Beeldverhouding Foto’s op CD & DVD 7 deluxe

Etienne53 schreef op 29.08.2011 om 00:16 uur

Beste,

Sedert enkele jaren maak ik mijn slideshows met Foto’s op CD & DVD 7 deluxe.
Mijn digitale beelden zijn van een spiegelreflexcamera nikon D80 verhouding 3:2.

Momenteel werk ik aan een montage waar het zoemeffect zeer toepasselijk is.
Wanneer ik naar bewegen ga en een rotatie vraag is alles OK ga is echter naar camerabeweging uitsnede en beweging dan verschijnt er op het scherm “De uitsnede wordt aangepast aan de proporties van de fotoshow. Om een beeldselectie te bewegen, moeten de proporties van de uitsnede overeenkomen met die van de fotoshow” dus staat de beeldverhouding van de fotoshow in 4:3. Gevolg mijn beeld zoemt buiten het beeldformaat van een gewoon beeld.

In de HTML Help lees ik bij:
Beeldvullend bij spiegelreflex
Foto’s van digitale spiegelreflexcamera’s en gescande foto’s worden in de formaten 3:2, 16:9 en 3:2 automatisch beeldvullend zonder zwarte randen weergegeven. Voor een exact passende weergave kunt u de beeldverhouding van de foto’s automatisch laten bijknippen.

In mijn fotoshow heb ik echter wel boven en onderaan een zwarte band.

Bestaat er in “Foto’s op CD & DVD 7 deluxe” een mogelijkheid om de beeldverhouding van de fotoshow te wijzigen naar 3:2 ?

Beleefde groeten,
Etienne De Brouwer
redguby@hotmail.com

Reacties

mi-bo schreef op 29.08.2011 om 16:34 uur

Beste.

misschien een vervelend antwoord,

Uw camera is up to date en het programma waar u mee werkt is zeker 5 jaar geleden in productie genomen. als u eens een trial versie van foto op cd/dvd versie 10 download zal u zien dat u vraag beter beantwoord wordt.

Deze beperking zit er zeker in, u heeft wel 4 tijdlijnen , waarvan er maar een gebruikt kan worden voor foto of beeld. Misschien is het te overwegen waard om het nieuwe vdl MX programma dat binnen kort uitkomt te downloaden als trial versie en daar heeft u in de classic versie de mogelijkheid om 32 tijdlijnen te gebruiken, het pakket kan ook zeer goed met foto's overweg

succes.