Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan aanreiken voor mijn probleem. Ik maak mijn film op een PC Duo Core Quad (om reden van snelheid). Wanneer hij klaar exporteer ik hem als MPEG-video naar een externe schijf en speel hem af met een HD Multimedia Player nl Mede8er op mij TV en zodat ik de eventuele fouten kan vaststellen. Indien nu TV en PC zich in hetzelfde lokaal zouden bevinden zou het eenvoudig zijn. Elke fout kan ik dan onmiddellijk verbeteren. Maar helaas is het niet zo. Daarom zou het handig zijn de filmmontage (dus niet de MPEG-video) te kopiëren naar mijn laptop. Ik heb de montage uitgevoerd als "back-up" en "opslaan als"naar een externe schijf. Wanneer ik nu op mijn laptop deze montage ( met dezelfde programmaversie) tracht te openen lukt dat niet. De MPEG-video invoeren op de laptop is geen probleem maar dan dien ik "scenedetectie" te activeren en isde betitelling niet meer vatbaar voor verbetering.
Om een lang verhaal kort te maken : hoe kan in de montage van de PC naar de laptop kopiëren/openen met dezelfde versie van het programma. Ik heb dezelfde oefening gedaan met Magix MX. Ook zonder resultaat. Hopelijk heb ik mijn probleem duidelijk omschreven en dank voor de eventuele reacties