Betreft Magix de luxe 17 plus/Magix MX

emilelucienne schreef op 23.11.2012 om 16:30 uur

Ik hoop dat iemand mij een oplossing kan aanreiken voor mijn probleem. Ik maak mijn film op een PC Duo Core Quad (om reden van snelheid). Wanneer hij klaar exporteer ik hem als MPEG-video naar een externe schijf en speel hem af met een HD Multimedia Player nl Mede8er op mij TV en zodat ik de eventuele fouten kan vaststellen. Indien nu TV en PC zich in hetzelfde lokaal zouden bevinden zou het eenvoudig zijn. Elke fout kan ik dan onmiddellijk verbeteren. Maar helaas is het niet zo. Daarom zou het handig zijn de filmmontage (dus niet de MPEG-video) te kopiëren naar mijn laptop. Ik heb de montage uitgevoerd als "back-up" en "opslaan als"naar een externe schijf. Wanneer ik nu op mijn laptop deze montage ( met dezelfde programmaversie) tracht te openen lukt dat niet. De MPEG-video invoeren op de laptop is geen probleem maar dan dien ik "scenedetectie" te activeren en isde betitelling niet meer vatbaar voor verbetering.

Om een lang verhaal kort te maken : hoe kan in de montage van de PC naar de laptop kopiëren/openen met dezelfde versie van het programma. Ik heb dezelfde oefening gedaan met Magix MX. Ook zonder resultaat. Hopelijk heb ik mijn probleem duidelijk omschreven en dank voor de eventuele reacties

Reacties

Cinecor schreef op 23.11.2012 om 16:42 uur

U schrijft: "...zodat ik de eventuele fouten kan vaststellen". Kunt u eens aangeven om wat soort fouten het dan zoal gaat die u wèl op de TV via de mediaplayer kan waarnemen en niet op uw pc? Is bijvoorbeeld het afspelen van het project met de preview in full screen niet voldoende voor uw doel?

RiViS schreef op 23.11.2012 om 17:32 uur

Het is van belang dat niet alleen je project files maar ook alle gebruikte media op je laptop staan. Verder moeten die dan ook in de zelfde directory en op de zelfde schijf(naam) staan als op je desktop, anders kan VdL de files niet vinden. Misschien zit daarin je probleem.

groet,

Rijk

PS: ik kom ook dilwijls in het eindresultaat (mpeg) nog één of meer foutjes tegen die ik naderhand nog wil herstellen, dus je werkwijze juich ik wel toe.

lucky_me schreef op 24.11.2012 om 03:34 uur

U schrijft: "...zodat ik de eventuele fouten kan vaststellen". Kunt u eens aangeven om wat soort fouten het dan zoal gaat die u wèl op de TV via de mediaplayer kan waarnemen en niet op uw pc? Is bijvoorbeeld het afspelen van het project met de preview in full screen niet voldoende voor uw doel?

In de vraagstelling staat reeds dat hij het doet om redenen van snelheid. Hij werkt ook op een pc met een duo core quad dus afspelen op de pc (en zeker met full screen) zal niet gaan denk ik.

Emilie;

bij het aanmaken van je veiligheids copie, kies je dan voor "project en media naar map kopieren"? nadien moet je het bestand openen op je laptop met "bacup project laden". Dan zouden alle bestanden toch moeten geladen worden in de juiste mappen denk ik.

mvg

Luc

emilelucienne schreef op 24.11.2012 om 09:06 uur

Door " fouten " bedoel ik eigenlijk dat er onvolmaaktheden geslopen zijn in het project zoals bv verkeerde titel, te lange take enz. Deze " foutjes" kan ik het beste zien op een groot TV-scherm. Alhoewel ik werk bij de montage met 2 schermen zijn er soms naar mijn mening tot nog zaken die aangepast dienen te worden.Het is ook currieus dat ik zowel op de PC als op de laptop zonder enig probleem kan switchen van Max 17 naar Magix MX maar de gegevens onderling uitsisselen lukt tot nu toe nog niet

Wel dien ik toch nog te specifiëren dat de PC Quad werkt onder Windows XP en de laptop Duo Core met Windows 7.Of dat een invloed heeft kan ik slechts gissen.

In elk geval dank voor de reacties.