Begintitel en eindtitel

b.peet schreef op 23.05.2013 om 16:57 uur

Hallo,

Ik heb een trial van Magix Video de Luxe 2013; hoe kun je een begintitel met een achtergrondkleur voor de tekst maken, ook een aftiteling met een achtergrondkleur hoort bij mijn wens. Het is de bedoeling om een goed alternatief te vinden voor Windows Movie Maker die deze mogelijkheden wel heeft.

Groeten Bas Peet, Hilversum.

Reacties

bobbiaan schreef op 23.05.2013 om 21:06 uur

Beste Bas,

Waar  je om vraag zit in dit programma , maar nog veel meer. Zo is movie maker een grof montage programma waar je leuk mee kan monteren. Echter is het programma wat ik van enkele jaren geleden kan herinneren niet frame nauwkeurig en dat is Magix VdL 2013 wel. Het is echter een stuk ingewikkelder als movie maker en je zal daar aardig wat tijd in moeten steken om alle mogelijkheden onder de knie te krijgen. Je kan b.v. picture in picture moteren. afijn ga eens kijken op http://www.magixagent.nl

Mvg

Bobbiaan

b.peet schreef op 23.05.2013 om 23:27 uur

Dag Bobbiaan,

Dank voor je snelle reactie, zal inderdaad een tijd duren voor ik het onder de knie heb. Maar ik ben nog niet overtuigd om aan te schaffen; de link heb ik bezocht maar wat er nieuw is in VdL 2013 is haast niet te volgen omdat het beeld niet scherp is en de stemmen niet duidelijk; doet er even niet toe. Het gaat om de achtergrondkleur van de intro en de aftiteling, wanneer ik in Designelementen op o.a. Intro's/Outro's klik wordt er niets geladen. Komt dat omdat ik een trialversie heb of is er iets mis in mijn laptop. Het is namelijk zo dat mijn Movie Maker niet aan de praat te krijgen is en de Helpdesk van Microsoft kom er niet uit, we zijn ongeveer een half jaar bezig.

Vandaar die trial, ik wil zeker weten dat die achtergrondkleur voor de tekst in de begintitel en aftiteling werkt. Ik krijg alleen een optie voor een zwarte of witte achtergrond. Filmpjes laden gaat goed en ook de tekst in beeld werkt goed, al die andere opties komen later wel.

Hoop dat je me kunt overtuigen.

Groeten van Bas Peet.

lucky_me schreef op 24.05.2013 om 16:41 uur

Hallo

Wat je zoekt kan inderdaad, misschien ietsje minder voor de hand liggend dan je dacht;

*In de mediapool (venster rechts boven), tapblad titels kan je je tekst aanmaken  met de kleur; grootte stijl ...zoals je wil

*achtergrond kleur vind je hier niet. Daarvoor ga je naar het tapblad effecten/design elementen.

Daar kan je kiezen tussen testbeeld en achtergronden.

bij achtergrond kan je een effenkleurvlak kiezen en dit plaats je op het spoor boven je tekst(anders zie je de tekst niet meer)

bij testbeeld moet je dit op je titel slepen

best leuk om eenste experimenteren

mvg

Luc

bobbiaan schreef op 24.05.2013 om 19:19 uur

Even ter aanvulling, je hebt een trial versie en daar is niet alles vrij gegeven om mee te werken. Maar zoals "lucky me" aan geef zit het er heel zeker in. Maar je maakt mij nieuwsgierig met het probleem dat je met Microsoft movie maker hebt.

Geef eens de technische gegevens van je systeem op.

Bobbiaan

b.peet schreef op 24.05.2013 om 20:49 uur

Beste Luc, bedankt voor je uitleg. Echter de inhoud van de meeste tabbladen zijn leeg, ook die van testbeelden en achtergronden; als het toch kan in mijn trial is het wel lastig om te vinden want het PDF handboek geeft daarover ook geen duidelijke info.

Groeten van bas.

b.peet schreef op 24.05.2013 om 21:12 uur

Beste Bobiaan, weet je dat zeker? Het is van doorslaggevende betekenis om wel of niet tot aanschaf over te gaan.

Het probleem met Movie Maker is zeer langdradig, mijn machine is een Acer Aspire 7740G en werkt met Intel Core i3 en 4 GB Memory; de grafische drivers zijn up to date volgens ATI en dan heb ik nog DirectX versie 11.

Volgens Acer allemaal ruim voldoende om Movie Maker te laten draaien. Maar goed, die doet dus niks; ook niet nadat ik m'n hele systeem opnieuw geïnstalleerd heb vanwege een mogelijke systeemfout, en dat was een klus hoor want je bent alle programma's kwijt en een hoop bestanden worden niet altijd op de goede plek teruggezet uit je back up. Dit doe ik niet graag nog een keer.

Ik neem aan dat jij en Luc forumbezoekers zijn die hun diensten ter beschikking stellen om problemen op te lossen, dat waardeer ik zeer maar ik ga kijken of er iemand van MAGIX weet hoe een trial gevuld is.

Groeten van Bas Peet.

magixagent schreef op 25.05.2013 om 11:42 uur

beste,
Ter aanvulling van bobbiaan en luky_me zeer ervaren Forum beantwoorde s neem  toch een kijkje op de site http://www.magixvdlbijspijkeren.nl
optie cursus en je kunt precies zien wat het mooie MAGIX pakket allemaal kan
veel info plezier.
gr