Benaderen van film / foto bestanden vanaf een NAS, intern netwerk

Almere-Poort schreef op 02.02.2012 om 11:16 uur

Geachte heer, mevrouw,

Om te voorkomen dat ik fot en filmbestanden kwijt zou raken door niet regelmatig te back-uppen heb ik van QNAP een NAS aangeschaft. Deze heb ik voorzien van 2 1TB schijven, gespiegeld. Dus elke schijf bevat dezelfde info, mocht er een schijf defect raken heb ik altijd mijn data nog op de gespiegelde schijf.

Helaas kan ik vanuit MAGIX Video de Luxe MX de netwerkschijven niet benaderen.

Mijn vraag aan u is:

- wordt dit t.z.t. geimplementeerd?
- of is het op een bepaalde manier toch mogelijk?

Nu moet ik eerst de bestanden kopieren naar de vaste schijf.

Met vriendelijke groeten,

H. Boonstra

e-mailadres:

 

 

Reacties

RiViS schreef op 02.02.2012 om 11:52 uur

Hallo Henk,

Als het gaat om Importeren van bestanden, dan zie ik inderdaad in de mediapool het netwerk niet staan. Maar als je via de rode knop (onder  het preview venster) kiest voor AVCHD, en vervolgens bij Videobron aanklikt: Eigen mappen selecteren, dan krijg je een venster waarin Netwerk en/of Thuisgroep wel zichtbaar zijn.

Ook bij Export kun je op een zeker moment aangeven dat de file naar het netwerk moet.

Je kunt via Programmainstellingen (sneltoets Y) tabblad Mappen, ook bij Import en/of Export het netwerk kiezen, dan wordt dat de default opslagplaats.

groet,

Rijk

 

Almere-Poort schreef op 10.02.2012 om 12:54 uur

Rijk,

 

Bedankt voor je reactie.

Ik heb op de NAS AVi en MPEG bestanden opgeslagen en deze zou ik graag direct naar een project willen slepen waardoor de bestanden voor Magix altijd op het zelfde opslagmedium staan.
Mischien kan Magix dit in een update of nieuwe versie opnemen.

groet,

Henk Boonstra