Bepaalde delen van filmbeeld weglaten door een uitsnede van het beeld

Jozo schreef op 25.11.2018 om 16:59 uur

Ik heb Video de Luxe Premium 2019 en wil het te monteren filmbeeld uitvergroten zodat alleen de hoofdpersoon in beeld blijft in de hoop overigens dat ik de kwaliteit een beetje kan handhaven. Ik heb wel wat dingen maar die kan ik op de een of andere manier niet opslaan. Ik had de verwachting dat het hetzelfde zou werken als in Adobe Premiere. Beeld selecteren, dan met de muis een bepaald gewenst deel selecteren en dat met de muis wederom vergroten tot het totaalbeeld. Vervolgens het beeld verbeteren.

Ik kan het wel op de Mac in Premiere doen maar dan moet ik dat specifieke bestand weer overpompen naar de Windowspc en wil het ook leren in deze sofrware.

Iemand fantastische tips voor mij????????????????????????

Reacties

mi-bo schreef op 25.11.2018 om 17:47 uur

@Jozo

Beste Jozo,

hier een paar print hoe het in MAGIX vdl 2019 Prem gaat,

totaal beeld optie weergave/ animatie optie uisnede

uitsnede

resultaat

Mvg

Michael

Jozo schreef op 25.11.2018 om 17:54 uur

Dankjewel voor je snelle reactie maar hoe krijg ik dat gedaan wat ik zie nu dat het gaat maar het gaat met name over het hoe.

mi-bo schreef op 25.11.2018 om 18:03 uur

@Jozo

Beste Jozo,

U zet de cursor op de plek waar de verandering moet plaatsvinden, door de T toets in te drukken wordt het beeld gesplitst ga naar het volgende stukje( cursor ) en doe het zelfde met T toets, wat nu tussen de 2 splitsingen zit activeren, dan optie weergave/animatie hier ziet U een lijntjes kader maak dit kleiner en speel het af en het stukje is dan veranderd.

Mvg

Michael

mi-bo schreef op 25.11.2018 om 18:18 uur

@Jozo

Beste Jozo.

een klein voorbeeldje

Mvg

Michael

Jozo schreef op 25.11.2018 om 19:38 uur

Na enkele keren proberen heb ik het eindelijk door. Hartelijk bedankt

mi-bo schreef op 25.11.2018 om 19:54 uur

@Jozo

Beste Jos.

Goed bericht.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX vdl 2019 Prem pakket

Mvg

Michael

Jozo schreef op 26.11.2018 om 14:25 uur

Dankjewel Michael. Dat moet gaan lukken hoewel de overstap van Premiere naar dit pakket wel wennen is

mi-bo schreef op 26.11.2018 om 14:40 uur

@Jozo

Beste Jos,

Ja, Vegas Movie Studio is een beetje ( ook Engels ) te vergelijken met Adobe Première.

MAGIX vdl Is heel anders opgebouwd, maar na geduldig vele Tutorial te lezen gaat het steeds makkelijker.

Hier enkele tips, dit geld voor alle MAGIX vdl programma's

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-monteer-ik-in-magix-video-deluxe--1179916/

Mvg

Michael