Betreft Video DELuxe MX Plus Speciale Editie (2012)

s.heidstra1 schreef op 16.12.2013 om 15:42 uur

Als ik een film van mijn DV camera in MPEG formaat wil importeren wordt het geluid niet opgenomen. Dit gebeurt wel bij het gewone AVI formaat. Als ik daarna de film heb bewerkt, voorzien van titels, overgangen en er eigen muziek onder heb gezet, doet hetzelfde probleem zich voor als ik de film naar MPEG formaat exporteer, wel beeld, geen geluid.

Dit probleem deed zich niet voor bij Windows XP. Sinds enige tijd heb ik echter Windows 8 en dus nu dit probleem. Wat is er mis en hoe los ik dit op.

Een tweede euvel is, dat ik bij het branden de melding krijg, dat er geen branderhardware is gevonden.

Reacties

HDU-Veen schreef op 30.12.2013 om 18:36 uur

Hallo,

Oeps, twee problemen:

1. Het MPEG probleem lijkt te komen, omdat er geen (juiste)  MPEG codec is geladen? Heb je dat al eens gedaan bij het activeren? Om te testen, kun je bij het uitvoeren een ander formaat, bv .WMV of MP4 te nemen.

Je kunt een programma downloaden (gspot270a) , waarmee je kunt checken, of de juiste codec op de PC staat.

http://www.moviecodec.com/downloads/file.php?id=27

Als de juiste codec niet aanwezig is, kun je die downloaden, evt, via de MAGIX support website. (aanmelden + registreren v/h product verplicht)

NB: ik heb deze week ook een probleem gehad met mijn VDL16 premium en het lijkt opgelost door het installeren van het VLC programma. Wellicht kun je dat ook overwegen.

2. Brander niet te vinden: lijkt op een probleem dat er een driver niet of niet goed is geinstalleerd of een compatibiliteis probleem. Advies: aan de Magix support afdeling vragen. Windows 8 is natuurlijk nog redelijk nieuw, dus er kunnen kinderziektes in zitten.

Succes!

Henk