Brand probleem

petra78 schreef op 24.08.2015 om 23:58 uur
Hoi, Ik zit met een probleem. Ik heb een videofilm gemaakt met magix video de luxe 2014. Nou heb ik deze 4x gebrand maar bij de 3e x ging het dus mis. Hij geeft een error aan en zegt dat het encoderen is mislukt. Maar ik moet nog 6 kopieen hebben van deze film voor andere mensen Wat kan ik hier aan doen? En waarom geeft hij altijd na een paar keer ineens de vraag aan of je encoderen wilt? Ik kies dan altijd voor alles encoderen en dat ging hiervoor nog goed tot de laatste.. En is er geen mogelijkheid om gewoon van mijn dvd die ik al wel heb gewoon kopieen te maken ipv dat ik hem telkens opnieuw moet branden wat zo lang duurt? Hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen anders moet ik veel mensen teleur gaan stellen.. Gr petra

Reacties

mi-bo schreef op 25.08.2015 om 10:27 uur

Beste Petra,

Kijk even waar het project is neergezet voordat U ging branden,als het niet in een aangemaakte map is gedaan dan staat het Uw naam, mijn documenten/magix project/video de luxe 2014 , dit kan via MAGIX weer worden opgeroepen en de dvd's kunnen worden gebrandt

Gr

Michael

Voormalige gebruiker schreef op 25.08.2015 om 10:37 uur

Hallo Petra,

Om eerst op je vraag in te gaan  "Alles encoderen - Encoderen - Gebruiken - Alles gebruiken - Annuleren". Wanneer je voor de eerste keer een film brand, krijg je deze vraagstelling niet. Bij een twee keer wordt deze vraag wel gesteld. Wanneer je veranderingen heeft aangebracht in je project, raad ik je aan om "Alles encoderen" te gebruiken. Wanneer je dit niet doet, worden de veranderingen in je project niet overgenomen bij het branden. Maar als je geen wijzigingen in het project heeft gedaan, kies dan voor "Alles gebruiken". Je zult zien dat het branden dan sneller verloopt, dit komt, om dat er al een kopie op de schijf is opgeslagen.

Nu je tweede vraag: "Is er een mogelijkheid om van mijn dvd, die ik al heb gebrand, te kopieren, ipv dat ik hem telkens opnieuw moet branden? Het antwoord is JA. Wanneer je voor de eerste keer je DVD gaat branden, kies dan bij 1. brander voor Image recoder. Geef een naam aan het ISO bestand. Nu wordt er een ISO bestand op je hardeschijf opgeslagen, ipv dan je deze rechtstreeks op een DVD brand. (let  even op in welke map op de harde schijf het ISO bestand word weggeschreven.) 

Zelf brand ik het ISO bestand met Roxio Creator 2012 Pro 13.5 NL op een DVD. Er zij ook freeware programma. Lees dit eens door:  http://www.pcmweb.nl/tips-en-trucs/windows-7-iso-branden.html

Dit heeft twee voordelen:

1. Je kan dan net zoveel DVD's branden als je wilt

2. Je verspilt geen DVD's als er bij het branden iets mis is gegaan.

Succes,

Rob

petra78 schreef op 26.08.2015 om 15:02 uur

Hoi dank je wel.

Heb geen melding gekregen dat er al was geantwoord op mijn vraag vandaar ik dit nu pas lees..

Ondertussen zijn er al weer een paar dvd´s mislukt. Het lukte mij eerst om 2 dvd´s te branden nadat ik voor alles encoderen had gekozen. De 3e mislukte weer... toen heb ik wat wijzigingen aangebracht in de film en weer voor alles encoderen gekozen en toen lukte het me weer om 2 dvd´s achter elkaar te branden en de 3e ging weer mis..

Maar nu de 4e dus ook:(  Dus toen wist ik even niet meer wat ik moest doen. Toen heb ik mijn video opnieuw opgeslagen onder een andere naam en toen weer geprobeerd een dvd te branden maar toen gaf hij een zwaarwegend probleem aan.  En nu staat er dat ik het project kan herstellen...

Maar ik weet nu even niet meer wat ik nu op dit moment moet doen.. toch weer verder gaan met dezelfde film maar onder de oude naam of verder gaan met dezelfde film maar onder de nieuwe naam die ik net heb aan zitten maken nadat ik voor project herstellen heb gekozen. En welke stappen moet ik daarna volgen?

Moet ik daarna dan iedere keer kiezen voor alles gebruiken?

Voormalige gebruiker schreef op 26.08.2015 om 18:48 uur

Hallo Petra,

Ik krijg de indruk, dat je mijn antwoord niet goed hebt gelezen. Hierin staan verschillende oplossingen. Ik zou niet weten wat ik nog meer moet schrijven. 

Succes,

Rob

petra78 schreef op 26.08.2015 om 20:02 uur

Het probleem is opgelost, dank voor jullie hulp!

Ik had het wel goed gelezen maar doordat ik mijn film onder een andere naam had opgeslagen en een foutmelding kreeg wist ik even niet zeker meer of ik onder die nieuwe naam verder kon gaan..

kan af en toe erg onzeker worden van al die foutmeldingen :-)

Maar jouw optie alles gebruiken werkte idd en het ging idd mega sneller! Had ik eerder moeten weten..

Maar beter laat dan nooit! :-))

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!