branden DVD

timjongkees schreef op 18.01.2012 om 16:05 uur

VDL 16 premium

Ik probeer een project op DVD te brenden, maar dat lukt niet.

Ik open de branddialoog en volg de procedure zoals ik dat altijd gedaan heb op mijn oude computer met VDL 15 premium.

Hij gaat braaf aan de gang met encoderen en branden, maar bij het schrijven van de lead-out krijg ik een venstertje dat het niet lukt. Op de DVD is er visueel ook niet te zien dat er iets gebrand is. Wel is de DVD onbruikbaar geworden om nog iets anders te branden.

Wat in het boekje beschreven staat over het encoder instellen begrijp ik niet en ik kom er ook echt niet uit.   

Reacties

RiViS schreef op 18.01.2012 om 16:38 uur

Hallo Tim,

Je hebt het over je oude computer, heb je VdL16 op een nieuwe computer staan?

Misschien helpt het om de brandroutines voor VdL16  te downloaden van Magix Support.

Helpt dat niet, kijk dan hier: http://support2.magix.net/customer/nl/node/121

Wat betreft onbruikbare dvd's: Het bespaart veel schijfjes als je eerst op een rw dvd probeert te branden.

groet,

Rijk

timjongkees schreef op 20.01.2012 om 12:52 uur

Hallo Rijk,

Bedankt. Ik heb inderdaad VDL16 op mijn nieuwe computer met Windows 7 staan.  Heb de brandroutines gedownload en zowaar, ik kreeg geen foutmelding meer.Wel de mededeling dat de DVD met succes was gebrand. Merkwaardig was dat ik tijdens het hele proces de brander niet hoorde draaien of het moet heel zachtjes zijn geweest.Toen ik probeerde het venster van de branddialoog te sluiten ging dat niet en zat de boel vast. CTRL-ALT-DEL en de zaak kwam weer op gang.

Vervolgens geprobeerd de DVD af te spelen maar hij deed het niet. Wel liep er een groen balkje boven in het "computer" vakje vol, maar na lange tijd, helaas, niets. Toen de zaak maar afgebroken. Daarna de door jou genoemde site opgezocht, maar daar kwam ik niet uit. Hoe vind ik het typenummer van de brander? Dan kom ik misschien verder.Het branden van data en fotobestanden met Nero gaat zonder problemen. De problemen treden alleen op met Magix 

groet,

Tim

 

 

RiViS schreef op 20.01.2012 om 13:47 uur

Wat ook nog wel eens problemen geeft zijn de zogenoemde "virtuele schijven" die bij sommige brandproramma's worden meegeleverd, bij Nero heet dat geloof ik "inCD". Als dat bij jou is mee-geïnstalleerd met Nero, probeer het dan te verwijderen. Als dat niet lukt: Nero compleet verwijderen, kijken of Magix nu wel normaal werkt, daarna Nero weer installeren maar zorgen dat inCD niet mee wordt geïnstalleerd (vikje weghalen).

groet,

Rijk