Bij lange roltekst worden de letters steeds waziger

Peeku schreef op 06.04.2018 om 20:03 uur

Hallo,

ik werk met de versie Video de Luxe Plus 2018. Voor 20 maart kon ik gewoon een lange roltekst / aftiteling in een film plaatsen. Vanaf de nieuwe versie ( 17.0.2.166 ) is het lettertype van de roltekst in deze films nu ineens wazig. Open ik een nieuw project en type daar een aantal regels in voor een aftiteling ( denk dan zeker aan een tekst van 100 regels / regels tekst met enters ertussen ) dan is de tekst NIET meer scherp. Doe maar eens een test met bijv. 10 regels tekst en tussen de tekst elke keer 5 enters. De tekst in het voorbeeldscherm wordt dan steeds waziger. ( Dus: Hoe langer de tekst hoe waziger het beeld ) Dit moet toch niet de bedoeling zijn denk ik. De update heeft voor mij geen goed gedaan.

Weet iemand oplossing?

- ik werk met windows 7

alvast bedankt

Roltekst voorheen

Roltekst nu

Reacties

Bol schreef op 06.04.2018 om 22:25 uur

Hallo Pekuu,

Ik heb u probleem kunnen reproduceren. Zie afbeeldingen.

Wazige tekst

Scherpere tekst

Bij de wazige tekst heb ik 5x enters na de laatste zin gegeven, met als gevolg dat de tekst wazig wordt. Deze enters weggehaald en de tekst is weer scherp.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peeku schreef op 07.04.2018 om 07:18 uur

Rob,

Bedankt voor je melding, ik ga dit uitproberen.

Gr. Peter

Peeku schreef op 29.04.2018 om 10:44 uur

Probleem van de wazige tekst is gelukkig opgelost door een nieuwe update van Magix ( 18 mb )

Michel aan jouw nog dank voor het meedenken en melden van mijn probleem.

Gr. Peter

Bol schreef op 29.04.2018 om 10:59 uur

Hallo Peter,

Fijn om te lezen, dat uw probleem is opgelost met de VDL update versie 17.0.2.171.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-