Beeldkwaliteit van dvd-menu

anton-vanvliet schreef op 09.10.2024 om 14:46 uur

Bij het branden van een dvd wordt de beeldkwaliteit van het menu op de dvd aanmerkelijk slechter dan zoals het eruit ziet in Magix Videodeluxe 2015 en 2025. Is er een manier om de beeldkwaliteit hierin te verbeteren?

Ik zou graag een document met afbeeldingen willen toevoegen, is dat mogelijk?

Reacties

Bol schreef op 09.10.2024 om 15:17 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

U kunt afbeeldingen en filmpjes uploaden door op de blauwe pijl van de werkbalk te klikken. Een document met afbeelding niet.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 09.10.2024 om 15:30 uur

Hier zijn ze

anton-vanvliet schreef op 12.10.2024 om 17:44 uur

Zie je nog een mogelijkheid om de beeldkwaliteit hierin te verbeteren?

Bol schreef op 13.10.2024 om 15:56 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Ik heb van alles geprobeerd om de menu items in het DVD menu scherper te krijgen. Als ik deze afspeelt op mijn computer via bv. VLC media player, dan blijven deze menu items wazig, terwijl als ik deze via een DVD speler afspeelt op mijn TV wel scherp worden weergegeven. Maar als ik deze als Blu-Ray brand, zijn de menu items wel scherp op mijn computer / TV. Dit ligt aan de gebruikte resolutie.

Computerscherm voor het branden.

Computerscherm na het branden als een DVD

Op het computerscherm na het branden als BluRay

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

anton-vanvliet schreef op 13.10.2024 om 18:19 uur

Dag Rob,

Dan ervaar jij dus hetzelfde probleem als ik. Dank voor de moeite.
Klopt het dat branden als Blue ray alleen op een blue ray-brander kan? Ik herinner me ergens gelezen te hebben dat als je in Magix kiest voor blue ray branden bij een 'gewone' dvd brander je je brander om zeep kan helpen.

Groeten, Anton

Bol schreef op 13.10.2024 om 18:46 uur

@anton-vanvliet

Hallo Anton,

Persoonlijk heb ik het nog nooit gehoord of gelezen, dat wanneer je MVP project als een Bluray bestand brand op een DVD brander, dat deze kapot zou gaan. Maar goed, meestal is er een Blu-raybrander gemonteerd. U kunt dit zien bij het Apparaatbeheer.

U kunt altijd via een ISO bestand een Blu-Ray schijfbranden. Ik doe dit regelmatig. Dit doet u dan zo:

  • Klik op Blu-Ray
  • Zet de 1. brander op image recorder
  • Nu wordt er een ISO bestand gemaakt
  • U kun dit ISO bestand afspelen via VLC.

Met vriendelijke groet,

Rob
Forum Moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 13.10.2024, 18:54, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-