beeldsnelheid

hkeukenmee schreef op 09.11.2015 om 18:02 uur

de beeldsneldheid bij afspelen van mijn project en de films die bij het project horen is ineens schokerig. Kan dit te maken hebben met een animatie van een reisroute die ik gemaakt heb van 20 fps. De films zijn 25 fps. Na het maken van de animatie werd wel gevraagd om iets aan te passen dat heb ik gedaan.

Window10

Video de lux 2016 plus

Reacties

mi-bo schreef op 09.11.2015 om 19:18 uur

Is de grafischekaart up to date dit is erg belangrijk dat dit regelmatig wordt gecontroleerd in Win 10

gr

Michael

donthuis schreef op 09.11.2015 om 22:24 uur

Zou best kunnen, ik heb zelf al vaker gemerkt dat ook een overgang van een ntsc-snelheid op 30p naar een pal eindproduct op 25p meer beeldsprongen geeft. Mijn beide Canon camera's uit de laatste jaren maken alleen 30p opnamen en dus render ik jaren naar een NTSC Blu-Ray fornaat 30p.

Is het niet mogelijk zo'n reisanimatie ook in 25 beelden/sec te maken? Dan wel eerst apart van 20 naar 25 fps om te zetten, immers schokken in animaties storen minder...

Wat in ieder geval niet verstandig is, is het filmmateriaal aan die animatie op 20 fps aanpassen. Overigens is onder instellingen, deel film het geheel altijd op 25 fps te zetten, wat daar ook qua fps aan vooraf gegaan is. Immers de sourcefiles blijven altijd bestaan.

Voormalige gebruiker schreef op 09.11.2015 om 23:32 uur

Beste,

Mijn filmfragmenten zijn opgenomen in 25 fps. De reisroute, die ik heb gemaakt in VDL 2016, wordt ook als 25 fps weggeschreven. zie afbeelding.  Waarom de reisroute van jou in 20 fps zijn opgenomen, daar heb ik geen verklaring voor. (je heb de reisroute toch in VDL 2016 gemaakt???)

Bij de vraag, na het maken van de animatie, had je beter niet kunnen aanpassen. Doordat u dat wel heeft gedaan, heeft VDL 2016 uw filmfragmenten ook op 20 fps gezet.

Succes,

Rob