Reacties

Cinecor schreef op 21.01.2012 om 11:48 uur

Het op een blu-ray schijf branden van analoog VHS materiaal heeft geen enkele zin. De kwaliteit van het bronmateriaal wordt daardoor niet beter.

joopveraart schreef op 21.01.2012 om 13:13 uur

daar gaat het niet om het gaat er om dat ik minder schijven hoef te gebruiken zodat ik mijn video banden kan opruimen en op een bleu-ray past w.s. meer op dan op een dvd.

ben bezich met ingebrachte film nu met nero te branden en nu kom ik op een bleu-ray ongeveer op een uur of zes video dat is al een verdubbeling maar waarom kan dat niet met magix video deluxemx daar gaat het mij om.

Cinecor schreef op 21.01.2012 om 16:30 uur

daar gaat het niet om het gaat er om dat ik minder schijven hoef te gebruiken zodat ik mijn video banden kan opruimen en op een bleu-ray past w.s. meer op dan op een dvd.

ben bezich met ingebrachte film nu met nero te branden en nu kom ik op een bleu-ray ongeveer op een uur of zes video dat is al een verdubbeling maar waarom kan dat niet met magix video deluxemx daar gaat het mij om.

Als het erom gaat om je (kostbare) analoge materiaal voor de toekomst veilig te stellen is een blu-ray geen goede keuze. Zelfs een DVD niet... De fysieke houdbaarheid van de schijven is nog steeds te onzeker om ze voor archievering te gebruiken. Om filmmateriaal te archiveren is opslag van het digitale bestand vandaag de dag de best veilige manier. Bijvoorbeeld dus op een aparte harde schijf. Wil je nòg meer zekerheid, dan ook nog een extra kopie op een tweede harde schijf.

De DVD en BR hebben als doel de films met anderen te kunnen "delen". Zelfs voor eigen gebruik (vertoning) niet meer nodig, want we hebben nu de beschikking over het mediacetre of de mediaplayer waarmee we foutloos kunnen projecteren via beamer of op TV scherm.

FransS schreef op 22.01.2012 om 13:14 uur

Als je bij ENCODE de tijd veranderd dan kan er veel op een Blu Ray,en met cinecor ben ik het niet helemaal mee eens want een schijf kan ook crasche en dan is een DVD of Blu-ray toch veiliger.

Grt. Frans S.

bobbiaan schreef op 22.01.2012 om 13:24 uur

Beste mensen,

Even een poging om de zaak duidelijk te maken. Op DVD gaat de data in het formaat Mpeg 2. Op een Br schijf aat het in een heel ander formaat. Je kan geen BR schijf gebruiken om Mpeg op te branden.  BR is gekomen om HD kwaliteit op te slaan en dat gebruikt heeeel veeeel meer aan opslag. Simpel gezegd DV avi dus 720 x 576 neemt minder ruimte in als HD materiaal van 1920 x 1080. Ik hoop dat dit een en ander verduidelijkt.  Kijk naar de bid rate waarde die je in stelt met een DVD of BR schijf.

Mvg

Bobbiaan

 

Cinecor schreef op 22.01.2012 om 20:11 uur

Als je bij ENCODE de tijd veranderd dan kan er veel op een Blu Ray,en met cinecor ben ik het niet helemaal mee eens want een schijf kan ook crasche en dan is een DVD of Blu-ray toch veiliger.

Grt. Frans S.

Zoals ik schreef: Wil je nòg zekerder zijn (zeg maar 99%), maak dan een tweede kopie op een andere harde schijf. Al eens meegemaakt dat twee schijven onafhankelijk van elkaar crashen?