bestanden converteren

WimGo schreef op 24.07.2012 om 10:43 uur

Ik heb een nieuwe videocamera gekocht die beelden op kan nemen in Full HD en 1080/50p. Als ik deze wil importeren in MagixvidedeluxeMX geeft het programma aan dat mijn computer te langzaam is en hij de bestanden kan converteren zodat ze vloeiend worden afgespeeld op mij  computer. Dit gaat goed.

Weet iemand of het programma bij het renderen als de film klaar is de originele bestanden gebruikt of de geconverteerde bestanden en heeft dit invloed op de kwaliteit.

Reacties

lucky_me schreef op 24.07.2012 om 11:07 uur

Hallo

Wanneer deze beelden worden geconverteerd wil dat zeggen dat Magix de kwaliteit van deze beelden verlaagt zodat ze bewerkbaar zijn voor je pc. Magix werkt dus ahw. met een kopie van je originele beelden. Je originele beelden blijven ,zoals steeds in Magix, onveranderd. Het resultaat van Magix zal wel een lagere kwaliteit hebben omdat eenmaal de kwaliteit verlaagd is, deze kwaliteit niet meer verhoogd kan worden.

Ik zou je aanraden om te werken met 1080/50i (dit is 25 beelden per seconde). Bij normale weergave ga je nauwelijks verschil zien maar voor je pc halveer je wel het werk.

succes

Luc

WimGo schreef op 24.07.2012 om 17:13 uur

Beste Luc,

bedankt voor het antwoord. Hoe kan ik dan de beelden van mijn videocamera,als ik opneem met 1080/50i, goed laten lopen op mijn computer? Moet ik dan de beelden weer converteren of doet het programma dit zelf?

lucky_me schreef op 24.07.2012 om 17:53 uur

Ik weet natuurlijk niet welke pc je hebt en voor bewerken van HD beelden heb je echt wel een sterk machien nodig. Wat ik wel kan zeggen is dat 1080/50p nog 2x zwaarder is. Ik denk zelfs niet dat er reeds computers bestaan die deze bestanden relatief vloeiend kunnen bewerken.

In het geval die 50i nog niet haalbaar moest zijn zijn er een aantal maatregelen die kunnen getroffen worden in het programma zelf, vb werken met halve resolutie in het preview venster. Dit geeft geen kwaliteitsverlies in het uiteindelijke resultaat. indien dit nog niet voldoende is moet je importeren met lagere resolutie maar dit zie je wel in het uiteindelijke resultaat.

Alles hangt dus af van je computer. Voor HD bewering heb je toch wel snel een i7 processor nodig en een sterke grafische kaart met eigen grafisch geheugen (1GB)

mvg

Luc