Beeldscherm opname werkt niet in Vdl 16 en ook niet Vdl17 Speciale Editie

Majoab schreef op 06.06.2011 om 11:28 uur

Ik wil van het Magix vdl scherm een opname maken voor een instructievideo (zoals Fred van Eck dat ook doet) maar krijg telkens de melding in een klein waarschuwings schermpje "U heeft een framerate of resolutie ingesteld die niet wordt ondersteund door uw apparaat. Daarom worden de oude waarden weer ingesteld." Ik heb al veel instellingen geprobeerd maar nul resultaat. Ik werk met twee schermen die op een resolutie van 1920x1080 staan ingesteld, ook die heb ik een keer veranderd maar dat werkte ook niet. Vdl heb ik naar standaardscherm-ordening gezet.  Wie kan mij helpen? Alvast bedankt voor je (jullie) antwoord(en).

Met vriendelijke groet,

Majoab

Reacties

magixagent schreef op 07.06.2011 om 08:15 uur

Er is maar een duidelijk antwoord ,schrijf een mail naar Fred van Eck en hij verteld U precies hoe hij dit heeft gedaan, hij heeft een eigen Forum.
Fijn dat U er zelf bent uitgekomen ,
veel succes met het mooie Magix pakket.

PePe heeft speciaal voor U onder Tutorials een PDF file gemaakt hoe het onder Magix zou moeten.
gr

PePe schreef op 15.06.2011 om 13:24 uur

Ja hoor, Magix kan ook opnames maken van "zichzelf"...screencapturing is gewoon het filmen wat er op het scherm gebeurt, dus ook als je video deluxe zelf op dat moment gebruikt.

Hier is een tutorial over screencapturing, misschien heb je er wat aan: http://www.magix.info/nl/screencapturing-met-magix-video-deluxe.online-training.493058.html

hdereus schreef op 24.02.2017 om 23:11 uur

Ik heb een probleem met Screencapturing. De tutorial hierover geeft mij geen duidelijkheid en de Youtube-video, waarnaar de tutorial aan het eind verwijst, is niet beschikbaar.

Als ik screencapture toepas heb ik bij de weergave van de opname geen geluid en de beeldkwaliteit is beduidend minder dan bij de originele video. Ook schijn ik een verkeerde framerate te hebben ingesteld.

Oo zou de samplerate voor de audio niet goed zijn (zie hieronder). De laatste pastte ik aan naar 96000, maar dit gaf geen verschil.

Kan iemand mij zeggen welke instellingen ik moet ingeven om de beste beeldkwaliteit te krijgen, c.q. geluid op te nemen?

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 24.02.2017 om 23:42 uur

Hallo Henk,

Zo te zien gebruik je  VDL (2017).

Ik doe het zo:

1. sluit de microfoon aan  
  2. klik op de rode knop in het previewscherm
  3. kies bij 1. audio-stuurprogramma je microfoon
  4. zie filmpje

Succes,

Rob

hdereus schreef op 25.02.2017 om 11:12 uur

Hallo Rob,

Dank voor je snelle reactie en voor het filmpje.

Voor de duidelijkheid: ik werk met Video de Luxe Premium 2016 en ik wil een tutorial (met geluid) van Internet opnemen. Het is dus niet m'n bedoeling om iets in te spreken.

Wat kies ik bij stap 1 (gemengde opname HD Audio, microfoon of geen opname)?

Bij stap 2 kan ik kiezen uit MXV: volledig scherm, of gedefinieerd door gebruiker. Ik kies voor de laatste optie omdat ik het kader zelf wil bepalen.

Bij stap 3 kies ik voor resolutie 1280 x 720, framerate 25, beeldverhouding 16:9 en kwaliteit 80%. Audio-eigenschappen stat op mono/samplerate 48000.

Bij stap 4 (Opnamebesturing) krijg ik de tekst "om het geluid op te nemen dat u op de PC hoort, klikt u op "Niveau" en selecteert dan de juiste opnamebron. Deze heet meestal "stereomix", wat u hoort o.i.d. Verder staat er "Let op: het audioniveau is te laag (minimaal niveau <-20 dB (staat nu op -60 dB). Als ik op "Niveauregeling" klik, verschijnt er een scherm "geluid". Deze staat op "opnemen". Omdat ik niet via een microfoon wil opnemen, dubbelklik ik op de bovenste optie en kies voor het PC schermpje (zie hieronder).

Ik zie nergens een optie op het opname-geluidsniveau in te stellen. Ook de optie "stereomix" (zie hierboven) kom ik niet tegen.

Kun je meer met deze info?

Groet,

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2017 om 13:59 uur

Hallo Henk,

Ik heb geëxperimenteerd met de aansluitingen, waarmee ik het geluid mee kan opnemen.

Hoe heb ik het gedaan:

1. je neemt een geluidskabel 3,5mm stereo
  2. je neem een splitter
  3. je plug de splitter in aan de koptelefoonaansluiting van je speaker, wanneer je speaker geen koptelefoonaansluiting heeft, dan kan je daarvoor ook de koptelefoonaansluiting van je PC gebruiken.
  4. je plug nu je koptelefoon (meeluisteren) en de geluidskabel aan de splitter
  5. je plug de geluidskabel aan de aansluiting microfooningang van je computer
  6. start VDL 2016 op en klik op de rode knop
  7. kies in 1. audio-stuurprogramma "Microfoon"
  8. start het filmpje op van het internet en speel deze af
  9. nu zal je zien dat de niveauregeling uitslaat.
  10. kies de opname kwaliteit.
  11. klik op de rode knop voor opname.

Hier een voorbeeld filmpje dat ik opgenomen heb van YouTube.

Succes,

Rob

Geluidskabel 3,5mm stereo

Splitter

hdereus schreef op 25.02.2017 om 22:13 uur

Weer bedankt voor je reactie, Rob. Het verhaal is helder. Ik sloot de splitter eerst aan op koptelefoonaansluiting van de monitor waarop het filmpje wordt afgespeeld. Ik kreeg toe geen geluid. Daarna sloot ik deze aan op de telefoonaansluiting van m'n PC met een verbinding naar de microfoonaansluiting. Ik had toen wel geluid.

Hoewel ik de beeldkwaliteit op maximaal had gezet (en de resolutie op 1920 x 1080 haalt de kwaliteit van de opname het bij lange na niet bij het Chanelfilmpje dat je stuurde. Ik heb m'n bureaublad even als testopname gebruikt. Hieronder 2 screenshots, een van het origineel, de andere van de video.

Volgens mij gaat er toch iets niet goed...

Henk

Voormalige gebruiker schreef op 25.02.2017 om 23:06 uur

Hallo Henk,

Geluid is nu in orde?

Wanneer je de opname kwaliteit "als gedefinieerd door gebruiker" gebruikt en de resolutie instelt op 1920x1080px en je verkleint daarna het opname vlak, dan worden de resolutie lager.

Standaard in gesteld op: 1920x1080px

Wanneer je nu het opnamevlak verkleind, dan wordt deze bv. ingesteld op: 1024x560px

Daarom gebruik ik MXV: volledig scherm en zet zoals je zie bij YouTube bij opname op het volledige scherm. De keuze is aan jou.

Groet,

Rob

hdereus schreef op 26.02.2017 om 17:28 uur

Hallo Rob,

Ja, geluid gaat nu prima. De screenshot die ik je toestuurde was die van de weergave in Magix op het volledige scherm. Dit was beduidend slechter dan het origineel. Eenmaal weggeschrevenb naar Mpeg wordt het een heel ander verhaal. Het komt dan aardig in de buurt van het origineel.

Wat ik alleen nog niet snap is het getal bij beeldverhouding in het eerste screenshot. Moet dit niet gewoon 16 : 9 zijn?

Staan bij jou de vinkjes zoals hieronder? Dus ook beeldverhouding behouden aangevinkt?

Groet Henk

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 18:10 uur

Hallo Henk,

Dit is de beeldverhouding de jij als gebruiker aanmaakt. Hoe ze dat berekenen zou ik je niet kunnen vertellen. Je kan dit zelf zien, dat dit door het programma gewijzigd wordt.

1. Maak een opnamekwaliteit 1920x1080 - 16:9
  2. klik op de rode knop
  3. je ziet nu dat het volledig scherm omvat
  4. maak het kleiner met greepje bv. linksboven
  5. klik op terug
  6. klik nu op configuratie
  7. nu zal je zien dat de beeldverhouding in een decimale getal wordt uitgedrukt.
  8. Waarom, ik weet het niet?

Groet,

Rob

hdereus schreef op 26.02.2017 om 18:59 uur

Reuze bedankt voor je tijd en je hulp, Rob!👍

Voormalige gebruiker schreef op 26.02.2017 om 23:16 uur

Henk,

Graag gedaan, zijn er nog vragen, stel ze gerust.

Rob.