Bij DVD afspelen op TV krijg ik 'n verkeerde beeldverhouding

Rob48 schreef op 17.03.2012 om 11:39 uur

Ik heb de testversie van "Foto's op CD & DVD10"gedownload en ben aan het expirimenteren met het maken

van een slideshow.Mijn probleem is dat,ondanks dat ik het formaat 16 : 9 instel,na het branden op 'n DVD

op de TV links en rechts brede zwarte balken zie.Het formaat "beeldvullend" is bij mij dus ver te zoeken.Ook

bij het afspelen op de computer met VLC Media Player krijg ik links en rechts balken en is het beeld (foto's)

als het ware in elkaar gedrukt.

Ondanks dat ik reeds bij de vragen en antwoorden heb gezocht kom ik er niet uit.Ik heb natuurlijk nog geen ervaring met het programma,maar wil er wel mee verder.

Mijn computer draait op Windows XP.

Reacties

mi-bo schreef op 20.03.2012 om 13:43 uur

Volgens onze gegevens kunt U niet met een trial versie branden, heeft u dit met een ander brandprogramma gedaan is het best mogelijk dat niet alle functies worden mee gegenomen.

succes.

Rob48 schreef op 20.03.2012 om 16:21 uur

Hallo mi-bo,

Inderdaad.....het programma geeft dat ook aan.Wat ik vervolgens heb gedaan is het project opslaan in .wmv

en daarna converteren naar in mijn geval .mpeg.Daarna op 'n DVD gebrand en via mijn Blue Ray speler op de

TV afgespeeld,waarbij de balken aan de zijkanten ontstonden.Na diverse instellingen van de Blue Ray speler

geprobeerd te hebben lukte het uiteindelijk om het volledige breedbeeld op de TV te krijgen!

Het is wel vervelend dat je hier tegenaan loopt omdat ik vanuit de trial-versie moet gaan beoordelen of ik

het produkt ga gebruiken (aankopen dus).

 

Bedankt voor het meedenken!

 

mi-bo schreef op 21.03.2012 om 09:53 uur

U zult geen spijt hebben van het programma,

maar binnen enkele weken komt versie MX uit misschien beter om even te wachten

gr

mi-bo