bij export donkere balk in beeld

Daannijsse schreef op 25.02.2017 om 22:48 uur

ik heb een nieuwe film gemaakt met video de luxe 2017. Hierin heb ik gebruik gemaakt van beeld in beeld. De film in magixprogramma wordt juist afgespeeld. Wanneer ik dat exporteer naar een ander bestand (diverse bestanden geprobeerd) ontstaat er plotas een donkere balk in het beeld. Dit gebeurt ook wanneer ik het direct upload naar youtube. Weet iemand de oplossing hiervoor?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2017 om 23:34 uur

Hallo Daan,

Ik heb je Persoonlijk bericht gelezen. Echter ik kan daar geen video uploaden.

Ik heb een filmpje gemaakt met wat je ongeveer bedoeld, maar ik heb geen zwarte balken. zie:

Volgens mij is deze fout niet zo eenvoudig te reproduceren.

groet,

Rob

Daannijsse schreef op 26.02.2017 om 10:35 uur

Hoi Rob,

bedankt voor je reactie. Ik heb inmiddels al van alles uitgeprobeerd, maar bij export blijft die donkere balk ontstaan. In mijn voorbeeld had ik dat kleine beeld wat vervaagt, zodat ook het grote beeld er nog doorheen te zien was en dan ontstaat een donkere balk. Vervaag ik het niet, dan ontstaat 'gewoon' een zwarte balk. Ik heb het nu inmiddels wel als mp4 kunnen produceren door een schermopname te maken van de originele magixfilm. Beetje omslachtig. Ik zal zo nog eens wat uitzoeken en proberen.

Daannijsse schreef op 26.02.2017 om 11:09 uur

inmiddels het project gedeeltelijk opnieuw gemaakt, helaas met hetzelfde resultaat. Waar ik wel achter kwam was, dat de donkere balk (bij exporteren) niet ontstaat wanneer ik (voor beeld in beeld) het hele originele beeld gebruik. In mijn film gebruik in een uitsnede van het originele beeld en dan ontstaat die donkere balk dus wel.