Branden op DVD

GuyB schreef op 22.12.2012 om 16:04 uur

Op mijn DVD speler / HD-LCD TV kan ik blijkbaar enkel afspelen als ik bij het branden gekozen heb voor DVD- video' (TV met beeldbuis - NIET HD televisie, hoewel ik er wel één heb). Maar blijkbaar speelt hij enkel het eerste hoofdstuk af. Als het tweede zou moeten beginnen, stopt het afspelen en begint de film opnieuw vanaf het begin. In het beginmenu zijn de hoofdstukken ook niet te zien - ik kan dus niet rechtstreeks naar een hoofdstuk springen.

Werkt 'DVD video' misschien niet met hoofdstukken? Moet ik die hoofdtstukmarkers wissen?

Ik gebruik Magix Video Deluxe 2013 premium.

Twee vargen:

1.Bij branden krijgt men op een gegeven moment de mogelijkheden 'encoderen', 'gebruiken', 'alles encoderen', 'alles gebruiken'. Wat zijn de verschillen, wat betekent dat?

2.Hoofdstukmarkers zie ik niet bij afspelen van de DVD. Ik heb hierop een antwoord gekregen, maar dat is onduidelijk: onder 'branden' zie ik geen 'marker' of 'automatische markers'- knop. Wat is de oplossing?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 22.12.2012 om 16:46 uur

Hallo Guy,

Je schrijft dan je een DVD speler heeft die intern in HD-LCD TV is ingebouwd.  Omdat dit een DVD speler is kan je hier geen Blu-ray disc's in afspelen. Wanneer je via de HD-LCD tv wel blu-ray disc's wil afspelen, dan zou je extern, via een HDMI aansluiting, een Blu-ray speler moeten aan sluiten.

DVD video's werkt wel degelijk met hoofdstukken. Wat je hier fout doet, kan ik zo niet zeggen. Je zeg dat je alle hoofdstukmarkers heeft gewist. Echter er moet altijd een hoofdstukmarkers aktief zijn. Wanneer je een gewijzigde filmproject opnieuw wil branden, moet je alles opnieuw encoderen, om de wijzigingen, die je gemaakt heeft, door te voeren.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel.

Succes.

Rob 

magixagent schreef op 23.12.2012 om 13:04 uur

Bericht gelezen, als U een project klaar heeft met verschillende hoofdstuk markers, nu klikt u op branden en geeft u aan een marker, automatische markers, overige opties, klik hier aan automatische markers maken, dan worden Uw hoofdstuk markers geactiveerd, dit kunt u zien door  de afstand bediening te gebruiken aan de linker zijde , deze is het zelfde als Uw afstand bediening van de TV.
klik in preview op icoon van project er gaat een scherm open. met de rechter muis en gaat weer een scherm open en hier kunt u aangeven hoe alles moet worden afgespeeld tot loop toe,
succes met het mooie MAGIX product.

Voormalige gebruiker schreef op 23.12.2012 om 13:32 uur

Hallo Guy,

Heb je nog wat gehad aan de antwoorden? Als je het nog niet duidelijk is laat het mij dan weten. Want er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Heb je een legale versie of een trail versie? Aangezien je bij een trail versie maar ca. 3 minuten kan branden en afspelen.

gr.

Rob

GuyB schreef op 26.12.2012 om 13:27 uur

Sorry, misverstand: de DVD speler is NIET in de TV ingebouwd. De DVD speler / recorder heb ik al ongeveer 10 jaar, de LCD-TV een jaar of vijf. Ik wil ook geen Bklu-ray afspelen, maar een gewonde DVD-RW van 4,7 GB of een double layer DVD-R van bijna de dubbele capaciteit.

GuyB schreef op 26.12.2012 om 13:30 uur

Hert probleem is niet zozeer dat ik geen hoofdstukmarkers zie op de TV.- ik denk dat ik dat met de gegeven tips wel kan oplossen. Het groot probleem is wel dat de DVD slechts enkele minueten van de film afspeelt en dan automatisch terug naar het begin gaat. De film is in totaal zo'n 1 u 50 minuten. Ik heb hem op een double layer DVD-R staan, en ik heb hem ook in twee gesplitst. Het eerste deel staat op een DVD-RW DVD van 4,7 GB - maar die speelt dus slechts enkele minuten af...

GuyB schreef op 26.12.2012 om 13:35 uur

Nog een opmerking: ik heb een officiële versie van Magix Video Deluxe 2013 Premium! Moet ik daar misschien iets in activeren om een volledifge film te kunnen branden? Het programma geeft nochthans het bericht dat de film gebrand is - dus volledig 1 u 50 minuten...

bobbiaan schreef op 26.12.2012 om 15:32 uur

Beste....,

Als ik dan ook nog een steentje bij mag dragen, de vorige hulp aanbiedingen zijn juist maar u geeft zelf aan met de vraag of u nog iets moet doen. Het antwoord is ja. U moet zich gaan registreren bij Magix als gebruiker waarna u een aanvulling via internet gaat ontvangen waarmee uw programma geheel vrij gegeven wordt met alle functies.Hierna zal alles gaan werken zoals u verwacht.

Suc6

Bobbiaan

GuyB schreef op 26.12.2012 om 17:43 uur

Ik denk dat ik me als gebruiker al geregistreerd heb - ik heb een login en een paswoord. Kan U me aangeven hoe ik kan nakijken of ik al geregistreerd ben, voor alle zekerheid? En hoe ontvang ik aanvullingen? Ik heb al wel bijkomende titel-layouts gedownload.

Bedankt voor al Uw hulp dusver.

NB: IK heb lme ingeschreven op de kursus Videomontage in Westerlo op 23 februari e.k.

Voormalige gebruiker schreef op 27.12.2012 om 10:00 uur

Ik denk dat ik me als gebruiker al geregistreerd heb - ik heb een login en een paswoord. Kan U me aangeven hoe ik kan nakijken of ik al geregistreerd ben, voor alle zekerheid? En hoe ontvang ik aanvullingen? Ik heb al wel bijkomende titel-layouts gedownload.

Bedankt voor al Uw hulp dusver.

NB: IK heb lme ingeschreven op de kursus Videomontage in Westerlo op 23 februari e.k.

Hallo Guy,

Ga naar: https://support2.magix.com/customer/nl/magix_customer?sort=desc&order=Geregistreerd

Hiervoor moet je wel ingelogd zijn.

Let op! Trailversies worden hier ook geregistreed.

Om een volledig werkende versie te  krijgen moet je het registreren en moet voorzien zijn van een licentienummer / serienummer die je bij aanschaf heeft gekregen. Dit nummer kan je vinden door op de sneltoetsen Alt-Shift-F1 te drukken of  hulp / info over Magix Video de Luxe.

Veel plezier met de cursus Videomontage.

Gr.

Rob