Blu-ray disc is niet gekend op externe blu-ray speler

robbyscot2 schreef op 11.08.2019 om 11:27 uur

Hallo,

Ik heb twee films op blu-ray gebrand, maar deze willen niet afspelen op een blu-ray speler (Panasonic DMP-BD35).

De films zijn gebrand met Magic video de luxe premium op Mpeg2;

Hoe kan ik deze twee films aan de praat krijgen op een gewone blu-ray speler?

Met grote dank

Reacties

robbyscot2 schreef op 11.08.2019 om 11:34 uur

Nog wat notities:

Blu-ray is eenEMTEC BD-BD-R 25 GB 1-6X

Blu-Ray schrijver is een Matshita BD-MLT UJ272Q

Brandsnelheid was 1X

robbyscot2 schreef op 11.08.2019 om 11:38 uur

Op pc speelt hij ook niet vanzelf af, ik moet naar verkenner gaan, op de schijf klikken en dan op STREAM. Daar dan klikken op 00000m2ts

Dit is al wat ik kan meegeven op dit probleem te proberen op te lossen.

mi-bo schreef op 11.08.2019 om 11:53 uur

@robbyscot2

Beste Robby.

Gezien ik geen Blu-Ray problemen heb altijd de zelfde schijfjes

Kan ik U geen goed advies geven,wat de oorzaak kan zijn van Uw probleem.

Misschien is het de Blu-Ray schijf zelf die niet gelezen wordt door Uw Blu-Ray speler.

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 11.08.2019 om 14:34 uur

@robbyscot2

Beste Robby.

" Gehele tekst onder strepen is niet netjes,dit is het zelfde als alles met hoofdletters neer zetten" .

Niet wetend waar de films vandaan komen die U wilt branden, zijn ze niet met een code beveiligd.

Misschien is de optie eerst een ISO files er van te maken en vandaar uit te branden.

Heeft U het Blu-Ray schijfje wel volgens de juiste manier afgesloten.

Sc6.

Michael

robbyscot2 schreef op 11.08.2019 om 22:18 uur

Sorry Michael, had wel gezien dat de tekst ondestreept was, maar geen acht op geslagen van de betekenis ervan.

Deze films zijn opgenomen met vdl premium. Deze film is gemaakt met eigen fototoestel en camera. Gebrand met vdl premium en schijf is er vanzelf uitgekomen na het beëindigen van het brandproces.

Groetjes

mi-bo schreef op 12.08.2019 om 09:46 uur

@robbyscot2

Goedemorgen Robby.

Dank voor Uw Feedback.

M2Ts bestanden is een opslag media( kan alleen maar gelezen worden ) en is niet af te spelen in een Player..

Een vraag, is het niet zonder om 2 film projecten op een Blu-Ray schijfje te branden

Een Dual- layer misschien een betere optie hier kan ong 8 Gb op gebrand worden, en een Blu-Ray schijfje minimaal 20GB. maar dat is Uw keuze.( dit is dan wel geen Blu-Ray kwaliteit )

Als de projecten als mp4 op de tijdlijn staan om te branden, gaat U naar optie branden rechts boven, dan branden, optie Blu-ray-Disc klik hierop , gaat een scherm open waar het project wordt opgeslagen met extensie MVP, hier wordt het project in opgeslagen door MAGIX vdl.

dan komt U bij het brand gedeelte

Brander : ik heb 3 mogelijkheden, BD- RE, DVDRAM, Image recorder

(klik op pijltje)als U eerst ISO Files wilt maken klik dan Image recorder.aan,dan gaat er een scherm open, hier kan in een aangemaakte map de iso bestanden worden opgeslagen ( dit is als U meerdere projecten op een Blu-Ray wilt branden, dan staat alles bij elkaar in 1 map).

Anders optie BD snelheid 1

Formaat opslagmedium H.264 ( Encoder- instellingen kunnen gewoon blijven zoals het staat ).

Dan Blu-Ray schijfje in de Blu-Ray brander , branden aanklikken en kan het niet fout gaan.

Sc6

Michael

Bol schreef op 12.08.2019 om 10:48 uur

Hallo Robby,

Even een correctie op het bovenstaand antwoord.

1. M2TS bestanden zijn afspeelbaar in Films en Tv van Microsoft, VLC media speler of Media Playar Classic Home / https://mpc-hc.org/
  2. Niet alle Blu-Ray Spelers kunnen overweg kan met DVD + R DL (Dual layers). raadpleeg hiervoor de handleiding van je Blu-Ray speler.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.08.2019, 11:20, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 12.08.2019 om 13:11 uur

Hoi Michael, hallo Rob

om alle misverstanden te vermijden gaat het over 2 films op 2 aparte blu-ray schijfjes. Dus geen twee op één schijfje.

Dat M2ts bestanden niet afspeelbaar zijn in media player en zo heb ik ondertussen al ondervonden.

Het blu-ray schijfje is een EMTX BD-R / 25 GB / 1 - 6X

Heb dit altijd al met deze schijfjes gebrand en nooit geen miserie gehad. Heb ook nooit naar instellingen gekeken voor ik deze ging branden, gewoon omdat ik veronderstelde dat alles 'geprogrammeerd' was in het programma. Dus ja, je klikt op blu-ray branden en zo zal het gebeuren, zonder meer, zonder poespas. Klaarblijkelijk heb ik me daarin vergist.

Had deze eerst gebrand in H.264, maar dat ging niet. Heb op het internet gaan kijken, en daar stond dat je mpeg2 moest aanvinken en niet die H.264. Maar ja mpeg2 lukt dus ook niet.

Hierbij 2 screenshots van wat ik doe

Dan klik ik gewoon op branden rechts in het midden

Groetjes

Bol schreef op 12.08.2019 om 13:34 uur

Hallo Robby,

Even voor de duidelijkheid, spelen bij de M2TS bestanden nu wel of niet af in VLC mediaplayer op je PC? Als bij jou de M2TS bestanden niet afspelen, dan heb je, volgens mij, een geheel ander probleem.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.08.2019, 13:37, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.08.2019 om 13:37 uur

@robbyscot2

Beste Robby,

Dank voor U uitleg wat U heeft gedaan,

het probleem zit er net voor hier is het mis gegaan bij U.

U ziet wel mpeg2 of mpeg4 staan maar er onder

staat m2ts en dit moet mpeg4 of mpeg2 zijn.

en dan de optie die U zelf als print aangeeft dan wordt er wel een goede Blu-Ray gebrand

Sc6

Michael

robbyscot2 schreef op 12.08.2019 om 13:41 uur

Michael, Rob,

Sorry, maar moet nu effe er vandoor. Zal deze avond eens kijken en laat jullie zeker iets weten. Tot later en mijn dank al voor het geleverde tot nu toe.

Groetjes

Bol schreef op 12.08.2019 om 15:17 uur

Hallo Robby,

Als je met VDL een project aanmaakt, met op de tijdlijn bv. MTS, JPG, Mp4 bestanden en je gaat dit project branden op een Blu-Ray schijf, dan heb je niets te maken MPEG-4 export

Wat je eventueel wel in het BD brandmenu zou kunnen doen is, om op Encoder-instellingen te klikken en bij preset een mpeg-enconder-instelling te kiezen. Persoonlijk gebruik ik deze nooit. Ik gebruik altijd de instelling, die gekozen is door Magix. Als ik problemen heb met het branden, dan klik op Reset om zo de standaardinstellingen te herstellen

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.08.2019, 17:00, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 12.08.2019 om 18:38 uur

Hey Rob,

heb hier in de instelling gekeken van het brandproces en de encoder instellingen staan op 1920 x 1080, 25Fps

Groetjes

Robby

Bol schreef op 12.08.2019 om 19:08 uur

Hallo Robby,

Dit zijn de juiste Blu-Ray instellingen voor de meeste Blu-Ray spelers. De schijf zou moeten kunnen afspelen op jouw Panasonic DMP-BD35 speler. Ik laat het je weten, als ik de oplossing heb gevonden

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.08.2019, 19:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.08.2019 om 05:44 uur

@robbyscot2

Beste Robby.

Vele wegen leiden(lijden)naar Rome.

Aan U de keuze welke voor U de betrouwbaarste is.

Sc6

Michael

Bol schreef op 13.08.2019 om 11:31 uur

Hallo Robby en andere forumleden,

Ik wil toch nog even reageren op een opmerking uit een eerder gegeven antwoord in deze Topic, dat M2TS bestanden een opslag media is en alleen maar gelezen kan worden en niet af te spelen is in een Player. In het onderstaand filmpje wordt aangetoond, dat M2TS bestanden wel degelijk via (Media)Players kunnnen worden afgespeeld. 

Groet,

Rob.

PS: Natuurlijk, leiden er meerdere wegen naar Rome. Het is aan een forumlid om hier zijn voordeel mee te doen. Een forum is niet gemaakt om te wedijveren wie er nu gelijk heeft, maar de bedoeling is om elkaar aan te vullen. 

Laatst gewijzigd door Bol op 13.08.2019, 11:44, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 13.08.2019 om 13:00 uur

Denk dat ik de oorzaak gevonden heb. De blu-ray speelt enkel nog DVD en geen blu-ray. Instellingen zien er ok uit, staat op alles toestaan, geen beveiliging voor jeugdigen. Zal eens een mailtje sturen naar Panasonic om wat raad te vragen. Van zodra ik hier iets van weet laat ik het hier zeker weten, maar niet de eerste twee weken, want dan ben ik ribberdebie met de honden.

Groetjes iedereen, bedankt en tot later.

Robby

mi-bo schreef op 13.08.2019 om 14:04 uur

@robbyscot2

Beste Robby,

Dank voor Uw Feedback.

Fijne momenten met Uw andere hobby.

Met vriendelijke Groet

Michael

Kees-Haremaker schreef op 15.08.2019 om 16:41 uur

Hallo Robby, ik zag in één van jou reactie's een zin zoals deze:
Heb dit altijd al met deze schijfjes gebrand en nooit geen miserie gehad. mondeling in de gebruiks taal wordt dit veel gebruikt, maar op schrift zou dit betekenen dat je altijd misere hebt gehad.
Je moet je van mijn opmerking niet zoveel aantrekken maar het viel mij op.
Als techneut heb ik digitale techniek gegeven aan de school waar ik aan verbonden ben geweest.
In digitale techniek is -1 x -1 = +1, ook +1 x +1 = +1, maar -1 x +1 = -1
Mvg Kees

robbyscot2 schreef op 04.09.2019 om 21:17 uur

Hallo iedereen, sorry voor de lange afwezigheid, maar mijn uitje heeft wat langer geduurd dan gepland.

Ondertussen ben ik tot de bevinding gekomen dat het aan de blu-ray speler gelegen is die enkel nog DVD wil afspelen. Dus zal ik een van deze dagen een nieuwe moeten gaan halen en dan eens trachten de opgenomen blu-rays af te spelen.

Mijn dank voor de info die ik van jullie bekomen heb.

Groetjes

mi-bo schreef op 04.09.2019 om 22:31 uur

@robbyscot2.

Beste Robby.

Dank voor Uw Feedback,

Heeft U al gekeken of er geen firmware update voor Uw Blu-ray speler is.

Met vriendelijke groet.

Michael.

Bol schreef op 04.09.2019 om 23:12 uur

Hallo Robby,

Heb je nog een reactie ontvangen van Panasonic op jouw mailtje? De Panasonic DMP-BD35 die jij hebt, dateert uit 2008. Zelf denk ik, dat Panasonic na 11 jaar, hiervoor geen firmware updates meer uitbrengt. Wanneer je reeds de laatste firmware update gedaan hebt en je Blu-Ray speler speelt dan nog alleen Dvd's af, dan zou ikzelf ook een nieuwe Blu-Ray speler gaan aanschaffen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 04.09.2019, 23:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

robbyscot2 schreef op 05.09.2019 om 08:51 uur

Hey Michael, heb ik gedaan. Het antwoord van Panasonic was om het toestel terug op fabrieksinstellingen te plaatsen. Maar helaas bracht dit geen soelaas. Wat er ook in hun mail stond was dat, indien dit niet lukte, het toestel moest hersteld worden.

Een toestel van ongeveer 9 jaar oud vind ik dan weer niet de moeite om deze ingreep te laten uitvoeren. Dan liever een nieuw toestel.

Nu effe navraag doen wat een goed toestel is. Zoon klapt van een playstation. Maar zal het toch maar bij een gewoon toestel houden hoor.

Groetjes

Robby

robbyscot2 schreef op 21.09.2019 om 08:45 uur

Heb me zopas een nieuwe blu-ray speler aangeschaft en wil heel graag meedelen dat mijn probleem opgelost is. Dus, het lag niet aan het programma van Magix.

Dit om alle misverstanden te vermijden.

Groetjes iedereen. Robby