codec mpeg film

cadt23 schreef op 31.07.2012 om 13:20 uur

Ik vervaardig veel videofilms (mpeg-4) in Magix Video deluxe 17 Plus. Ik maak deze films soms ook met toevoeging van extern geluid. Deze films maak ik in de hoogste resolutie 1920x1080, 25 fps. Nooit problemen. Nu heb ik sinds kort een iPad. Nu blijkt dat ik niet zondermeer alle films daarmee probleemloos kan afspelen. De film bibbert, maar het geluid is goed. Na enig onderzoek blijkt dat de codecinformatie van die films die niet goed worden weergegeven op de iPad een beeldsnelheid blijken te hebben van 50, terwijl de film is gemaakt met een instelling van 25 fps. Mijn vraag is of u dit probleem wordt herkent en zoja, wat er aan te doen is. 

Reacties

mi-bo schreef op 31.07.2012 om 16:25 uur

Beste, omzetting in vdl17 is niet mogelijk in de MX versie wel binnen kort komt de MX2 versie uit en zal dit meer mogelijkheden hebben

succes.

cadt23 schreef op 31.07.2012 om 17:16 uur

Hallo, Bedankt voor uw antwoord, maar ik begrijp het niet. Wat moet er omgezet worden in de MX-serie?

Bij voorbaat dank voor uw antwoord.

Cinecor schreef op 01.08.2012 om 08:22 uur

Naar mijn idee heeft dit niets met "omzetten" (wat is dat eigenlijk?) te maken maar alles met de exportmogelijkheden van Magix en de importmogelijkheden van de iPod.

De iPod kan kennelijk geen filmbestanden MPEG-4 25fps verwerken.  Voor zover ik heb kunnen nagaan is er in VdL17Plus onder de geavanceerde instellingen (knop "geavanceerd") bij exporteren naar MPEG4 een rolmenu (tab main settings: "AVC preset"  )waar "Apple iPod" wordt aangegeven. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht is dit de oplossing.

Laat even weten als het gelukt is.