Wat betekent 'PROXY-BESTANDEN'.....Mijn VD-programma zegt mij "Het bij de film behorend bestand is niet gevonden"... Ik heb mijn mappen gewoon verlegd op mijn PC....Wat moet ik doen? "geef de huidige positie aan"????, pffffff
Proxy bestanden zijn hulpbestanden, die bij je projectbestand wordt aangemaakt. Doordat u de mappen heeft verplaatst kan uw projectbestand deze niet meer vinden. Dit komt, omdat het project bestand alleen maar uit verwijzingen bestaat. Om dit op te lossen, verplaatst uw projectbestand naar de juiste map en start dan uw projectbestand vanuit deze map op. Dit geld overigens ook wanneer u de map met de filmfragmenten hebt verplaatst
Projectbestand naar juiste map ?.... Ik begrijp het niet goed...….Misschien beter géén proxybestand maken volgende keer om dit vervelend fenomeen te vermijden????….
De juiste map is de map, waar de proxy en de gebruikte filmfragmenten staan, die u gebruikt hebt in uw project.
Als u een snelle PC hebt, dan hoeft u geen Proxybestanden aan te laten maken. Ik maak zelf altijd een map aan en kopieer ik dan de gebruikte filmfragmenten naar toe en sla daar ook het projectbestand in op.
Bij een volgende keer, als je een nieuw project aanmaakt, kunt alle gebruikte film- muziek- en fotobestanden in een zelf aangegeven- gemaakte map kopiëren. U kunt projectbestandmap zelf aanmaken door op Projectfolder te klikken. Nu worden alle gebruikte bestanden en het projectbestand hierin opgeslagen.
Nog steeds geen duidelijkheid voor mij ondanks uw vriendelijke uitleg.... Ik ben van het 'visueel type' ;-) Ik weet niet welke 'map' te kiezen (er zijn er duizenden op mijn pc... lol) . In bijlage wat ik zie bij Magix video Deluxe? Icoon met 'hoofdmap' is blijkbaar niet goed?...
Je moet onderscheidt maken tussen Projectbestanden en filmbestanden. Wat jij laat zien zijn projectbestanden. Als je een van deze projectbestanden opstart, dan wordt er gezocht naar filmbestanden zoals bv. Mp4.
Klik op map en ga dan naar de schijf / map waar die 120 bestanden in staan, dan deze worden automatisch op de tijdlijn van Video Deluxe gezet. Proxy bestanden gewoon overslaan. Zijn niet echt nodig.
Hallo Thierry, als je een nieuw project maakt ga dan met behulp van instellingen druk daarom op de Y , dan krijg je het volgende window te zien en klik dan op tabblad <MAP> en zorg dan dat in de rode kaders de HD en de naam van de map waar je bestanden in komen.(zie plaatje) Let wel je kan voordat je VDL opstart deze projectmap reeds aanmaken op je harde schijf b.v. een externe HD Ook aan te bevelen een supmap met de titel EXPORT en tevens voor b.v. DVD bestanden een speciale DVD map, zodat je alle dvd bestanden in die map hebt dit maakt dat jou project map overzichtleker maakt en een volgend nieuw project ook eerst met een andere naam in de root van je extra harde schijf. Om dat ik bij een lokale omroep zit en van verschillende camera mensen en ook verschillende actuele gebeurtenissen beelden aangeleverd krijg en daardoor het overzicht behoud Doe je voordeel hiermee Mvg Kees
Lijkt mij handig...merci voor de tip. Wel allemaal niet zo simpel …. Indien geen proxy-bestanden allemaal eenvoudiger en geen bestanden verliezen?.....