bewerking ongedaan maken in VDL 17

IenH schreef op 11.04.2011 om 13:51 uur

Ik probeer weer een film te maken in Magix vdl 17. We werken met projecten omdat we HD filmen. We hebben een I7 met 8GB geheugen en de films bevinden zich op een externe harde schijf van 1TB. En uiteraard windows 7 ultimate 64 bit.

 

Vdl 17 heeft een paar keer bewerking ongedaan kunnen doen, nou kan ik die knop indrukken tot ik een ons weeg... hij doet het niet meer! Heb daarvoor ook al diverse vastlopers gehad in het programma, en het programma afsluiten doet ie ook al bijna nooit normaal meer. Programma nog geen maand geleden opnieuw geinstalleerd na het formatteren van de pc. Met andere woorden, een verse start.

 

Ook nog geprobeerd een update op te halen, maar die bleef ook al hangen volgens mij... of dat nou is geinstalleerd, geen idee.

 

Heb in het programma al diverse instelling gewijzigd om die vastlopers maar te kunnen voorkomen... maar ik geloof dat dat ook niet veel helpt.

 

Hoe krijg ik het programma nou weer normaal draaiende en ook de functie bewerking ongedaan maken weer werkende?

Reacties

mi-bo schreef op 12.04.2011 om 12:43 uur

Beste,

Is Uw grafische kaart up-to-date.

Is Uw Pc geaard via een geaarde stopcontact.

Uw Pc is krachtig genoeg, en wat betreft de update, deze moet u altijd eerst binnen halen en daarna pas installeren, dan weet u zeker dat het goed is gegaan.

Het kan ook zijn dat de ultimate versie van Win7 het probleem is.

Het systeem van Magix werkt wel met 64 bits, maar de bewerking geschied onder 32 bits( dit heeft te maken met open LG en Cuda) ( zodat het met verschillende grafische kaarten kan werken).

gr

IenH schreef op 12.04.2011 om 13:19 uur

Beste Mibo

 

dank je voor je antwoord.

 

Mijn grafische kaart was up to date... maar toen ik vdl 17 startte, begon hij ineens om andere drivers te vragen... ik heb de 64-bits software, maar ik word nu verwezen naar de 32-bits versie.... Ik heb toen de laatste versie gedownload van de videocard (64-bit) maar de kaart blijft nu helaas donderen en vragen om de 32-bits versie... nog nooit last van gehad...  Andere programma's kan ik wel zonder problemen blijven draaien...

 

Pc zit helaas niet op een geaard stopcontact, maar dat weerhoudt andere zware programma's ook niet om normaal af te sluiten.

 

Ik heb nu vdl 16 maar weer geinstalleerd en dat werkt meteen al een stuk beter.

 

Mijn grafische kaar is overigens ati hd 5770 met 1 gb geheugen.

 

Bedankt in ieder geval 

 

Overigens, de update bleek niet gedownload en geinstalleerd te zijn, dus dat heb ik opnieuw gedaan. Ik hoopte op enige verbetering, maar helaas... blijf dezelfde problemen houden.

 

Ik ga dus voorlopig maar weer met vdl 16 werken en 17 maar helemaal vergeten. 

IenH schreef op 18.04.2011 om 09:02 uur

Ik ben er ondertussen wel achter waarom de bewerking ongedaan maken de ene keer wel helpt, en de andere keer niet. 

 

In de multicam-modus wil hij de bewerking niet ongedaan maken... dat is waar ik het meeste in werk... 

 

Weet nu waar het gedonder van de videocard vandaan kwam. Dat had niets met het stuurprogramma van de videocard te maken, maar met de calibratie van mijn scherm. Daar moest ik nog een programma voor installeren.