bestand niet gevonden bij laden project

arlinthout schreef op 25.04.2011 om 12:59 uur

Bij het laden van een project krijg ik regelmatig de foutmelding:

Het bij de film behorende bestand <"pad naar betreffende bestand"> is niet gevonden.

Wanneer het bestand zich bevindt op een verwisselbaar medium etc.......

Zoek ik vervolgens in explorer (verkenner) naar het bewuste bestand, dan staat het bestand er gewoon. Dus die foutmelding slaat absoluut nergens op.

Onderaan het foutmeldingsvenster heb je vervolgens de keuze Herhalen, Overslaan, Alles overslaan, Map, Annuleren. De keus Overslaan of Alles overslaan zorgt ervoor dat je iig verder kunt met het laden van het project, maar dan bevat de film fouten, zoals al gewaarschuwd wordt. De overige keuzes leveren niets op.

In de loop der tijd (1 maand) heb ik in deze volgorde e.e.a. vervangen van mijn PC om dit probleem te verhelpen, echter zonder resultaat, de foutmelding blijft. Teneerste  de harddisc, dan het geheugen, vervolgens het moederbord (asus) en processor (intel), dus in feite gewoon een nieuwe PC. Ook heb ik gekeken op internet of er updates zijn, dit was niet het geval.

Nu ben ik ten einde raad en hoop dat iemand mij kan helpen.

Reacties

bobbiaan schreef op 25.04.2011 om 22:28 uur

Beste ....,

Kan het zijn dat je met het inlezen naar je PC een directory heb gemaakt, die niet de projectdirectory is?

Mvg

Bobbiaan

Machutus schreef op 26.04.2011 om 22:57 uur

Dag nn,

Het project moet wel ergens op je computer staan natuurlijk

En je moet de naam van het project weten

bij de keuze Herhalen, Overslaan, Alles overslaan, Map, Annuleren. De keus Overslaan of Alles overslaan

Hier kies je voor Map

Zoek in de verkenner het goede bestand op en klik op Ok

Mogelijk moet je deze stap meerdere keren herhalen

Bij mij werkt deze manier perfect

Veel succes

Machutus

wiebatman schreef op 27.12.2013 om 17:48 uur

Ik heb precies hetzelfde probleem.

Na een nieuwe installatie staan bestanden op een andere locatie en dat heb ik aangegeven en de filmbestanden laden dan gewoon maar de bijbehorende audio bestanden (die in een submap AudioTemp staan) niet.

Ik krijg dan de melding: Het bij de film behorende bestand "en dan pad naar bestand" is niet gevonden. Klik ik dan op Directory dan kom ik wel in de juiste map uit!  Wat ik daarna ook doe het bestand wil niet verder laden, je kunt alleen verder al je de fouten accepteerd en dus op Overslaan klikt voor elk audio bestand. Daarna is wel de film geladen maar niet de audiobestanden deze zijn in zijn geheel afwezig in het project.

Ik heb geprobeerd om de paden weer precies te laten zijn zoals ze op de oude PC ook waren maar zonder resultaat. Het lijkt mij een bug in het programma.

Ik heb geen idee hoe nu verder.