bepaalde delen accentueren

ceecoupeetje schreef op 08.01.2019 om 09:01 uur

Hallo ,

ik heb een kaart afbeelding op mijn tijdlijn gezet in een filmproject waar ik momenteel mee bezig ben .                                    Tijdens mijn commentaar dat ik bij de film inspreek verwijs ik beurtelings naar bepaalde plaatsen die op de kaart aanwezig zijn . Graag zou ik daarbij deze plaatsen willen accentueren synchroon met mijn commentaar.                                                                 Ik zou deze plaatsen bijvoorbeeld willen laten "oplichten" of misschien hebben jullie nog andere ideeën die mogelijk zijn.

graag hoor ik die en ook hoe dit dan praktisch uit te voeren is

ik werk met de allerlaatste versie van video deluxe premium

Alvast bedankt voor jullie suggesties

Robin

Reacties

mi-bo schreef op 08.01.2019 om 13:51 uur

@ceecoupeetje

Beste Robin,

als er op de landkaart punten zijn gemaakt kunt U deze splitsen waar nodig is, er iets tussen plaatsen en dan weer verder gaan, een optie experimenteer wat met MOVE hier zijn veel mogelijkheden in te vinden of Fade in Fade Out.

Mvg

Michael

Bol schreef op 08.01.2019 om 17:47 uur

Hallo Robin,

Als ik uw vraag goed heb gelezen, wilt u een plaats op de kaart aanduiden, zodat hier de aandacht op wordt gevestigd. Klopt dit? zie filmpje

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 08.01.2019, 18:50, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ceecoupeetje schreef op 08.01.2019 om 20:51 uur

Dag Michael en Rob

het voorbeeld van Rob benaderd best wat ik bedoel maar i.p.v. met een pijl zou ik graag een min of meer circelvormig gebied uitlichten met een diffuse rand.

ik zit te denken om dit te proberen met een masker met daaronder een geel gekleurde achtergrond die ik dan met een bepaalde graad transparant zou maken zodat de landkaart er door komt , weet niet of dit zou kunnen lukken maar zal morgen eens gaan experimenteren

grtz Robin

mi-bo schreef op 08.01.2019 om 21:37 uur

@ceecoupeetje

Beste Robin.

Misschien dit een optie,

hier is de optie openbreken gebruikt

Mvg

Michael

Bol schreef op 08.01.2019 om 22:43 uur

Hallo Robin,

Ik had al het vermoeden, wat ik in mijn eerdere filmpje laat zien, uw bedoeling is. Ik heb nu met MicroSoft Paint een rondje gemaakt en op de tijdlijn gezet en met Chrome Key (wit) transparant gemaakt.

Natuurlijk zijn er meerdere wegen die naar Rome leiden. Maar met wat experimenteren krijgt u zeker het gewenste resultaat dat u wilt bereiken.

Succes,

Rob

Aanvulling 09-01-2019 om 16:10uur

Ik heb de rode cirkel op de tijdlijn geplaats en Chrome Key (wit) toegepast en met Effecten - Positie/grootte de cirkel op maat gemaakt. Daarna de doorzichtigheid aangepast.

Laatst gewijzigd door Bol op 09.01.2019, 16:10, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

ceecoupeetje schreef op 09.01.2019 om 21:14 uur

Dank u Rob

dit laatste vb met de rode bol benaderd bijna volledig wat wil bekomen

grtz Robin

Bol schreef op 10.01.2019 om 10:36 uur

Hallo Robin,

Het doet mij deugd om te lezen, dat mijn laatste filmpje met de rode bol u verder op het juiste spoor hebt gezet.

Ik wens u heel veel succes met samenstellen van uw project.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

lucky_me schreef op 15.01.2019 om 09:09 uur

https://www.magix.info/nl/forum/vignet-aanbrengen--638484/

Hier maakte ik in 2011 een filmpje waarin een deel lichter weergegeven wordt.

reacties;

lucky_me schreef op 29.11.2011 om 01:17 uur

lucky_me schreef op 01.12.2011 om 20:15 uur

het is wel iets bewerkelijker dan het uitstekende voorbeeld dat Rob geeft, het is een andere benadering

Groet

Luc

ceecoupeetje schreef op 15.01.2019 om 12:37 uur

dank u Luc

zo heb ik het ongeveer ook gedaan

onder het spoor waarop mijn kaart stond heb ik een alfa masker gezet , wel in jpg want de voorhanden zijnde maskers in png extentie werkten niet

onder het masker heb ik een rode achtergrond geplaatst

dan het masker geselecteerd en via effecten , chroma key , alpha mask had ik uiteindelijk wat ik wou bekomen

grtz Robin

ceecoupeetje schreef op 15.01.2019 om 20:47 uur

hieronder een voorbeeld van de door mij gebruikte oplossing

Bol schreef op 15.01.2019 om 23:58 uur

Hallo Robin,

Het doet mij deugd, dat wij, als forumleden, je op weg hebben kunnen helpen.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 16.01.2019, 00:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

lucky_me schreef op 16.01.2019 om 01:41 uur

hieronder een voorbeeld van de door mij gebruikte oplossing

dit ziet er inderdaad ook goed uit

mvg

Luc