codec problemen

David_W schreef op 24.02.2019 om 19:21 uur

sinds vandaag kan ik geen video's meer laden omdat de MPEG4 codec niet geactiveerd is. Ik heb geen hardware vervangen op de laptop. In november ook dit probleem gehad. Activeren van de Codec lukt niet via het menu Hulp/Extra inhoud installeren (ook niet als administrator)

Ik heb nooit problemen met Video de Luxe gehad, tot ik met deze versie werk. Met deze versie stapelen de problemen zich op van instabiliteit tot het niet kunnen werken vanwege een ontbrekende codec, die dus ook niet geactiveerd kan worden.

Reacties

mi-bo schreef op 24.02.2019 om 19:59 uur

@David_W

Beste David,

heeft U al geprobeert het op te lossen via ,

bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar Standaardwaarde.

Mvg

Michael

David_W schreef op 24.02.2019 om 21:10 uur

Wat zou dat ten aanzien van de codec oplossen? Waarom zou deze suggestie werken?

mi-bo schreef op 24.02.2019 om 21:56 uur

@David_W

Beste David.

Niet wetend waar U gisteren meebezig was voordat de Pc is afgesloten, is dit een voorstel.

Door alles weer terug te zetten naar standaardwaarde,staat alles zoals het was na installatie van het product.

Mvg

Michael.

Bol schreef op 24.02.2019 om 23:18 uur

Hallo David,

Over welke mpeg-4 codec heb jij het. Is dit de Mpeg-4 Basic (standaard) of Mpeg-4 (Mainconcept)

Ik ben het niet eens met: "Door alles weer terug te zetten naar standaardwaarde, staat alles zoals het was na installatie van het product." Uit ervaring weet ik dat na het resetten naar de standaardinstellingen, je persoonlijke instelling niet worden gereset. Het kan zijn dat dit INI bestand corrupt is.

Ga naar: C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_premium en verwijder Videodeluxe.ini bestand. Bij het opstarten wordt deze weer automatisch aangemaakt.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.02.2019, 09:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 25.02.2019 om 10:24 uur

Beste Rob en Michael,

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb het over de MPEG 4 basic. Het voorstel met het verwijderen van het ini bestand heb ik in november (toen had ik ook een probleem met de codec) uitgevoerd. Het heeft toen niet gewerkt. Ik zal het opnieuw proberen.

Ik houd jullie op de hoogte,

Groeten,

David

mi-bo schreef op 25.02.2019 om 10:32 uur

@David_W

Beste David.

Dank voor Uw Feedback.

Mvg

Michael

David_W schreef op 25.02.2019 om 10:47 uur

Ik heb het ini bestand verwijderd en , zoals ik verwachtte, heeft het geen resultaat gegeven.

Bol schreef op 25.02.2019 om 11:30 uur

Hallo David,

Het jammer, dat het resetten en het verwijderen van het ini bestand niet het gewenste resultaat heb opgeleverd.

Als je het over Mpeg-4 standaard hebt, is mijn advies de-installeer en her-installeer VDL.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.02.2019, 11:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 25.02.2019 om 11:39 uur

Beste Rob,

Ook dat heb ik gedaan, echter zonder resultaat. Heb jaren met VDL gewerkt naar tevredenheid, maar ik begin nu toch te kijken naar andere mogelijkheden. Deze versie is voor mij een versie met steeds terugkerende problemen.

Bol schreef op 25.02.2019 om 12:01 uur

Hallo David,

Ik zie in jouw historie, dat je al eerdere problemen hebt ondervonden. Helaas kan ik je als forumlid niet verder helpen. https://www.magix.info/nl/forum/instabiliteit-video-de-luxe-2019--1221220/

Succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Rob

PC -1-

PC -2-

David_W schreef op 25.02.2019 om 12:12 uur

dank je Rob