de belichtingscorrectie in andere delen wel staan. Ik begrijp je toch hopelijk wel of doe ik toch iets verkeerd? Moet ik misschien een hersteloptie proberen, volgens mij zit dat op het schijfje (hoop ik).

Hoor graag weer van je.

Groeten van Bas.

mi-bo schreef op 25.11.2019 om 17:43 uur

@b.peet

Beste Bas,

dit is mijn project en de map die aangemaakt is heet bas.na het weer opstarten van MAGIX vdl

neen, geen vier mappen aanmaken maar 1 map na een stukje te hebben bewerkt,

bewust donker gemaakt en opgeslagen als 0003na het weer opstarten van MAGIX vdl ben ik gegaan naar bestand openen dan wordt Map Bas geopend en haal ik 0003

naar de tijdlijn en hier ziet U dat wat is opgeslagen weer terug naar de tijdlijn kan zetten.

Als dit niet lukt is altijd een mogelijkheid met de dvd optie herstellen te doen, niet vergeten daarna via hulp online actualiseren de laatste download voor Uw programma te uploaden.

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

b.peet schreef op 25.11.2019 om 23:08 uur

Hoi Michael. 5 knipsels: 1e- gecorrigeerd en naar een nieuwe map. 2e- dit komt uit de map, dus meteen donker. 3e- gecorrigeerd en naar de volgende nieuwe map. 4e- knipsel van de mappen. 5e- dit komt uit de laatste map, het is alleen de helderheid die niet geaccepteerd wordt. Ik denk dat ik een draaiboek van dit project schrijf en dan het hele project verwijder en dan volgens het draaiboek een nieuw project maak; dan ga ik eerst alle belichtingen corrigeren en dan de rest bijvoegen. Wat denk jij ervan? Groeten van Bas.

mi-bo schreef op 26.11.2019 om 08:27 uur

@b.peet

Beste Bas.

Dank voor Uw feedback.

Als U eerst alle belichtingen gaat corrigeren vergeet dan niet als dit is gedaan om het te saven

Wat ik U heb laten zien is van de laatste versie MAGIX vdl 2020 premium(daar is het wel gecorrigeerd op geslagen en weer te openen ) weet niet of daar het verschil in zit tenopzichte Uw pakket.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

b.peet schreef op 26.11.2019 om 11:18 uur

Dag Michael, dat is een goede tip; dat had ik waarschijnlijk niet gedaan. Ik ben al aan het schrijven, ik laat het weten als dit de oplossing blijkt te zijn. Dank voor al je moeite en de groeten van Bas.

mi-bo schreef op 26.11.2019 om 11:37 uur

@b.peet

Beste Bas.

Graag gedaan, we vernemen het wel,

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 26.11.2019 om 13:33 uur

Hallo Bas,

Ik heb uw topic op de voet gevolgd. Als ik het geselecteerde deel van de video heb gecorrigeerd op helderheid en contrast, blijven deze bij mij na opslaan en weer openen gehandhaafd. Ik kan u niet vertellen, waarom het bij u de helderheid teruggezet wordt op de waarde 50.

1. Heb u VDL 2020 al eens teruggezet op de beginwaarde?
  2. hebt u de wel laatste versie

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 26.11.2019 om 14:22 uur

Hallo Bas, zie filmpje. Gr. Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

b.peet schreef op 26.11.2019 om 17:08 uur

Hallo Michael. Zoals ik aangaf heb ik gedaan, oude bestanden verwijderd en opnieuw het origineel geladen. Alles is tot nu toe goed verlopen en de belichtingscorrectie blijft staan; ik verwacht niet dat na het invoegen van allerlei titels en foto's de boel weer in het honderd loopt. Ik heb ondertussen wel ontdekt dat de HDR Gamma een hoop kan bijdragen aan wat je met helderheid en contrast niet redt. Groet van Bas.

b.peet schreef op 26.11.2019 om 17:15 uur

Dag Rob. Dank voor je reactie. Ik heb VdL versie 2019 en die doet het uitstekend; er zat een storing in een deel van mijn video en ik heb geen idee wat de oorzaak was. Wat jij in je filmpje liet zien lukte bij mij in dat videodeel gewoon niet (zie mijn knipsels in een van mijn reacties). Dat filmpje is leuk gedaan, ik kan alleen maar knipsels maken. Groeten van Bas Peet.

mi-bo schreef op 26.11.2019 om 17:34 uur

@b.peet

Beste Bas.

Dank voor Uw feedback. .

Wat betreft HR GAMMA is correct.

MAGIX is een veelzijdig product

Als U nu het project in een daarvoor gemaakte map opslaan in. (0001)(0002)

En U gaat verder met titel als dat klaar is weer opslaan (bv. 0003).

Dit weer op de tijdlijn zetten en dan evt foto toevoegen en dat weer opslaan in (bv 0004).

Als er evt iets verkeerd gaat kunt u stap (pen) terug.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 26.11.2019 om 18:26 uur

Hallo Bas,

Het is altijd fijn om te lezen, dat er door dit forum weer een probleem is opgelost. Zelf had ik uw knipsels gezien en bestudeerd en was al van mening dat het hier ging om een corrupte MVP projectbestand (videodeel). Een MVP projectbestand bestaat alleen maar uit verwijzingen etc.. Daarom mijn advies, als u weer eens een dergelijk probleem ondervindt, doe dan eerst een test met een nieuw MVP project, zo kunt u dan uitsluiten of het zit in VDL programma of in het MVP projectbestand.

Groeten,

Rob

PC -1-

PC -2-