Betreffende Video de lux 16

vogeltje schreef op 13.07.2011 om 09:57 uur

Als ik video de lux 16 opend dan komt er links in beeld een klein scherm en als ik nu de camera start krijg ik geen beeld  maar wel hoor ik op de achtergrond het geluid.

En als ik wat anders probeer krijg ik ineens in beeld dat mijn camera niet herkent wordt.

Om de film nu te bewerken moet ik hem eerst op nemen in het programma van mijn averio camera en dan overzetten beeld voor beeld naar video de lux 16.

Zeer omslachtig ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar ik heb er nooit een bevredigend antwoord op gekregen.

Hopende nu wel.

Groetjes Jan Vogel

Reacties

Polders schreef op 13.07.2011 om 12:43 uur

Beste Jan, probeer eerst eens de instellingen van VDL16 aan te passen zodat na opstarten een beeldvullend programma zichtbaar is. Kopieer daarna de bestanden van de camera naar de PC.

Start VDL en kijk bij Mediapool of die bestanden zichtbaar zijn.

Zo ja, sleep dan eens 'als test' één bestand in het scherm Tijdlijn, naar de video- en geluid sporen  in het tweede onderste deel van het scherm.

Veel succes

mi-bo schreef op 13.07.2011 om 14:16 uur

Beste, een aanvulling op antwoord van Polders, als U de classic versie van vdl 16 heeft en U wilt via USB de bestanden inladen ( avchd-HDD) is dit helaas niet mogelijk, met versie + en premium namelijk wel, er is een mogelijkheid om voor € 9,99 een upgrate te kopen, maar dan worden Uw film fragmenten omgezet naar mpeg2,

gr mi-bo

FransS schreef op 14.07.2011 om 00:19 uur

Hoi Jan,

Heeft de Camera een Fire-Wire ?

Grt. Frans S.