Blu ray gekopieerd naar harddisk dvd menu werkt niet meer

marjandejager schreef op 05.08.2017 om 18:32 uur

Ik heb een film gebrand op een blu ray disk met een menu erbij. Blu ray speelt prima af menu en submenu doen het ook goed. Ik maak nu telkens 2 blu ray dvd's 1 voor mijn ouders en een voor mij zelf. Nu heb ik een externe harde schijf gekocht en 1 blu ray disk daar naar toe gekopieerd. (Scheelt een blu ray disk) Nu krijg ik 3 losse film bestanden een van het menu, een van het sub menu en een van de gemonteerde film. De gemonteerde film speelt goed af, maar ik baal ervan dat het menu niet werkt. Hier door kan ik niet door skippen naar het volgende hoofdstuk en ik heb ook mijn best gedaan op het menu, waar ik nu niks meer aan heb.  Hoe krijg ik de film op hardeschijf met een werkend film menu. Ik heb wel eens een gedownloade film gezien waarvan wel het film menu werkte dus het zou moeten kunnen. Dvd is nu een udf bestand

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 05.08.2017 om 20:26 uur

Hallo Marjan,

Brand je Blu-Ray als een ISO bestand.

1. Het voordeel hiervan is, als er iets fout gaat met het branden, verspil je geen Blu-Ray schijven
  2. Je kan altijd een nieuwe schijf branden met het freeware programma AnyBurn: http://www.anyburn.com/
  3. Met mijn mediaplayer kan ISO bestanden afspelen, inclusief menu's.
  4. Er zijn ook speciale computerprogramma's die dat kunnen. bv. https://www.apowersoft.nl/blu-ray-speler (zelf niet uitgeprobeerd)

Succes,

Rob

marjandejager schreef op 05.08.2017 om 20:50 uur

Beste Rob,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal mijn volgende film branden als iso. Duidelijk uitgelegd.

Is er nog wat te doen met de films die ik al reeds heb gebrand?

Voormalige gebruiker schreef op 05.08.2017 om 21:31 uur

Hallo Marjan,

Het is mogelijk om van een Blu-Ray schijf / DVD schijf een ISO bestand te maken.

Dit doe je zo:

1. Leg de schijf in de lade van je brander
  2. start AnyBurn op
  3. Klik op "Image van schijf maken
  4. klik nu op "Creëren"
  5. Nu wordt er een ISO bestand gemaakt.

Ik heb dit zelf uitgeprobeerd met een DVD, met het gewenste resultaat.

Succes,

Rob