Branden begint maar geraakt niet tot einde bij windows 8.1

robbyscot2 schreef op 20.04.2015 om 17:27 uur

Beste forummers,

Ik maak gerelgeld films en foto's met programma's van Magix, maar de laatste tijd heb ik geregeld 'miserie'.

Het begon tijdens het monteren dat ik de melding kreeg van te weinig geheugen of een interne fout. Ik heb me de haren uit de kop getrokken (letterlijk) van de zenuwen.

Nu wil ik branden naar schijf, maar na een tweetal uur krijg ik terug die melding, misschien te weinig geheugen of een interne fout. Deze morgen heb ik 2 latjes geheugen bijgeplaatst en terug herbegonnen met een poging om de film op schijf te branden, evenwel zonder resultaat. Terug diezelfd melding.

Getracht dan van op pc te branden in een bestand, zelfde resultaat; misschien te weinig geheugen of een intene fout.

In alle eerlijkheid moet ik wel meedelen dat het een film betreft van ongeveer 2,5 uur. Bij het monteren heb ik honderden keren moeten herbeginnen omdat het programma steeds blokkeerde wegens dat probleem. Maar ik kon niet geloven dat het aan het geheugen lag, dus heb ik maar voortgedaan in de hoop dat het zou beteren. Die problemen begonnen al van het eerste kwartuur dat ik gemonteerd had.

Wat kan ik hier aan verhelpen, want ik heb echt geen zin om gans die film te herbeginnen monteren. De muziek staat er ook allemaal op en nu begin ik wal wat ongerust te worden.

Verwijderen en terug installeren heeft ook niets uitgehaald. Upgraden ook niet. Ligt het dan aan de pc? Of toch aan het programma als de interne fout in magix zelf zit.

Mijn grote dank voor een positief antwoord.

Reacties

RiViS schreef op 20.04.2015 om 19:20 uur

Vervelend verschijnsel. Heb je al eens gekeken hoeveel Virtueel Geheugen (het zogenoemde wisselbestand) op je PC beschikbaar is? Ik heb zelf (nog) geen windows 8, dus kan je niet exact vertellen hoe je dat kunt checken cq aanpassen. In het algemeen werkt dat via Systeem of Systeemeigenschappen en dan via Geavanceerde instellingen of zo iets. Onder de Windows Helpfunctie kun je het ws ook vinden. Gebruik als zoekterm dan Wisselbestand, of Virtueel Geheugen. Je kunt dat zelf vergroten indien nodig.

Wat bij een grote film wel wil helpen: Zodra je een flink stuk (bv een uur of een half uur) helemaal klaar hebt wat betreft correcties, titels en effecten, kun je het exporteren als Magix Video in de juiste kwaliteit (resolutie) naar een map naar keuze. Nadat je op die manier alle stukken klaar hebt , kun je de geëxporteerde films weer importeren in een (nieuw) project, zet ze in de juiste volgorde en voeg dan tenslotte de muziek toe. Je zult merken dat het afspelen nu ook veel vlotter gaat, er hoeft nauwelijks meer gerekend te worden. Er zal ook veel minder beroep op het geheugen gedaan worden.

Voor alle zekerheid kun je, voordat je gaat branden, het programma helemaal afsluiten (sla je project eerst op!) en opnieuw opstarten. Laat ook geen andere programma's open staan. Er is dan weer maximaal geheugen beschikbaar. Misschien is het ook wel beter om je PC opnieuw op te starten 

Je kunt het geheugen mooi zien onder het Windows Taakbeheer, tabblad Prestaties en zoek daar naar Beschikbaar geheugen en Vrij geheugen.  Als je dat aan laat staan kun je ook zien hoe dat verandert tijdens je montagewerk en/of tijdens het brandproces.

groet,

Rijk

robbyscot2 schreef op 25.04.2015 om 18:32 uur

Zou het kunnen dat video de luxe 2014 niet compatibel is met windows 8.1 misschien?

RiViS schreef op 25.04.2015 om 20:00 uur

Zou het kunnen dat video de luxe 2014 niet compatibel is met windows 8.1 misschien?

VdL2014 is wel compatible met Win 8

groet,

Rijk

mi-bo schreef op 26.04.2015 om 13:04 uur

Wat te proberen is na goede uitleg van Rijk, staat het product op de tijdlijn, ga naar bestand exporteren, mpeg2 of mpeg4 zet dit in een aparte map, dan wordt er een mixdown van gemaakt, als dit is gebeurt, de mxv bestand terug zetten op de tijdlijn en dan of naar usb zetten of branden op dvd
gr
Michael

lucky_me schreef op 28.04.2015 om 21:35 uur

werk je eigenlijk met de 64bit versie van windows 8?

indien niet is de dader gevonden denk ik.

robbyscot2 schreef op 04.05.2015 om 09:38 uur

Wegens omstandigheden is het een tijdje geleden dat ik langs geweest ben, maar met deze wil ik wat meer duidelijkheid brengen in mijn proble(e)m(en).

Ik heb 2 pc's, een desktop en een laptop, op beiden staat video de luxe geinstalleerd, maar op beide pc's heb ik hetzelfde probleem: tijdens het monteren blokkeert het programma met de mededeling van misschien te weinig geheugen of een interne fout, waardoor er gegevens verloren gaan. Zo kan het zijn dat ik een hele hoop foto's verloten ben of een gedeelte muziek overal in het programma. Zelfs als ik het opgeslagen heb, want dat heb ik ook al proberen te doen, alle twee minuten project opslaan. Toch geraak ik gegevens kwijt.

Wat heb ik tot nu gedaan? Eerst en vooral de beide HD volledig leeggemaakt en windows 8 opnieuw installeren. Enkel video de luxe op beide pc's plaatsen zodat ik ruim plaats over heb en alle geheugen kan gebruiken.  Resultaat, veel werk en niets opgelost, problemen blijven bestaan.

Volgens de gegevens op het pakket van video de luxe zou hier het geheugen geen probleem mogen zijn, dus moet het eigenlijk een interne fout zijn. Maar wat bedoelen ze daar nu eigenlijk mee? Een interne fout in de pc of in video de luxe? Maar hoe kan die daar dan inkomen als alles opnieuw geinstalleerd is?

De gegevens over beide pc's

Laptop:

Systeem: Windows 8.1 Pro

Processor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU    T6400 @ 2.00 GHZ   2.00 GHZ

Geinstalleers geheugen: 4,00 (2,96 beschikbaar)

Type systeem: 32-bits besturingssysteem, x64-Processor

Desktop:

Systeem: Winsows 8.1 Pro

Processor: Intel(R) Pentium (R) CPU 2.80GHZ   2.80GHZ

Geinstalleerd geheugen: 6,00 GB (3,25 GB beschikbaar)

Type systeem; 32-bits besturingssysteem, x64 processor

Wat denken jullie van deze gegevens? Ligt het aan mij, de pc of het programma? Nu sta ik zelfs op het punt om een nieuwe pc te kopen, een 64 bits besturingssysteem, maar dan moet ik wel eerst weten wat de oorzaak van dit probleem is of ik doe nog meer zotte en verloren kosten voor het sterfhuis.

Het mooie antwoord van Magix zelf vond ik er wat over/ Koop u een programma van 200 euro en je problemen zijn opgelost. Gewoon omdat ik gevraagd had wat het probleem zou kunnen zijn van deze impasse en of ze me een antwoord konden geven.

@ Lucky me, op de hoes staat dat het een versie is voor zowel 32 als 64 bit-systemen

@ Mi-bo: Vanaf het ogenblik dat ik een mixdown van probeer te maken krijg ik terug de melding van misschien niet genoeg geheugen of een interne fout.

@ Rivis: het wisselbestand is 1280

Met dank

mi-bo schreef op 04.05.2015 om 21:59 uur

Beste robbyscot,
veel mooie woorden, maar het is nog steeds niet duidelijk, met welk MAGIX product er wordt gewerkt, en gezien de Pc & laptop 32 bits zijn zal MAGIX nooit hebben geschreven een pakket van € 200,00 kopen want dit is een 64 bits product, graag een reactie gezien we als Freaken verder kunnen helpen
gr
Michael

lucky_me schreef op 05.05.2015 om 07:06 uur

Hallo

de versie draait inderdaad onder 32 en ook onder 64bit systemen. Het verschil zit hier in dat onder 32 bit systemen een programma maat toegang krijgt tot ongeveer 4gb. Het maakt niets uit hoeveel geheugen er in de pc aanwezig is.

ps; de nieuwste magix programma's kan je ook maar op één pc tegelijk installeren.

mvg

Luc

robbyscot2 schreef op 05.05.2015 om 08:15 uur

Beste mi-bo en lucky-me, 

Ik heb video de luxe 2014

robbyscot2 schreef op 08.05.2015 om 14:20 uur

En toen werd het stil

lucky_me schreef op 09.05.2015 om 02:51 uur

En toen werd het stil

had je nog iets verwacht dan? Je geeft aan te werken met de 32bit versie en ook met een film die 2.5 uur duurt.. die zal vermoedelijk groter zijn dan de limiet van 4gb. het probleem ligt volgens mij niet aan magix maar aan je windows versie, volgende pc beter uitrusten met 64bit versie van windows.

mi-bo schreef op 09.05.2015 om 15:53 uur

beste,

ik sluit mij aan bij lucky_me, dit zijn de juiste woorden

gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 11.05.2015 om 18:26 uur

Hallo Rob,

Ik zal het ook eens proberen.

Op een gewone DVD kunt u een film van maximaal  90  minuten branden. U wilt 150 minuten branden op een 4,7GB. Deel uw film in twee stukken van ca. 75 minuten.

Het kan ook zijn dat uw computer vervuild is. Ik schoon mijn computer op met CCleaner en Glary Utilities 5.0 (freeware)

http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

http://www.glarysoft.com/

Succes,

Rob

robbyscot2 schreef op 15.05.2015 om 19:37 uur

Hallo

Hier ben ik terug met nieuwe pc, zwaar genoeg dit keer. HD  Core I7

Zopas Video de luxe geïnstalleerd en volgende week eens bestuderen.

@Robvroe, ik heb een dvd geplaatst van 8,5 GB en de film kon er op, had zelfs nog wat plaats over.

Maar ik heb nog een probleempje, hoe kan ik Vasco de gama 6 HD  professional (NL) terug op pc geinstalleerd krijgen. Is me toegestuurd toen ik video de luxe gekocht had en weet niet meer hoe ik dit toen gedaan heb. Ja, vergeten is misschien menselijk he.

Dank je

Voormalige gebruiker schreef op 16.05.2015 om 00:23 uur

Hallo

@Robvroe, ik heb een dvd geplaatst van 8,5 GB en de film kon er op, had zelfs nog wat plaats over.

Maar ik heb nog een probleempje, hoe kan ik Vasco de gama 6 HD  professional (NL) terug op pc geinstalleerd krijgen. Is me toegestuurd toen ik video de luxe gekocht had en weet niet meer hoe ik dit toen gedaan heb. Ja, vergeten is misschien menselijk he.

Dank je

Oké, met  DVD+R DL moet het kunnen. Hoe u Vasco de gama 6 opnieuw moet installeren weet ik niet, omdat ik dit programma niet heb. Misschien weten andere forumleden het wel.

mi-bo schreef op 16.05.2015 om 13:05 uur

Beste,

grrag een aanvulling op goede antwoord van Robvroe1

Wat betreft Vasco da Gama 6, dit is niet in het Nederlands uitgebracht.

het is een stand alone programma en verder de orginele versie werkt gewoon in Vdl.

gr

Michael

weegschaal schreef op 18.05.2015 om 17:08 uur

Hoi robbyscot2.
je maak mij nieuwsgierig, waar heb jij de Nederlandse versie van Vasco da Gama 6 gekocht, ik ben hier in geïnteresseerd gezien het een mooi programma is maar mijn Duits en Engels niet zo goed zijn
groetjes

robby2 schreef op 18.05.2015 om 19:19 uur

robby2 schreef op 18.05.2015 om 19:27 uur

@ Mibo,

Een antwoordje op jouw antwoordje.

Eigenlijk heb je niets gezegd over wat ik gevraagd heb en is het de tweede maal dat je me zogezegd terecht wijst. Maar ditmaal heb ik het bewijs (aankoopbewijs van Magix) waar duidelijk opstaat dat Vasco in de NL versie is.

Bij de vorige terechtwijzing heb ik naar Magix een bericht gestuurd om me het antwoord dat ze me gestuurd hebben nogmaals te verzenden, met vermelding van het ticketnummer van mijn vraag. Maar ik kreeg het antwoord dat dit al afgesloten was en ik mijn vraag opnieuw moest stellen.

Jammer eigenlijk, want dat kan ik niet meer bevestigen.

@ Weegschaal, ik heb dit samen gekocht bij Magix samen met video de luxe 2014.

@ Robvroe, dank je voor het antwoord.

lucky_me schreef op 19.05.2015 om 21:08 uur

Hallo

Dank je

Hallo

Ik heb Vasco da Gamma ook niet maar weet wel dat de meeste aanvullende programma's worden geinstalleerd via de hulp van vdl. Meestal is het ; vdl opstarten, op hulp klikken en aanvullende software installeren. waarschijnlijk zal het ook zoiets geweest zijn.

succes

Luc

robby2 schreef op 19.05.2015 om 21:28 uur

Dank je Luic

robby2 schreef op 23.05.2015 om 20:18 uur

Wel, ik geef er de brui aan mensen. 

Ik heb 1 uur foto er op staan en ik heb drie (3) liedjes op de film staan. Ik begin met de muziek aan te passen aan de film en wat krijg ik hier? Magix video de luxe reageert niet. 

Nu heb ik een pc die zwaar genoeg is, veel te zwaar eigenlijk en het lukt nog niet.

Jongens, ik heb er genoeg van.

robby2 schreef op 23.05.2015 om 20:20 uur

Oh ja, programma is voor microsoft windows XP, Viwta7 en windows 8 en 32-bit en 64-bit systemen, maar als je het programma installeert op je pc krijg je enkel maar 32-bit. Rara

lucky_me schreef op 24.05.2015 om 06:15 uur

Oh ja, programma is voor microsoft windows XP, Viwta7 en windows 8 en 32-bit en 64-bit systemen, maar als je het programma installeert op je pc krijg je enkel maar 32-bit. Rara

ja, op 32 bit systemen kan je nu éénmaal geen 64 bit programma's draaien, dat werd ook reeds vermeld dacht ik?

of heb je met die zwaardere pc ook een andere (64bit) windows gekocht?