Reacties

RiViS schreef op 16.01.2010 om 16:46 uur
Hallo Herman,

Het graden tekentje krijg je met Alt 0176 (daarbij Alt toets ingedrukt houden) en het kwadraat teken met Alt 0178.
Je kunt deze en andere tekens onder Windows opzoeken in de Speciale Tekens van de Systeemwerkset en die zit weer onder Bureau-asseccoires (dit geldt voor Windows XP, voor de nieuwere versies is dat misschien anders).
Als je daarin op een bepaald teken klikt dan krijg je rechts onderin de toetsaanslag voor dat teken te zien.

Rechtstreeks vanuit de tekenset kopiëren en plakken lijkt niet te lukken in VdL.

groet,
Rijk
herman-scholten schreef op 16.01.2010 om 18:14 uur
hallo,

bedankt voor het antwoord, maar in de tekst editor van VDL werkt dit niet.

Herman
RiViS schreef op 16.01.2010 om 19:42 uur
Hallo herman,

Bij mij werkt dat wel in de teksteditor van VdL. Vóór ik het antwoord gaf had ik het ook nog even gecheckt.
Let er wel op dat je tekstveld actief is, m.a.w. dat er minimaal een keer in geklikt is (de cursor knippert). Check anders even of je er gewoon een letter in kunt typen (kun je later altijd weer weghalen) en doe dan de actie met de Alt toetsen. NB: hou de Alt toets ingedrukt tijdens het typen van de 4 cijfers.

groet,
Rijk
herman-scholten schreef op 16.01.2010 om 22:14 uur
Hallo,

Bedankt voor je hulp, met mijn linker Alt toets werkt het niet, met de rechter wel, waarom weet ik niet maar mijn probleem is nu opgelost.

Herman
RiViS schreef op 17.01.2010 om 12:56 uur
Hallo Herman,

Fijn dat het werkt. Zou je misschien ook even deze vraag als "opgelost" willen aanvinken? B.v.d.,

groet,
Rijk