Beeldstabilisatie en overgangen

puttenstein58 schreef op 15.10.2014 om 15:40 uur

Ik had een vraag gesteld over beeldstabilisatie en overgangen, deze kan ik niet terug meer vinden. Kan het kloppen dat deze is verwijderd. Mijn vraag was: als je beeldstabilisatie hebt gedaan en daarna een overgang erin zet, is de beeldstabilisatie weg, klopt dit? Als ik het goed begrijp is het het één of het ander en niet beide effecten?

Dan heb ik nog een vraag:
Wat is het verschil tussen ->Bestand film exporteren of Project voltooien?

Reacties

mi-bo schreef op 15.10.2014 om 16:28 uur

Beste Puttenstein,
Dit is correct U krijgt van MAGIX een melding als U geen antwoord heeft gekregen( automatisch na een wek), om op een ander manier Uw vraag stelling te herplaatsen, en i.v.m. vervuiling van de server, wordt dit na een week verwijderd, als U niet heeft geageerd.
Het antwoord betreft stabilisatie is het juist als U een verandering aanbrengt dat de stabilisatie die U heeft geplaats verwijderd wordt.
Als U een bestand exporteert wordt het opgeslagen waar u wilt ( vaak als het een mpeg2 is dan wordt er een MXV van gemaakt.
gaat u een project voltooien, dan wordt het project gebrand.
succes
Michael

Voormalige gebruiker schreef op 15.10.2014 om 16:34 uur

Beste,

Op de de vraag beeldstabilisatie en overgangen, dit moet het gewoon doen. Ik denk je een foutieve handeling uitvoert, waar ik geen antwoord op heb. Cirkel is beeldstabilisatie en pijl is overgang. zie foto.

Een film exporteren is dat je de film exporteer naar een filmformat bv. naam.mpeg-4.

Voor project zie antwoord van Mi-Bo

Succes.

Rob

PS. lees eens goed de handleiding. ga naar: hulp / handleiding.pdf

lucky_me schreef op 16.10.2014 om 04:07 uur

Beste

beeldstabilisatie moet je helemaal aan het eind toepassen. beeldstabilisatie verdwijnt inderdaad indien nadien nog een effect wordt toegevoegd. dus eerst de volledige fim afwerken met effecten en overgangen en pas daarna stabilisatie uitvoeren.

mvg

Luc

Voormalige gebruiker schreef op 16.10.2014 om 13:46 uur

Beste,

Ik ga er vanuit, dat je de Beeldstabilisator van Magix gebruikt en niet die van ProDaD. Er zijn verschillende methodes / wegen om de beeldstabilisatie toe te passen. De een doet het gelijk met de montage de andere achteraf. Dit is een persoonlijke voorkeur. Ikzelf doet dit bijvoorkeur tijdens de montage. Volgens Luc em Michael verdwijnt de beeldstabilisatie, als je  iets aan de take veranderd cq. een effect toevoegd. Ik heb e.a. uitgeprobeerd, echter ben ik tot de conclusie gekomen dat de beeldstabilisatie gewoon blijft bestaan en dus niet verdwijnt, ook niet als je een overgang of een effecten toevoegd. Tenzij je een video-effecten reset toepast.

In ProDaD is dat anders. Dit is een plug-in, wanneer je een verandering in een take maakt, zie je in het preview venster dat je opnieuw moet stabiliseren. Na dat je de stabilistie heeft uitgevoerd kan je overgangen en effecten plaatsen zonder opnieuw te moeten stabiliseren.

Zelf vind ik dat de beeldstabilisatie van Magix niet optimaal. Daarom zou ik Magix adviseren om hier ook eens goed naar te gaan kijken en zo nodig verbeteringen aan te brengen. Ze zouden ProDaD als leidraad kunnen nemen.

Succes,

Rob