Beeldsnelheid van een scene wisselt

Esther78 schreef op 07.06.2011 om 22:13 uur

Ik heb MAGIX Video deluxe 15. Bij sommige scenes is het probleem dat wanneer je ze gewoon afspeelt, de beeldsnelheid correct is. Wanneer je dan de marker wilt plaatsen om b.v. het einde van de scene eraf te knippen, speelt de scene sneller af; waardoor je aan het eind van de scenetijd een stukje zwart krijg en in schokkerige beelden een stukje van het begin van de scene. (De scene blijft dan b.v. 1 minuut duren, maar lijkt sneller af te spelen, waardoor in b.v. de laatste 5 seconden beeld "te kort" is).

 

Hoe dit op te lossen? Het probleem doet zich niet voor bij alle scenes, alleen bij sommige.

Reacties

Esther78 schreef op 11.06.2011 om 21:37 uur

 

Na zelf zoeken kwam ik er toevallig achter dat de oplossing ligt in "Frametable (nieuw) aanmaken".

Bij zoeken op trefwoord "frametable" gelijksoortige vraag gevonden, met inderdaad dit antwoord:

 

Haperende beelden en asynchroon geluid
De vraag heeft betrekking op Video deluxe

Bij montage in Video DeLuxe 2008: Beeld en geluid lopen niet synchroon. Het beeld hapert. Er verschijnen zwarte beelden aan het eind van de scene, waarbij het geluid nog doorloopt.
De originele opnamen laten dit niet zien. Tijdens het montageproces wordt dit erger. Aan het eind van een aantal gemonteerde scenes ook. Extra van 20.10.2008 om 18:30 uur: De oplossing kwam van de Magix agent die me een aardige lijst opstuurde van stappen die ik moest nemen. De laatste (frametable) bleek de ultieme oplossing. Elke keer als een scene hapert gewoon even met de rechtermuistoets ´frametable (nieuw) aanmaken´. Zo eenvoudig kan het zijn na maanden zoeken. Overigens in geen enkele handleiding (papier, pdf en F1) iets over de frametable gevonden... Dank voor de antwoorden.

 

In de hulpfunctie is inderdaad niets over de frametable terug te vinden...