Reacties

johndebrock schreef op 19.11.2021 om 14:05 uur

oor je reactie,ik wacht het af.Groeten,John de Brock

johndebrock schreef op 19.11.2021 om 14:53 uur

Dank je wel ga ik zeker proberen,ik werk met 2 monitoren en waarschijnlijk moet ik scherminstellingen in Windows veranderen,moet dat nog testen,Groeten,John de Brock

Bol schreef op 19.11.2021 om 15:33 uur

@johndebrock

Hallo John,

Zelf maak ik regelmatig met Video Deluxe en Pro X schermopnames met geluid. Ik heb het vermoeden, dat bij u de "Stereo Mix" nog is uitgeschakeld.

Zo schakelt u de Stereo Mix in:

  1. geef een zoekopdracht: "geluidsinstellingen"
  2. klik op: "Configuratiescherm Geluid"
  3. open het tabblad: "Opnemen"
  4. klik met de rechtermuisknop ergens in het tabblad en zet een vinkje bij: "Uitgeschakelde apparaten weergeven"
  5. klik, als deze aanwezig is, op "Stereo-Mix"
  6. klik nu op: "Eigenschappen en Dit apparaat niet gebruiken (uitschakelen) dan op dit apparaat gebruiken (inschakelen) en dan op Toepassen / Ok"
  7. nu is stereo-mix ingeschakeld. (groen vinkje)
  8. Nu kunt u een beeldschermopname met geluid opnemen.
  9. Let op!! Als u met Magix Video Deluxe een beeldschermopname met geluid wilt opnemen, dan moet u bij "1 - Audio stuurprogramma" deze op "Stereo-Mix" zetten!!

​​​​​​​

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2021, 15:38, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 19.11.2021 om 15:51 uur

Hallo Rob,dank voor je uitleg heb dat direct bekeken,staat gelukkig goed,ik werk met 2 monitoren en na opnieuw instellen Beelschermen in Windows lukt het wel,nu zie ik dat ik iets probeerde op te nemen dat beveiligd is d.w.z. als ik dat filmpje op volledig scherm zette werd de opname zwart,wist niet dat het kan,allemaal bedankt voor jullie inbreng nu kan ik weer verder en met vriendelijke groeten,John de Brock.

Bol schreef op 19.11.2021 om 17:55 uur

@johndebrock

Hallo John,

Het doet mij deugd om te lezen, dat met mijn bovenstaand antwoord en het opnieuw instellen van uw beeldschermen het u nu wel gelukt is om beeldschermopnames te maken. Als u een microfoon in plugt, dan kunt u ook uw eigen tekst inspreken en er onderzetten. Mijn stem leent zich hier niet zo voor 😉😄.

Het klopt helemaal wat u beschrijft. Er kunnen geen schermopname gemaakt worden van bv. ZIGO, publieke zenders (VARA, KRO ect...) ook als deze goed afspeelt via uw computermonitor. Deze opnames worden in het zwart opgenomen. Zelf heb ik het nog niet kunnen ontdekken, hoe dat deze beveiliging kan omzeilen. Zelf heb ik het vermoeden, dat het met Camtasia ook niet kan.

Ik wens u veel succes met het maken van uw schermopnames.

Fijn weekend, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2021, 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 19.11.2021 om 20:31 uur

Hallo Bol,ik heb wel ontdekt dat het beveiligd bestand van NPO 1 een ongecomprimeerd MPEG7 is,waarschijnlijk schakelt dan als ik aanklik op volledig scherm de beeldinfo uit,helaas kan ik dit MXV bestand niet naar je opsturen,succes en vr gr,John

 

 

mi-bo schreef op 20.11.2021 om 10:43 uur

@johndebrock

Beste John,

Daar ik beperk internet heb op lokatie, even bij mijn internet Cafe langs gegaan

Dit is het resultaat van Camtasia

Hieronder staan 2 opnames,

rechtstreeks opgenomen van Ziggo

1ste opname is rechtstreeks opgenomen van Nederland 1 hedenmorgen om 10.00 uur

2de opnamen is wat opgenomen is met Camtasia opgeslagen als Mp4 en ingeladen in MVDL , en is daarna gewoon te bewerken

Hier ziet U het resultaat

http://mi-bo.magix.net/album/alle-albums/!/oa/7523953/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael ( 1ste Dutch Forum Moderator sinds 2008)

Bol schreef op 20.11.2021 om 10:59 uur

@johndebrock

Hallo John,

Het klopt. als u een beeldschermopname maakt via Video Deluxe, dit wordt weggeschreven als een MXV bestand ( Magix eXtended Video). Dit bestand is te openen in alle Magix programma's, die MXV ondersteund. U zou wel eens gelijk kunnen hebben, dat het beveiligde bestand van NPO 1 een ongecomprimeerd MPEG7 bestand is. Waar ik naar benieuwd bent of u beeldmateriaal ziet. (geen zwartscherm) en deze dan als bv. een Mp4 bestand kan wegschrijven.

Zie ook een deze link: https://tweakers.net/nieuws/149840/npo-start-blokkeert-sinds-maart-downloads-van-streams-met-behulp-van-drm.html

Ik verneem het van u.

Met vriendelijke groet, Rob

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties en aanvullingen

Laatst gewijzigd door Bol op 20.11.2021, 11:09, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 20.11.2021 om 11:42 uur

Hallo Bio,dank voor je duidelijk antwoord aangaande blokkering door NPO,ik kan het wegschrijven als MP4,Gr, John

johndebrock schreef op 20.11.2021 om 11:44 uur

Hallo Bol,ik probeerde Beelscherm opnamen te maken van een Sint Journaal en dat bleek geblokkeerd,kan ik goed begrijpen want ik vind het ook niet leuk als ze mijn films gebruiken.Gr,John

mi-bo schreef op 20.11.2021 om 12:24 uur

@johndebrock

Beste John,

Dank voor Uw feedback

Hier een heel klein stukje,ik kan zonder problemen opnemen

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

wijziging aangebracht i.v.m meer info Sinterklaas journaal

Bise schreef op 20.11.2021 om 12:30 uur

Beste John,

Met veel belangstelling uw post gelezen en de goede oplossing danwel advies, opmerkingen als bij mij werkt het wel, is niet relevant, het gaat om oplossingen en onderbouwde hulp!

Mvg.

Cees ( magix gebruiker sinds 1999 )

Kees-Haremaker schreef op 21.11.2021 om 00:10 uur

Hallo John, ik heb niet zo lang geleden een paar filmpjes gemaakt m.b.v. schermopname en ik werk het beste zonder geluid zodat ik daarna tijkdens het afspelen de tekst inspreek en een eenvoudig muziekje er onder zet.
Dit werkt minder stresvol.
Mvg Kees

mi-bo schreef op 21.11.2021 om 10:04 uur

@johndebrock

Beste John.

Even een lekker bakje gehaald bij mijn internet cafe.

met mobile een kleinstukje( met de hand gedaan een testje ) van de Tv opgenomen dit is ook mogelijk.

Camera goed afstellen op de Tv

van mobile ingeladen in MVDL, kan dan bewerkt worden en opgeslagen als mp4

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.11.2021 om 11:10 uur

@johndebrock

Geachte forumleden, John,

De vraag van John is / was "Dat het hem niet lukt om met Video Deluxe een beeldschermopnamen te maken, hij had wel geluid maar geen beeld". Dit probleem is door John inmiddels opgelost door zijn twee beeldschermen op nieuw instellen via Windows. Het lukt John nu weer om een beeldschermopnamen te maken via Magix Video Deluxe.  Als moderator van dit forum vind ik de discussie over beveiligde programma's opnemen via beeldschermopname niet relevant.

Conclusie: probleem opgelost.

Met vriendelijk groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

johndebrock schreef op 21.11.2021 om 11:26 uur

Beste Bol, jou conclusie is correct,mijn probleem was geen goede Beeldscherm opnamen kunnen maken,dank j allemaal voor jullie adviezen,Groeten,John