ChromaKey

j.g.gerbranda schreef op 09.10.2019 om 13:08 uur

In een eerdere versie van Video De lux premium heb ik een montage gemaakt met Chroma Key. Zittend voor een groen doek spreek ik een tekst en deze werd perfect weergegeven met een achtergrond met behulp van Chroma Key.

Bij het terugkijken van deze montage in de laatste versie van het programma blijven er lelijke sporen van het groen achter in de achtergrond.

Wat en hoe ik ook probeer dit eruit te halen, het lukt mij niet. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is en hoe het opgelost kan worden?

Dank,

Joost

Reacties

mi-bo schreef op 09.10.2019 om 15:32 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

U schrijft over eerdere versie van MAGIX vdl prem met Chroma Key gewerkt welke versie was dat.

En met welke versie van MAGIX vdl heeft U nu het probleem.

Heeft U de oude opname niet meer gemaakt voor groen scherm.

Met vriendelijke groet,

Michael

j.g.gerbranda schreef op 09.10.2019 om 15:52 uur

De vorige versie was video de luxe premium 2017. nu gebruik ik 2020 versie van premium.

In de montage was het een prima beeld. Bij het laden van de oude montage was het hele chroma key effect weg. de achtergrond was grijs.

Wat ik doe of probeer is krijg niet een mooi helder beeld met de spreken op de voorgrond en een achtergrond beeld. Ik gebruik de oude opname welke gemaakt is voor een groen scherm.

Ra RA?

Als bijlage hoe het was en hoe het nu is.

Dank alvast voor je moeite,

Joost

mi-bo schreef op 09.10.2019 om 16:53 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

Dank voor Uw feedback.

Vermoedelijk zal U de opgenomen beelden en via greenwall opgenomen beelden ook niet meer hebben.

Het is vreemd dit zo tezien het verschil, tussen MAGIX vdl 2017 en MAGIX vdl 2020 zou toch beter moeten zijn.

Maar waarom in MAGIX vdl 2020 weer importeren.

Het is toch al een afgesloten project of vergis ik mij.

Met vriendelijke groet,

Michael

j.g.gerbranda schreef op 09.10.2019 om 17:15 uur

De beelden heb ik zelf opgenomen en staan nog op mijn schijf. De oude montage is nodig omdat er een vertaling op moet naar het Engels.

Maar als ik de oude opnames in de versie 2020 monteer als test, geeft dit hetzelfde resultaat.

De nieuwe versie filtert het groen er gewoon onvoldoende uit.

Joost

mi-bo schreef op 09.10.2019 om 18:05 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

Dank voor Uw Feedback.

Een vraagje,

Wat betreft Engels,moet dit als onder titel of ingesproken tekst geimporteerd worden.

Met vriendelijke groet.

Michael

mi-bo schreef op 09.10.2019 om 18:34 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost,

terug komend op Uw reactie om 15.52 uur

is dit vanaf de tijdlijn.

of is dit al een proef stukje geëxporteerd als mpeg4 op een bv USB stick .

met vriendelijke groet

Michael

j.g.gerbranda schreef op 09.10.2019 om 18:35 uur

Beste Michael,

Dat zal een mix van beiden worden. De door mij ingesproken teksten worden opnieuw ingesproken in het Engels. De opnames met spraak worden ondertiteld.

Maar ja, de Chroma Key werkt niet zo het hoort.

Ik hoor van je,

Dank in ieder geval.

Joost

j.g.gerbranda schreef op 09.10.2019 om 18:38 uur

Michael,

De slechte komt vanaf de tijdlijn. De mooie vanaf een mp4 versie ook vanaf de schijf. De gemonteerde versie heeft geen chroma key meer bij het inladen alhoewel op de scene wel greenbox staat.

Joost

Bol schreef op 09.10.2019 om 20:34 uur

Hallo Joost,

Ik heb het vermoeden dat chroma key van VDL 2017 niet geheel compatibel is die met VDL 2020. Heb u al via hulp / extra inhoud gedaan?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

j.g.gerbranda schreef op 12.10.2019 om 09:40 uur

Inmiddels een omslachtige oplossing gevonden.

Kies in het vakje Chroma Key 'kleur' Dan vraagt het programma je om de kleur te selecteren welke je doorzichtig wil maken. Selecteer een stukje van dat deel dat doorzichtig moet worden en daar is de goede situatie weer aanwezig.

Het lijkt mij niet de meest eenvoudige oplossing maar het werkt.

Aan ieder, dank voor alle medewerking.

Joost

mi-bo schreef op 12.10.2019 om 10:25 uur

@j.g.gerbranda

Beste Joost.

Dank voor Uw Feedback.

MAGIX video montage programma is veelzijdig(met verschillende mogelijkheden).

U heeft zelf de oplossing gevonden,en dank voor het publiceren daarvan.

Veel sc6 met het afmonteren van Uw project.

Met vriendelijke groet,

Michael