Beste forum leden.

Bofido schreef op 18.11.2019 om 21:20 uur

Goedendag.

Ik zit met de volgende vraag.

Ik heb Magix Pro Video Pro X. versie 17.02.47

Een pracht programma en ik kan mij er aardig mee redden maar dit weet ik niet.

Nu heb ik de Videorecorder er op aangesloten via een Video gapper zoals ze dat dan noemen.

Maar hij zegt elke keer dat het Audioniveau te laag is.

Ik hoor wel geluid met de film mee maar hoe krijg ik dit geluid dan harde zo dat hij niet elke keer zegt geluid is te zacht.

Ik heb al in de beschrijving gekeken maar daar kan ik niks vinden dus vandaar een beroep op jullie daar allemaal.

Groet Bofido.

Reacties

mi-bo schreef op 18.11.2019 om 21:27 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Heeft U al gekeken wat het resultaat is na dat een stukje is opgenomen.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bofido schreef op 18.11.2019 om 21:44 uur

Het lijkt trouwens wel overtoom zo snel

Ja dat heb ik al bekeken en gehoord natuurlijk en dat vind ik er nou zo vreemd aan , naar mijn idee klinkt dat voor die tijd toen wel aardig dan praat ik over wel twintig jaar terug.

Maar ga ik dan het geluid zeg maar ophalen, ja dan hoor je wel dat het niet correct is.

Nu heeft Magix daar natuurlijk ook wel weer wat voor maar dat is natuurlijk in hun ogen waarschijnlijk niet de oplossing.

Dus vandaar hier de vraag naar toe.

Groet Bofido

mi-bo schreef op 18.11.2019 om 22:04 uur

@Bofido

Beste Bofido

De video grabber (omzetter ) is die van MAGIX

en

in deze instelling van niveau kan niets veranderd worden.

geluid is iets op te halen als het in MAGIX video Pro X op de tijdlijn staat

Met vriendelijke groet.

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m toevoeging 2 x PNG

Bol schreef op 18.11.2019 om 22:22 uur

Hallo Bofido,

Zelf gebruik geen video grabber meer, maar het komt bij wel eens voor, dat het geluid te zacht is opgenomen. Wat ik dan doe, is het volgende:

1. ik zet het videomateriaal op de tijdlijn
  2. ik activeer het videomateriaal (geel)
  3. ik druk op dan op Alt+N

Ik weet niet of dit de oplossing is, maar het is het proberen waard.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 18.11.2019 om 22:30 uur

Nou dat is het hem misschien wel maar die is van Konig en de software is van ArcSoft het lijkt precies op die van Magix.

Hier namelijk gekocht in de winkel.

En in Magix Pro geeft hij ook aan Magix Video converter 3 (USB - D Show.)

Maar is het dan zo dat hij alleen maar met Magix producten overweg kan en zowaar moet je dan ook het programma er bij kopen eventueel.

Groet Bofido.

mi-bo schreef op 18.11.2019 om 22:44 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Neen, dat hoef niet .

Alleen ik kan het product niet en de MAGIX grabber wel

Maar zoals ik eerder heb omschreven is het geluidsniveau niet te verhogen maar wel als het op de tijdlijn staat.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bofido schreef op 18.11.2019 om 22:45 uur

Ik doe het inderdaad net zo als jij omschrijft met exact de zelfde methode.

Michael

Trouwens Rob ik zal het morgen eens proberen maar het moet toch ook anders kunnen.

Ik ben nu met een andere video even aan de gang dus vandaar.

Het valt mij trouwens wel mee wat hij er nog nog van maakt en wat je zelf er nog allemaal van kan maken, persoonlijk had ik dit niet verwacht allemaal je heb er wel werk van maar het geeft ook wel voldoening.

Dan praat ik over bandjes VHSC EC30SHG die je dan weer in een grote video band stopt en dan in de Videorecorder.

Leuk en tijd rovend werk.

Alleen het geluid nog.

Groet Bofido.

mi-bo schreef op 18.11.2019 om 22:50 uur

@Bofido

Beste Bofido

Dank voor Uw feedback.

U heeft mini (S-)VHS bandjes en doet het in een cassette en dan in de videorecorder.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bofido schreef op 18.11.2019 om 22:55 uur

Ja inderdaad helemaal perfect.

Ja volgende maand ga ik nog verder terug naar de 3 minuten film's.

mi-bo schreef op 18.11.2019 om 23:15 uur

@Bofido

Beste Bofido

Als het geluidsniveau toch niet voldoende is aan te passen als het op de tijdlijn staat .

Dan is RUV (red uw video )9 het volledige pakket een oplossing hier kan namelijk wel geluid niveau na dat het is gedigitaliseerd om hoog gehaald worden. (Dan opgeslagen en voor bewerken geëxporteerd worden naar MAGIX video ProX ))

Wat betreft 3 minuten films ik weet niet of u met een glass screen werkt .of speciaal scherm maar zorg er wel voor dat tijdens opname de diafragma van de camera wordt vast gezet.

Sc6

Met vriendelijke groet

Michael

Bofido schreef op 18.11.2019 om 23:26 uur

Begrijp ik hieruit dat je mij toch aanraad die van Magix te kopen of te bestellen maar hoe gaat zoiets dan, ik heb begrepen dat de software digitaal gaat, maar komt de rest dan via de post of zoiets

Ik zal trouwens Rob zijn antwoord morgen ook nog even proberen.

Ik heb namelijk geen idee hoe dat gaat en hoe lang duurt zoiets dan voor dat je het thuis heb.

Ik zal trouwens Rob zijn antwoord morgen ook nog even proberen.

Nee voor die drie minuten films heb ik een machine voor die er een foto van maak en dan op een kaartje zet die je later weer op de computer zet.

Groet Bofido.

mi-bo schreef op 19.11.2019 om 05:58 uur

@Bofido

Beste Bofido

MAGIX RUV 9 is een volledig pakket (met installatie dvd, scartkabel,en USB omzetter) kunt U zien op magix.com ( optie video). Maar ook via bv bol.com te bestellen dan heeft U geen porto kosten.

Als ik het goed heb gelezen gaat u oude tapes omzetten naar foto's dit is ook een optie.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

mi-bo schreef op 19.11.2019 om 10:12 uur

@Bofido

Beste Bofido

U schrijft dat U MAGIX video ProX heeft.

Hoe werkt U hiermee is dit via storyboard modus (plaatjes )of via tijdlijn modus.

Mijn vraag is gebaseerd op het bewerken geluidsniveau.

U zal toch rekening moeten houden dat de beelden analoog zijn (vaak niet meer optimaal ).

Persoonlijk nooit geen reactie gekregen dat na het digitaliseren men problemen had met hoe het geluid is.

MAGIX neemt op zoals het is en als alles het zelfde geluidsniveau is,kan het altijd met afspelen harder of zachter worden gezet.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bofido schreef op 19.11.2019 om 10:59 uur

Goedemorgen Michael.

Nog eens alles na gelopen en de mij toegestuurde informatie eens goed bekeken dan zie ik op het beeldje met die twee foto's die jij mij stuurde dat hij daar ook aangeeft dat het volume te zacht staat dus dat hoort daarbij waarschijnlijk

Ik werk via de tijdlijn en net wat u schrijft klop dat natuurlijk helemaal het geluid is niet wat het nu is maar dat hoort ook bij de tijd natuurlijk.

Die oude filmpjes doe ik via de Reflectra filmscanner.

Heeft hier ook iemand ervaring mee.

Bol schreef op 19.11.2019 om 14:15 uur

Hallo Bofido,

Ik ben benieuwd of u nog een test heeft gedaan met Alt+N? Zo ja, wat was hiervan resultaat? Het kan zijn dat het geluidsniveau te laag is ingesteld voor uw opname.

1. klik op Niveauregeling
  2. klik op tabblad Opnemen
  3. klik nu op datgene, die bij u actief staat met een groen V'tje
  4. klik op Eigenschappen
  5. klik op tabblad Niveaus en stel de sterkte in en klik op Ok
  6. probeer het nu eens.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2019, 14:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 19.11.2019 om 14:40 uur

Bofido schreef op 19.11.2019 om 14:50 uur

Hallo hier staat nog steeds dat het volume niet klopt Rob.

Maar zoals ik al eerder schreef zodra jij het activeerd zeg maar zonder dat je wat doet, geeft hij al aan dat het volume te zacht is.

Dat geeft hij ook al aan bij jouw zie maar op je mailtje wat je net stuurde dus daar uit gaande denk ik dat het in het programma zit want zodra jij dan een stukje opneemt gaat het uit en aan, met andere woorden het ene moment te zacht en dan is het weer weg.

Dat gene wat jij eerder naar mij toestuurde dat werkt voortreffelijk althans het geluid wordt inderdaad daardoor harder.

Ik heb net dat andere ook geprobeerd maar dat helpt daar niet voor.

Althans op dit moment is dat niet, nog merkbaar.

Maar ik vind het wel vreemd net of hij al iets weet wat er aan komt zeg maar.

Groet Bofido

Bol schreef op 19.11.2019 om 18:49 uur

Hallo Bofido,

Ik kan het niet controleren, maar volgens blijft de zin: "Let op: het audioniveau is te laag (minimaal niveau <-20dB)" altijd zichtbaar, ook als deze lager of hoger is dan -20dB. Zelf neem ik regelmatig muziek op met Audio-opname, hier staat deze zin niet meer vermeld. Wel kunt u, na de opname, de opgenomen audio Normaliseren. Wat gelijk staat voor Alt+N.

U kunt MAGIX RUV 9 als volledig pakket aankopen, maar ik heb het vermoeden, dat hiermee uw probleem niet mee wordt opgelost. Mijn advies is: gebruik altijd Alt+N als u de gedigitaliseerde film op de tijdlijn van Magix Pro X hebt gezet.

Heel veel succes,

Rob

PS. via een PB heb ik laten waarom ik mijn eerder antwoord heb verwijderd

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2019, 18:53, in totaal 4 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 20.11.2019 om 09:54 uur

waar kan ik dit programma kopen aangezien ik het nergens kan vinden wel compleet dan natuurlijk met de kabels er bij dan.

Er zijn namelijk twee Magix programma's Red mijn Video maar welke moet ik dan hebben kompleet.

Groet Bofido.

mi-bo schreef op 20.11.2019 om 13:14 uur

@Bofido

Beste Bofido,

hier het resultaat wat mogelijk is met MAGIX (Red Uw video ) 9.

hier kan in het programma wel geluid om hoog worden gehaald voordat op voltooien wordt geklikt zie uitleg. en er een mpeg2 ( 720: 576 ) van wordt gemaakt en in MAGIX video Pro X verder kan worden bewerkt. ( als mpeg2 ( 720:576 )

en nu naar MVProx geïmporteerd.

ga naar deze link voor Red Uw video van MAGIX voor € 49,99 bij Bol.com kost het € 63,00.

bij MAGIX zitten ook extra pakketten bij, bezorgen moet wel apart betaald worden en duurt enkele dagen met de post.

Sc6

Met vriendelijke groet.

Michael

Bol schreef op 20.11.2019 om 17:56 uur

Hallo Bofido en andere forumleden,

Even een correctie op: "Ik kan het niet controleren, maar volgens blijft de zin: "Let op: het audioniveau is te laag (minimaal niveau <-20dB)" altijd zichtbaar, ook als deze lager of hoger is dan -20dB".

Dit kan ik nu weerleggen, omdat ik via mijn Webcam e.a. heb kunnen reproduceren, dat wanneer audio onder -20dB komt de tekst wel verdwijnt. zie de afbeeldingen.

Groet,

Rob

Audio -29dB

Audio -17dB

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 25.11.2019 om 14:03 uur

Goede middag.

Sorry dat ik zo laat reageer.

Het volgende, ik heb vorige week toch maar de knoop doorgehakt en het programma Red Uw Video's gekocht.

Ik heb het thans in huis en ik moet zeggen had ik dit maar eerder gedaan, dan had ik eerder niet al die ergernis gehad die ik daar voor wel had.

Geheel compleet met alle benodigd heden en met een duidelijke omschrijving en uitleg, geweldig.

Met andere woorden geweldig in een keer al mijn problemen op dit gebied opgelost.

Nogmaals een ieder die mij geholpen heeft hier bij heel vriendelijk bedankt daarvoor.

Groet Bofido.

mi-bo schreef op 25.11.2019 om 14:12 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Dit is een goed bericht veel plezier met het digitaliseren van de dierbare beelden

sc6

Met vriendelijke groet,

Michael