Chroma key: moeite met randen

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 12:06 uur

Beste,

Ik gebruik geregeld chroma key en kan (kon) dit vrij behoorlijk afregelen.

Aanvankelijk de sterkte van de belichting wat moeten opdrijven maar dat bleek te lukken op een laptop.

Ik bewerk nu voor het eerste video op een nieuwe PC die als GamePC een zeer behoorlijke videokaart heeft.

Nu blijkt dat ik wel problemen heb met het netjes wegwerken van mijn groen scherm.

Of ik blijf een groene schijn rond mijn hoofd te zien of de randen worden onzuiver.

De software is uiteraard pas opnieuw via de site geïnstalleerd en er zijn geen updates beschikbaar.

Waaraan kan dit liggen en vooral, wat kan ik eraan doen?!! ;-)

Alvast bedankt,

Paul

Reacties

mi-bo schreef op 30.12.2018 om 12:22 uur

@everaert.paul

Beste Paul.

U heeft zelf al antwoord gegeven op Uw vraag.

U heeft een Pc met een zeer behoorlijke Videokaart, deze is geschikt voor te Gamen ( dit betekend voor snelheid) .

Een videokaart voor Video bewerken is juist rekenkracht heel erg belangrijk.

Wat U het beste kan doen, als er nog garantie op de Videokaart is deze om wisselen voor een GTX kaart speciaal voor Video bewerken.

Mvg

Michael

Bol schreef op 30.12.2018 om 12:33 uur

Hallo Paul,

1. Welke Videokaart zit er in je PC?
  2. In welke versie Pro X bewerk jij je projecten?

Groet,

Rob

Aanvulling: 30-12-2018 om 13:10uur

Download "PC UserBenchmark" vanaf https://www.userbenchmark.com/Software en zie hoe snel je PC is.

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2018, 13:08, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 13:58 uur

Hi Mi-Bo,

Bedankt voor de opmerking.

Dit is mijn videokaart NVIDIA GeForce GTX 1070

Videogeheugen: 8000 MB

Het zou mogen voldoende zijn. ;-)

Ik heb wel een Samsung curved 24" scherm dat niet "super" scherp is. Valt een beetje tegen.

Ik heb de video nog niet gegenereerd maar op scherm zie ik de omlijning minder zuiver dan op mijn laptop van 3jaar.

Wel vervelend omdat ik dit gebruik voor video trainingen met te maken en dat moet er professioneel uit zien ;-)

Nog tips?

:-s

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 14:00 uur

Hey Bol.

Ook jij bedankt voor je antwoord.

Dit is de pc: https://www.coolblue.nl/product/813710/hp-pavilion-790-0970nd.html#product-specifications

De Versie van MAGIX is de laatste nieuwe. Pas vorige week via de site van magix geïnstalleerd.

Vreemd.

Mocht je nog ideeën hebben, heel graag ;-)

Alvast bedankt

mi-bo schreef op 30.12.2018 om 15:42 uur

@everaert.paul

Beste Paul.

Al een test van het geheel gemaakt op dvd of externe harde schijf,vermoedelijk is het daar wel duidelijk.

Aan de configuratie van Uw Pc zal het niet liggen dat is oke.

Heeft U wel via hulp online actualiseren de laatste download geinstalleerd,en via hulp alle extra programma.(ong 8Gb).

Mvg

Michael

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 15:46 uur

De extra programma's zijn nu aan het downloaden.

Ik hou je op de hoogte.

;-)

Bol schreef op 30.12.2018 om 15:49 uur

Hallo Paul,

Aan uw systeem zal het niet liggen. Dit is ruimvoldoende om mee te gamen en films te monteren. Het kan zeker liggen aan uw monitor, want u schrijft: "Ik heb wel een Samsung curved 24" scherm dat niet "super" scherp is." Het kan best zo zijn, dat de weergave via uw laptop dan scherper is. Mijn advies, exporteer eerst eens een gemaakte project speel deze dan op de gebruikelijk manier af. Wat is dan het resultaat?

U schrijft ook: "De software is uiteraard pas opnieuw via de site geïnstalleerd en er zijn geen updates beschikbaar."

Als uw updategarantie voor Pro X nog niet is verlopen, dan zou u nu Video Pro X (10) versie 16.0.2.306 moeten hebben. Gaan naar: Hulp / Over MAGIX Video Pro X.. Hier kunt u het versienummer zien.

Als uw updategarantie is verlopen en u installeer het op een nieuwe PC dan wordt, volgens mij, alleen de basisversie geïnstalleerd, zonder de uitgebrachte updates.

Zie: https://www.magix.com/nl/support/updateservice/

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 30.12.2018, 16:02, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 17:10 uur

Hi Rob,

Mijn versie is ...268

Mijn updateservice loopt nog tot 09/04/2019

Vreemd!

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 17:12 uur

Ik heb net een mp4 laten genereren en je ziet het groen rond mijn hoofd en handen toch nog steeds.

Bol schreef op 30.12.2018 om 17:27 uur

Hallo Paul,

Ga nog eens naar: Hulp / online actualiseren.

Zie: https://www.magix.info/nl/forum/patch-for-video-pro-x-version-16-0-2-306--1219317/

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 30.12.2018 om 17:30 uur

@everaert.paul

Beste Paul.

Uw upgrade garantie is van 25-7-2018.

Ga naar hulp online actualiseren, dan wordt automatisch de laatste nieuwe download update geactiveerd versie 16.0.2.306.

Mvg

Michael

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 17:34 uur

Michael.

Ik probeerde dit maar het systeem geeft weer dat er geen updates zijn.

Ik probeer zodadelijk nog eens.

🤔. ;-)

mi-bo schreef op 30.12.2018 om 18:10 uur

@everaert.paul

Beste Paul.

Op hoeveel machines (max 2)heeft U het programma geinstalleerd,dit kunt U vinden onder magix.com rechts op icoon klikken, dan inloggen,mijn producten,hier kunt U zien horveel keer MAGIX video Pro X 10 is geinstalleerd.

Mvg

Michael

everaert.paul schreef op 30.12.2018 om 19:43 uur

2 meer lukt niet. Ik heb dus een ouder model dat niet meer gebruikt word geannuleerd.

Op mijn laptop werkt het perfect in en oudere versie. Het is vreemd dat dit bij de nieuwe zo verloopt.

Maar voorlopig kan ik werken. Ik zoek een oplossing zonder hoogdringendheid.

Bedankt voor de moeite.

Paul

everaert.paul schreef op 31.12.2018 om 09:29 uur

Ik bedacht het volgende. Om MAGIX op deze nieuwe PC te installeren ben ik naar de e-mail gegaan die ik ontving bij de laatste verlenging van mijn update abonnement.

De software geïnstalleerd en daarna deze gekoppeld aan mijn account.

Had het eventueel beter geweest om eerst in te loggen op de MAGIX site om daarna de software te downloaden?

Wie weet geeft dat een verschil.

Maar mocht iemand mij een directe link naar de laatste update kunnen bezorgen dan is het euvel eventueel ook verholpen. Wie weet!!?? ;-)

mi-bo schreef op 31.12.2018 om 10:14 uur

@everaert.paul

Beste Paul.

Omdat het niet mogelijk is met MAGIX video ProX 10 een trial versie te downloaden,is de enige manier via magix.com dan naar icoon rechts inloggen met e-mail adres en wachtwoord bekend bij magix dan mijn programma MAGIX ProX opzoeken dan installationmanager(dit is een trialversie)installeren uitpakken daarna registreren met serienummer (dat is de enige en juiste manier om MAGIX video Pro X 10 te installeren.

Mvg

Michael

everaert.paul schreef op 31.12.2018 om 14:59 uur

Wanneer ik deze opnieuw wil downloaden dan is dit de versie die ik al heb.

Vreemd.

Nu, ik kan werken op mijn laptop maar die kan traag zijn. Vandaar de nieuwe.

Ik heb een bericht gestuurd naar de "support" van MAGIX en hoop dat er snel iets uit de bus komt. :-/

Toch bedankt ;-)

everaert.paul schreef op 31.12.2018 om 15:26 uur

Ik heb die nu opnieuw geïnstalleerd en er is een update mogelijk.

16.0.1.0268 en dat zou de laatste versie zijn!!?? ;-)

Raar.

Ik probeer het uit

grtn

Bol schreef op 31.12.2018 om 15:29 uur

Hallo Paul,

Klik op "Nu updaten" als je dit nog niet gedaan hebt. Sluit en start Pro X daarna nog een keer op en doe dan weer Hulp / online actualiseren en ook weer updaten.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2018, 15:35, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

everaert.paul schreef op 31.12.2018 om 15:43 uur

Bij het downloaden van de andere bestanden vraagt het systeem naar een activeringscode.

Staat deze in de E-mail die in bij de laatste serviceverlenging heb ontvangen?

Bol schreef op 31.12.2018 om 15:48 uur

Welke bestanden vragen om een activeringscode?

Nog een vraagje heb je nu de laatste Pro X versie 16.0.2.306 op je PC staan?

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2018, 15:50, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.12.2018 om 16:23 uur

@everaert.paul

Beste Paul.

Nadat U om 15.26 uur de upgrade heeft gedaan,

Sluit de Pc af start MAGIX video Pro X 10 weer op en dan weer naar hulp, online actualiseren krijgt U dan niet de melding nieuwe download update.

De vraag van 15.43 uur de activeringscode staan in de bijgeleverde e-mail dat klopt ,

Mvg

Michael

Bol schreef op 31.12.2018 om 16:36 uur

Hallo Paul,

Als het om Prodad Mercalli V4, Hitfilm en NewBleuFX programma gaat, hiervan staan de serienummers in de mail. Voor het Mainconcept, deze moet je aankopen c.q. op een andere manier activeren. Maar geef eerst maar een antwoord op mijn eerder gestelde antwoord / vraag. Want er gaan nu meerdere lijnen door elkaar heen lopen.

Groet,

Rob.

Laatst gewijzigd door Bol op 31.12.2018, 16:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

everaert.paul schreef op 31.12.2018 om 16:58 uur

Hey Rob.

Ik heb het gewoon betaald.

Die €4,xx zal het verschil niet maken.

Alles heropgestart... Blijft het zelfde

De laatste update een ...26xx ipv de nu net geïnstalleerde ... 24xx

Die ...3xxx versie kom ik nergens tegen 🤔

Het is nog niet beter 😶