Reacties

mi-bo schreef op 15.01.2018 om 09:28 uur

FClaa,

Jammer dat er nog geen experts hebben gereageerd,

Mijn beste ervaring met gebruik van MAGIX producten is een Nvidia Geforce GTX kaart.

Groeten

Michael

Bol schreef op 15.01.2018 om 11:55 uur

Beste FClaa,

Dat de uitvoer traag en schokkerig is, ligt niet alleen aan de Videokaart, maar ook de processor en de kloksnelheid. Zoals ik het nu kan beoordelen is uw Laptop ca. 7 à 8 jaar oud. Klopt dit?

Dit zijn de minimale eisen voor Video Pro X7

U mag, bij deze minimale eisen, niet verwachten, dat Video Pro X7 soepel loopt. Als er veel effecten en overgangen gebruikt worden, moet de CPU en de GPU veel rekenwerk verrichten.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

FClaa schreef op 15.01.2018 om 15:00 uur

Beste FClaa,

Dat de uitvoer traag en schokkerig is, ligt niet alleen aan de Videokaart, maar ook de processor en de kloksnelheid. Zoals ik het nu kan beoordelen is uw Laptop ca. 7 à 8 jaar oud. Klopt dit?

Dit zijn de minimale eisen voor Video Pro X7

U mag, bij deze minimale eisen, niet verwachten, dat Video Pro X7 soepel loopt. Als er veel effecten en overgangen gebruikt worden, moet de CPU en de GPU veel rekenwerk verrichten.

Groet,

Bol

FClaa schreef op 15.01.2018 om 15:02 uur

Beste Bol,

de processor in mijn desktop is een Intel i7 en het geheugen is 16GB

Kan er nog een andere oorzaak zijn?

Groetend,

Freek

mi-bo schreef op 15.01.2018 om 15:31 uur

Freek,

Wat voor schijven heeft u in de Desktop.

zijn dit 5200\7200 toeren of een ssd schijf.

gezien 5200 toeren schijven niet krachtig genoeg zijn voor video bewerken.

Groeten

Michael

Bol schreef op 15.01.2018 om 15:36 uur

Hallo Freek,

De Intel I7 processor is goed, alleen de videokaart Radeon HD 6450 2GB is wel erg oud. Deze is al te koop vanaf 20-11-2011.

Persoonlijk, raad ik je aan, om informatie in te winnen bij een goede computerzaak. Zij kunnen dan beoordelen of het nog zin heeft om je PC te upgraden.

Ik wens je veel succes met het zoeken naar het juiste antwoord.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 15.01.2018, 15:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

janheijnis schreef op 23.01.2018 om 17:18 uur

Wanneer je ‘n 2e generatie i7 Sandy Bridge (2xxx, socket 1155) processor hebt, zou je nog kunnen overwegen je grafische kaart te upgraden naar bijv. ’n nVidia GTX 1050/1050 TI/1060 of ’n gelijkwaardige AMD Radeon. Dat kost niet al teveel, zo vanaf 150/160 euro.

-Staat  “proxy editing” wel aan?

-Het is aan te raden je montageprogramma mappen toe te wijzen aan een - andere dan: C systeem - aparte, snelle, harde schijf en daarop je A/V bewerking te doen. Deze schijf hoeft niet eens groot te zijn, maar wél snel: 7200 rpm/64 mb cache of hoger. Ik noem bijv de héle snelle Western Digital Black lijn. 'n WD Black schijf heb je al vanaf ongeveer 67 euro (500 Gb).

-Overige (A/V)opslag zou je op ’n eventueel al aanwezige normale, "trage" 5400 rpm harde schijf kunnen plaatsen.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 24.01.2018, 08:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur

Bol schreef op 24.01.2018 om 19:02 uur

Hallo Freek,

Wat betreft het upgraden van uw videokaart, daar het ik al mijn advies op gegeven. Het is aan u.

Proxy editing raad ik u ten sterkste af en wel om twee redenen:

1. Als proxy is aangevinkt, wordt er telkens, als u een clip op de tijdlijn zet, vier bestanden aangemaakt, wat weer vertragend werkt.
  2. Ook moet er rekening mee worden gehouden, dat het project tweemaal zo groot wordt. Dit betekend dus, dat er meer schijfruimte nodig is. In mijn voorbeeld, betekend dit ca. 81MB voor een clip en ca. 83MB voor de proxybestanden. Totaal 164MB.

Zelf heb ik in mijn PC 2x 2000GB Western Digital Blauw / Rotatiesnelheid van 5400 RPM zitten. zie voor Data door voorsnelheid de afbeelding. Dat deze traag zou zijn is voor mij zeer relatief. (1176Mbits / 8bits = 147MB/s)

Al mijn VDL projecten en mijn filmfragmenten staan in verschillende mappen op deze harde schijven.

Ik heb ook een SSD 850 EVO 500GB, met daarop alleen Windows 10 Home en al mijn programma's geïnstalleerd staan.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 24.01.2018, 19:15, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

FClaa schreef op 24.01.2018 om 23:14 uur

Hallo Freek,

Wat betreft het upgraden van uw videokaart, daar het ik al mijn advies op gegeven. Het is aan u.

Proxy editing raad ik u ten sterkste af en wel om twee redenen:

1. Als proxy is aangevinkt, wordt er telkens, als u een clip op de tijdlijn zet, vier bestanden aangemaakt, wat weer vertragend werkt.
  2. Ook moet er rekening mee worden gehouden, dat het project tweemaal zo groot wordt. Dit betekend dus, dat er meer schijfruimte nodig is. In mijn voorbeeld, betekend dit ca. 81MB voor een clip en ca. 83MB voor de proxybestanden. Totaal 164MB.

Zelf heb ik in mijn PC 2x 2000GB Western Digital Blauw / Rotatiesnelheid van 5400 RPM zitten. zie voor Data door voorsnelheid de afbeelding. Dat deze traag zou zijn is voor mij zeer relatief. (1176Mbits / 8bits = 147MB/s)

Al mijn VDL projecten en mijn filmfragmenten staan in verschillende mappen op deze harde schijven.

Ik heb ook een SSD 850 EVO 500GB, met daarop alleen Windows 10 Home en al mijn programma's geïnstalleerd staan.

Groet,

Bol

Dankjewel Bol voor je commentaar. Ik heb nog geen tijd gehad er veel mee te doen, maar kan er wel mee verder.

Hartelijk, Freek