Reacties

lucky_me schreef op 28.10.2010 om 21:59 uur

Ja, dat hangt er natuurlijk vanaf wat die 10 GB zijn. Wanneer dit een bestand is dat nog niet gecomprimeerd is zal dat wel lukken denk ik. Ga naar de menu bestand/film exporteren en dan afhankelijk van wat je wil kies je bvb. video als mpeg video. dit is voor wanneer je je film op dvd wil branden en dan gebruikte je de mpeg-2 codec. Start je met een HD film, dan kies je misschien beter voor mpeg-4. Gratis te activeren vanaf vdl16-plus.

video naar quicktime video laat dan al toe om streaming beelden via het internet te bekijken.

ps. Mocht je bestand nog iets te groot zijn, dan kan je het gratis programma dvd shrink downloaden van het internet. Magix heeft het ook wel in huis maar met minder mogelijkheden denk ik.

succes

luc

rdecock52 schreef op 29.10.2010 om 09:48 uur


Ik heb reeds als AVI en alks MPEG geconverteerd, maar het bestand blijft nog steeds veel te groot

Heb dan maar geprobeerd met dvd shrink, maar die herkent geen AVI

Heb jij zelf al eens een film groter dan 10Gb kunnen branden ?

Hartelijk bedankt voor de snelle reactie
 

Ja, dat hangt er natuurlijk vanaf wat die 10 GB zijn. Wanneer dit een bestand is dat nog niet gecomprimeerd is zal dat wel lukken denk ik. Ga naar de menu bestand/film exporteren en dan afhankelijk van wat je wil kies je bvb. video als mpeg video. dit is voor wanneer je je film op dvd wil branden en dan gebruikte je de mpeg-2 codec. Start je met een HD film, dan kies je misschien beter voor mpeg-4. Gratis te activeren vanaf vdl16-plus.

video naar quicktime video laat dan al toe om streaming beelden via het internet te bekijken.

ps. Mocht je bestand nog iets te groot zijn, dan kan je het gratis programma dvd shrink downloaden van het internet. Magix heeft het ook wel in huis maar met minder mogelijkheden denk ik.

succes

luc

lucky_me schreef op 29.10.2010 om 12:59 uur

in avi moet je zeker niet proberen, de bestanden worden veel te groot.Op dvd wordt ook meestal gewerkt met mpeg2. Op een dvd past zo'n 4.7 GB. Als het mpeg bestand daar ver boven zit kan je overwegen te branden op een schijfje met dual layer. Dwz dat je 2 laagjes boven elkaar kan branden, dan kom je al aan ~9.4 GB.(film en eventuele menubestanden,dus de film zelf mag geen 9.4GB zijn) de meeste dvd spelers hebben daar geen moeite meer mee.

En om een antwoord te geven op je vraag of ik reeds een film brandde van 10GB. Op dvd kan dat niet, daarvoor precies dat we eerst moeten converteren. dvd-shrink kan zeker overweg met mpeg, daar kan je gewoon je bestand van 10GB (mpeg) verkleinen (shrinken) naar 4.7 GB (mpeg). Dit raad ik je niet aan, dan zou je veel kwaliteit verliezen, maar het kan wel.