Bij exporteren als Mpeg4 vanuit Video Deluxe 2013 krijg ik de melding "Video Deluxe werkt niet meer..."

tomstam schreef op 21.09.2012 om 14:43 uur

Wanneer ik een bewerkte of onbewerkte video als Mpeg4 probeer te exporteren met Magix Video Deluxe 2013 Premium, krijg ik na ongeveer 2 minuten de melding "Magix Video Deluxe werkt niet meer en word opnieuw gestart" Exporteren Als Magix Video lukt wel. Wie kan mij helpen dit probleem op te lossen?

Ik werk met een nieuwe PC met Intel Core i7-3770K CPU/16GB Ram Corsair 2X8GB DDR3 1600/240GB SSD/2TB WD Caviar black/Sapphire Radeon HD7850 2GB Videokaart Met Windows7 Ultimate 64Bit.

Reacties

mi-bo schreef op 21.09.2012 om 15:17 uur

Beste,

Na het installeren van Uw pakket heeft U zich geregistreerd en daarna online geactiveerd.

want dan komt namelijk mpeg4 activeren vrij

succes.

tomstam schreef op 21.09.2012 om 16:34 uur

Ja, het pakket is geregistreerd en geactiveerd, maar werkt toch niet goed bij het exporteren.

Cinecor schreef op 21.09.2012 om 16:47 uur

Heeft u de update uitgevoerd?

tomstam schreef op 21.09.2012 om 17:12 uur

Ja, de update is gedaan het is nu versie 12.0.1.4 (UDC1) geworden.

lucky_me schreef op 21.09.2012 om 18:29 uur

Hallo

Je hebt een videokaart van AMD. Deze kan open CL gebruiken tijdens het exporteren. Kontroleer eens of dit aanligt?

Wat uitleg en hoe je één en ander moet doen vind je hier https://support2.magix.com/customer/nl/node/135784

mvg

Luc

tomstam schreef op 22.09.2012 om 11:42 uur

Hallo Luc, bedankt voor je tip. Helaas, nog geen succes. Als ik ga exporteren met de Open CL optie aan, word het beeld eerst zwart, vervolgens wit, en geeft de computer aan dat het beeldscherm stuurprogramma niet meer reageert. Video Deluxe reageert dan ook niet meer, en het programma word gesloten.

lucky_me schreef op 22.09.2012 om 17:00 uur

heb je een recente driver voor je videokaart? Dan zou ik eigenlijk denken in de richting van ofwel is je project corrupt en blokkeert het programma omdat het verkeerde data inleest of anders is het programma niet goed geïnstalleerd. Heb je dit probleem ook met andere projecten? dan is het waarschijnlijk het programma

Heb je het programma op disk? Dan kan je deze laden en kijken of via de herstel functie iets te repareren valt. Indien dit niet lukt zou ik een volledige uninstall doen. Dus uninstall via het configuratiescherm en daarna ook nog de restbestanden verwijderen met http://download.magix.net/mxclean.exe.exe. Wanneer je dit niet doet blijven bestanden (veelal .ini bestanden) op je pc. Daar zitten nogal wat instellingen in en deze kunnen fout zijn.

Ik bedenk net nog iets anders. Ligt je internet verbinding aan tijdens het exporteren? Misschien wil magix een codex downloaden die hij nodig heeft om te exporteren. Veel gebruikers leggen hun internet af tijdens het werken met magix en dan kan magix uiteraard niet verder.

succes

Luc

tomstam schreef op 22.09.2012 om 17:36 uur

Hoi Luc, bedankt voor alle adviezen. Ik heb de nieuwste drivers, schone installatie gedaan, ook Windows, ik ben wel verbonden met internet. Elk project, en ook elke onbewerkte film heeft hetzelfde probleem. Zelfs alle hardware gecheckt, maar probleem blijft bestaan. Ik denk nu zelf in de richting van een videokaart instelling, maar heb zo langzamerhand bijna alles al geprobeerd. Exporteren als mpeg4 lukt gewoon niet.

lucky_me schreef op 22.09.2012 om 20:29 uur

hallo; is het mogelijk om een klein projectje te maken en me te sturen samen met het filmpje. Kontoleer even vooraf of het bij u niet werkt. Dan laad ik het bij mij en doe dezelfde test bij mij. waarschijnlijk zal het te groot zijn voor e-mail maar je kan het eventueel zenden met een programma als "yousendit".

mailadres heb ik je bezorgd.

mvg

Luc

tomstam schreef op 25.09.2012 om 09:52 uur

Hallo Luc, ik ben momenteel nog wat andere opties aan het proberen, lukt dat niet, zal ik je een filmpje opsturen. Alvast bedankt voor de moeite.

tomstam schreef op 26.09.2012 om 12:29 uur

Iemand heeft inmiddels voor mij een filmpje geëxporteerd als mp4 dit werkt wel, dus het ligt niet aan de film. Heeft er nog iemand suggesties?

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2012 om 14:37 uur

Hallo Tom,

Je zou eens een herstel procedure kunnen uitvoeren. Ik zelf heb VDL 2013 nog niet maar ik denk dat het net als in VDL MX de installatieschijf moet gebruiken. Kies dan herstel. Een virus- internetsecurity programma kan een installatie beinvloeden.

Let op!!!

Bij een herstel moet je de internetaansluiting en alle geopende programma's afsluiten, inclusief virusscanner. Na de herstel niet vergeten om je virusscanner en je internet weer in te schakelen.

Succes

Rob

tomstam schreef op 26.09.2012 om 15:34 uur

Hallo Rob, bedankt voor je reactie. Ik heb echter al meerdere schone installaties gedaan, en heeft niet geholpen. Ik ben inmiddels met een NVidia videokaart aan het exporteren, en dat lijkt te lukken. Het lijkt dat VDL toch niet met de HD7850 kan omgaan.

Voormalige gebruiker schreef op 26.09.2012 om 16:16 uur

Hallo Rob, bedankt voor je reactie. Ik heb echter al meerdere schone installaties gedaan, en heeft niet geholpen. Ik ben inmiddels met een NVidia videokaart aan het exporteren, en dat lijkt te lukken. Het lijkt dat VDL toch niet met de HD7850 kan omgaan.

Hallo Tom,

Het was het proberen waard. Ik zou het vreemd vinden als Magix, het programma VDL 2013 niet getest  heeft met Radeon kaarten.

m.vgr. Rob  

tomstam schreef op 28.09.2012 om 14:28 uur

Hoi Rob, misschien is het een combinatie van hardware/software vooralsnog werkt het exporteren met een NVidia videochip. Iedereen bedankt voor de reacties en suggesties. MVG Tom