Bestanden van onedrive

Leon64 schreef op 29.01.2018 om 14:45 uur

Hallo,

Heb een nieuwe laptop (Windows10 met I7 en 16 ram) waar ik terug Magix deluxe premium heb op geïnstalleerd. Vroeger kon ik mijn beeldmateriaal importeren vanuit ondrive maar dat lukt nu niet meer. Als ik een oud mediabestand wil laden dat ik heb opgeslagen op mijn ondrive dan lukt dat wel. Andere programma's zoals adobe photoshop en moviemaker vinden die bestanden wel.

Alvast bedankt,

Leon

Reacties

Bol schreef op 29.01.2018 om 16:10 uur

Hallo Leon,

Zelf maak ik geen gebruik van OneDrive. Ik heb me tijdelijk bij OneDrive aangemeld.

Als ik nu VDL opstart en ik klik op het tabblad Import en ik dan ga naar C:\Gebruikers\Gebruikersnaam\OneDrive, zie ik niets vreemds. zie afbeelding

Ik zie wel dat u er vinkje staat bij verborgen items, deze kan beter niet aangevinkt staan.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 29.01.2018 om 16:37 uur

Hallo Bol,

Als ik terug ga naar mijn vorige laptop werkt alles normaal maar bij de nieuwe niet. volgens mij moet het aan een instelling liggen want andere programma's doen het wel.

Ik heb de bestanden op ondrive al eens verwijderd en terug geplaatst en ook Magix verwijderd en terug geïnstalleerd.

Groeten Leon.

Bol schreef op 29.01.2018 om 16:55 uur

Hallo Leon,

Het ligt, volgens mij, niet aan de bestanden die op OneDrive staat. Ik meer het vermoeden, dat er iets fout is gegaan bij het installeren van OneDrive of Windows 10 op de nieuwe Laptop.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 29.01.2018 om 16:59 uur

Ik weet het niet meer, heb juist pinnacle 18 geïnstalleerd en daar werkt het ok op. Maar ik wil geen pinnacle meer 😕

Bol schreef op 29.01.2018 om 20:02 uur

Hallo Leon,

Ik heb dit zelf niet uitgeprobeerd.

Wat u zou kunnen proberen is:

• klik op: Cloud-import
  • meldt u aan Microsoft.

Succes,

Bol

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 29.01.2018 om 20:41 uur

Hallo Bol,

Kan alleen aanmelden met Google drive. Heb ook uitgelogd en proberen in te loggen met outlook account maar lukt niet.

Juist een kort filmpje gemaakt met bestanden niet van onedrive en opgeslaagd als mediabestand in onedrive en dat doet hij wel. Dus dit kan ik terug openen via onedrive maar kan het niet verder bewerken met materiaal uit onedrive. (heel vreemd)

Groeten Leon.

Bol schreef op 29.01.2018 om 21:18 uur

Hallo Leon,

Helaas, kan ik u niet verder adviseren als forumlid.

Leg uw probleem voor aan Magix Support. https://support2.magix.com/customer/index.php (inloggen verplicht)

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 29.01.2018, 21:18, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 29.01.2018 om 21:41 uur

Ok Bol,

Alvast bedankt voor de moeite.

Grtjs. Leon

mi-bo schreef op 02.02.2018 om 13:16 uur

Leon,

Net zoals U omschrijft, op een nieuwe Pc MAGIX vdl 2018 Prem geïnstalleerd.

Ook de laatste download update nu versie 17.0.2.159.

het programma MAGIX vdl prem opgestart en naar optie Cloud - import gegaan.

U heeft een Microsoft abonnement.

Het eerst wat zichtbaar wordt is, door op Onedrive van Microsoft te klikken, moet er

ingelogt worden.

daarna opzoeken wat geïmporteerd moet worden, in de Onedrive map van Microsoft, dan wordt het in een door U aangegeven map gezet,

van hieruit kan het geïmporteerd worden naar de tijdlijn

De optie Onedrive zoals U laat zien komt niet vanuit de Cloud van Microsoft, maar staat vermoedelijk op een externe schijf.

Groeten

Michael

Leon64 schreef op 02.02.2018 om 14:20 uur

Hallo Michael,

Dank voor reactie, inderdaad alle bestanden wat op ondrive staan staan ook op mijn D-schijf. Heb ook al geprobeerd via cloud-import maar geraak niet verder als dit.

Op mijn vorige laptop werkte alles perfect, en als ik een oud project wil openen dat op ondrive staat werkt wel alleen kan niks bijvoegen vanuit onderive.

Als ik naar de D-schijf ga en ondrive selecteer geeft hij chinees tekens 😕

Groeten

Leon.

mi-bo schreef op 02.02.2018 om 14:43 uur

Leon,

bedankt voor je reactie.

Het is beste mogelijk dat de P schijf geïnfecteerd is,en de oudere Pc/ laptop heeft dit mee genomen, en de nieuwe Pc/laptop zal wel de nodige fouten tegen houden.

Groeten

Michael

Leon64 schreef op 02.02.2018 om 14:57 uur

Hallo Michael,

Dus geen oplossing voor mij? 😕

Als ik de bestanden kopieer uit onedrive en plak op mijn D of C-Schijf werkt het wel maar dan neemt het extra ruimte in beslag. En andere programma's (adobe photshop, moviemaker en pinnacle 18)hebben hier geen last van.

Groeten

Leon

Bol schreef op 02.02.2018 om 15:01 uur

Hallo Leon,

Ik heb je mailtje ontvangen. Ik ga hiermee aan de slag. Om dat dit behoorlijk ingewikkeld is moet ik er mijn tijd voornemen.

Je hoort nog wel van mij, via een persoonlijk bericht.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 02.02.2018 om 15:04 uur

Ok bedankt allemaal.🙂

mi-bo schreef op 02.02.2018 om 15:38 uur

Leon,

Als de P schijf wordt leeg gemaakt en daarna geformatteerd, kunnen de bestanden weer terug gezet worden op een schone externe harde schijf.

Jammer te lezen, dat het achter de schermen via PB wordt opgelost.

Wens je veel sterkte.

Groeten,

Michael

Bol schreef op 02.02.2018 om 19:25 uur

Hallo Leon,

Een vraagje, is de schijf D een externe of een interne schijf?

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 02.02.2018 om 19:47 uur

Hey Bol,

D-schijf is een interne schijf.

Groeten Leon.

Bol schreef op 03.02.2018 om 13:47 uur

Hallo Leon,

U heeft VDL premium op de nieuwe laptop geïnstalleerd, waar reeds Windows 10 opstond. U heeft de mappen OneDrive, documenten, afbeeldingen etc. van de C: schijf (nieuwe laptop) niet verplaatst naar de D: schijf?

Bij Microsoft Windows OneDrive kunt u MAX 5GB (gratis) aan bestanden uploaden. Aangezien u 410GB aan bestanden in de map OneDrive heeft staan, ga ik er vanuit dat u niets in de Cloud heeft staan. Dus alleen maar op de D: drive.

U heeft de complete OneDrive map van uw ouwe PC gekopieerd naar de D: schijf van uw nieuw laptop. Volgens mij is het hier fout gegaan.

De oplossing zou kunnen zijn, maak een nieuwe map aan op de D: schijf van u nieuwe laptop en verplaats nu alle mappen naar deze nieuwe map. Daarna verwijderd u de alle OneDrive mappen, van uw D: schijf. Ga dan naar de instelling van Microsoft OneDrive en klik op tabblad Automatisch opslaan en kies voor "Alleen op deze PC"

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 03.02.2018, 13:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 04.02.2018 om 09:38 uur

Ik ben einde raad.😞

Tot tot 3u deze nacht gevloekt. heb alles verwijderd van D-schijf zelfs VDL van nieuwe laptop zelfs laptop verwijderd van onedrive en heb daarna alles terug geïnstalleerd ook alle mappen terug op D-schijf en daarna mappen in ondrive gesleept. Resultaat idem. Volgens mij moet het liggen aan VDL want alles werkt perfect met onedrive. Als ik onedrive open op gsm kan ik alles zien en kan zelfs documenten aanpassen.

Sorry voor de beelden van Pin.........😏

Groeten Leon.

Ga nu oude laptop terug proberen.

Bol schreef op 04.02.2018 om 10:59 uur

Hallo Leon,

Zelf zou ik hier ook niet vrolijker van worden. Helaas moet ik u het antwoord schuldig blijven.

Ik wens u veel succes met het zoeken naar de juiste oplossing.

Groet,

Bol

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.02.2018 om 12:26 uur

Leon,

Fijn dat U de opslag laat zien vanuit Pinnacle.

Een vraag, de bestanden die U laat zien in Pinnacle, zijn dit bestanden direct opgeslagen vanuit een camera naar de Pc, of al bewerkt in Pinnacle en daarna op geslagen.

Uit ervaring, kan geschreven worden dat bestanden die in Pinnacle zijn geëxporteerd niet te importeren en te bewerken zijn in MAGIX Video Deluxe

Groeten

Michael

Leon64 schreef op 04.02.2018 om 15:49 uur

Hey Michael,

Bestanden komen rechtstreeks van camera.

Als ik een oud bestand open wat in onedrive opgeslagen is doet het niet moeilijk zelfs vind alle bestanden terug.

Groeten Leon.

Bol schreef op 04.02.2018 om 17:03 uur

Hallo Leon,

De map Video Deluxe Premium, die u laat zien staan allemaal MVP project bestanden. Deze bestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen. Als u zo'n MVP bestand wilt openen moet alle gegevens wel op de juist plaats staan, in tegenstelling tot Pinnacle

Wat u zou kunnen uitproberen is om Sri Lanka Route.mvp naar de map Intro Sri Lanka te kopiëren en dan vanuit deze map Sri Lanka Route.mvp op te starten met VDL premium. Waarschijnlijk vindt VDL premium de bestanden nu wel, die u gebruikt heeft om dit project samen te stellen.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 04.02.2018, 18:09, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Leon64 schreef op 04.02.2018 om 19:57 uur

Ik denk (hoop) opgelost 🙏🙏 

Nogmaals dikke merci voor alle moeite en feedback.

Groeten Leon.