collage van foto's in videofilm geeft geen beeld bij afspelen.

sonjadeweerd schreef op 11.02.2013 om 14:55 uur

Goedemiddag,

Mijn probleem is het zichtbaar bij het afspelen  van een collage van foto's in mijn videofilm.

Als ik uitsluitend foto's laadt en collagaes maak is er niets aan de hand, maar zodra ik eenzelfde collage maak in mijn viideofilm lukt het niet om deze zichtbaar te krijgen. Wat doe ik niet goed.

Ik werk met Video de Lux MX. Besturingssysteem is Windows 7 professional.

Alvast dank voor de hulp.

Met vriendelijke groet,

Sonja

Reacties

magixagent schreef op 12.02.2013 om 12:05 uur

Beste, als u een collage maakt met foto’s worden deze gegroepeerd, met video is dit niet zo, maak een copy van de film zet deze onder elkaar en voeg een collage toe en U zult het effect zien.
Als U een aantal foto’s op de tijdlijnmodus zet deze activeer , klik dan Crtl+m aan en u maakt er een slideshow van, dan worden Uw mooie Foto's ( stil staande beeld ) wat levendiger, hoe hoger de vdl versie , meer mogelijkheden.
succes met het mooie MAGIX product.

sonjadeweerd schreef op 12.02.2013 om 13:16 uur

Beste Magixagent,

Dank voor uw antwoord.

Misschien was ik niet helemaal duidelijk met mijn vraag. Het gaat niet om een collage van film, maar om een collage van foto's die ik in een film wil verwerken. Omdat het niet lukte heb ik ook al als probeersel een collage van foto's gemaakt (uitsluitend foto's geladen, collage gemaakt en zichtbaar afgespeeld.) Vervolgens opgeslagen (wordt als film opgeslagen) en toen in de bestaande film geimporteerd. Was geen succes. 

Ergo hoe krijg ik een aantal foto's als collage ter verlevendiging van een saaie reeks foto's in mijn film?

Hartelijke groet,

Sonja

FransS schreef op 12.02.2013 om 14:59 uur

Hoi Sonja,Als ik het goed begrijp wil je foto's in je film inporteren(insurt's) dit is niet het goede woord daar voor maar als je 1 film op de tijdlijn hebt staan en je wil daar wat foto's aan toevoegen dat gaat dat als volgd,neem de foto die op een bepaalde plaats wilt hebben en zet deze daaronder,als je nu dat stukje waar de foto staat afspeeld zal je zien dat het beeld van de film op die plaats de foto laat zien. Als je zo dan verder gaat met al je foto's dan komt het hoopenlijk wel goed,en als ik het verkeerd heb hoor ik het graag.

zet ander een printscreen in je antwoord wat je dan bedoeld

Suc6 Frans S. 

sonjadeweerd schreef op 12.02.2013 om 15:53 uur

Hoi Frans,

Het invoegen van foto's in een film is geen probleem. Ik kan er alleen geen collage maken. Als ik een collage effect bij foto's gebruik dan worden de foto's samengevoegd en staat er keurig "collage"op, maar ik krijg geen beeld bij het afspelen. Het scherm blijft zwart.

Als ik een nieuw project opstart en uitsluitend foto's op de tijdlijn zet gaat het wel goed en worden de collages zichtbaar afgespeeld.

Ik heb 2 printscreens gemaakt, maar deze vijn in PNG formaat en ik zie dat alleen jpg is toegestaan. 

Hartelijke groet,

Sonja

sonjadeweerd schreef op 13.02.2013 om 20:12 uur

Hallo allemaal,

Probleem is opgelost. De sporen 5 en hoger stonden op uit en dat heb ik niet gezien. Deze waren niet en beeld.

In ieder geval, dank voor de hulp.

Groet,

Sonja