Camrecorder wordt niet herkend

degrens schreef op 05.01.2012 om 17:09 uur

Mijn (oude) Sony Camrecorder met mini DV bandjes wordt niet herkend in Video deluxe 17 want ik krijg de mededeling "er kon geen verbinding worden gemaakt met het geselecteerde apparaat" Importeren vanaf mijn (nieuwe) Sony Camrecorder met harddisc geeft geen problemen. Ik wil nu mijn opnamen van vorige jaren vanaf mijn oude Camrecorder importeren doch dat lukt niet

Reacties

mi-bo schreef op 05.01.2012 om 17:32 uur

Uw verhaal gelezen.

Als U op Uw Pc een fi-re wire aansluiting heeft moet dit geen enkel probleem zijn.

via Usb gaat het niet.

succes.

Cinecor schreef op 07.01.2012 om 10:18 uur

1. De camera op de pc aansluiten met de firewire en dan pas de pc aanzetten!

2. De camera aanzetten (vrijwel altijd in de VCR stand, zie handleiding)

3. De software opstarten.

Als het goed is maakt de volgorde van 2 en 3 niets uit.

Met de pc aan en dan de firewire op de camera aansluiten kan beschadiging van de camera-aansluiting tot gevolg hebben. Ook bij het afsluiten niet de firewirekabel verwijderen bij een draaiende pc.

jenrbru schreef op 08.01.2012 om 18:18 uur

Hallo Cinecor,

Ik herken je problemen met de connectie camera-computer. Ik heb zelf ee nSony HD camcorder, ca. een jaar oud, maar vanaf het begin had ik problemen met hettot stand brengen van de verbinding camera / Magix om de ruwe film in te voeren.

Omdat me dat heel erg begon te vervelen doe ik het tegenwoordig als volgt:

1) met een automatische routine van mijn camera brand ik om te beginnen de ruwe film naar een DVD. Dit heeft tevens het voordeel dat de ruwe film bewaard blijft om daar later eventueel mee te experimenteren.

2) Daarna is het een fluitje van een cent om via "import"en het DVD-drive symbooltje de ruwe film op het Magix-scherm te krijgen en dan is het een kwestie van: slepen maar!

m.vr.gr.

Mabel

Cinecor schreef op 11.01.2012 om 14:30 uur

Hallo Cinecor,

Ik herken je problemen met de connectie camera-computer. Ik heb zelf ee nSony HD camcorder, ca. een jaar oud, maar vanaf het begin had ik problemen met hettot stand brengen van de verbinding camera / Magix om de ruwe film in te voeren.

Omdat me dat heel erg begon te vervelen doe ik het tegenwoordig als volgt:

1) met een automatische routine van mijn camera brand ik om te beginnen de ruwe film naar een DVD. Dit heeft tevens het voordeel dat de ruwe film bewaard blijft om daar later eventueel mee te experimenteren.

2) Daarna is het een fluitje van een cent om via "import"en het DVD-drive symbooltje de ruwe film op het Magix-scherm te krijgen en dan is het een kwestie van: slepen maar!

m.vr.gr.

Mabel

Ik had geen probleem hoor, dat was een vraag van iemand anders die niet wist dat het capturen met een firewire moet gebeuren. Opgelost dus.

Uw werkwijze is niet alleen zeer omslachtig, maar betekent ook kwlaiteitsverlies omdat u comprimeert naar mpeg-2 voor de DVD. Een DVD is dus geen geschikt middel om een film te "bewaren" of te archiveren. En dat niet alleen vanwege de kwaliteit maar ook vanwege de fysieke houdbaarheid. Een harddisk is daarvoor de aangewezen weg.

Cinecor

pwvideo schreef op 01.02.2012 om 19:30 uur

HALLO CINECOR, JIER PETER PAN

Ik heb jou bericht gelezen, en je hebt me op een geweldig idee gezet, ik hab dat zelfde probleem met een oudere 

camcorder, maar dit heb ik nu zo opgelost, als eeste heb ik me een software gekocht  POWER DIRECTOR

Ultra 10, doch deze herkende mijn camcorders niet, doe ik het volgende , ik trek de ruwe video in in een ander 

programma en wel studio 11.1 van pinacle, deze erkende mijn camcorders wel, zo trek ik die in en zet die op een usb stick, nu zet ik die over naar dat andere program director power.

 super goed en bedankt  cinecor          groetjes peter pan