Reacties

mi-bo schreef op 26.09.2011 om 14:13 uur

Uw verhaal gelezen, vermoedelijk heeft U of opname gemaakt onder 4:3 en deze omgezet nar 16 : 9 of anders om.

het enige wat kan helpen en dat is zer veel werk de beelden veranderen.

gr

elcelc schreef op 26.09.2011 om 14:35 uur

bedankt voor het antwoord. Ik ben bang dat het zoiets is. Ik heb een andere camera met een sd kaart en heb het bewerkt met mijn oude programma showbizz 2

Er val dus weinig aan te doen begrijp ik.

FransS schreef op 26.09.2011 om 18:31 uur

Hoi Elcelc,

Als je de opname nog hebt zou ik het opnieuw proberen en dan in video de Lux,showbizz weet wij volgens mij hier niets overde meeste werken hier met VdLux programma's.

Wat ik begrijp uit je verhaal van een nieuwe camera met Sd kaart zou wel eens AVCHD kunnen zijn en dan moet je met branden een en ander aan je instellingen veranderen om 16:9 format te krijgen (encode)

Suc6 Frans S.

 

elcelc schreef op 26.09.2011 om 20:07 uur

Dank voor je reactie Frans!

 

Het zit zo: ik heb inderdaad een  paar maanden geleden een nieuwe videocamera gekocht maar wist allemaal nog niet goed hoe ik daar mee om moest gaan. Ook dus niet met het programma wat bij de camera geleverd is om de opnames op de computer te zetten.

Ik heb in een videobewerkingsprogramma de beelden bewerkt en daar een dvd van gemaakt. De originele beelden op de SD kaart van de camera zijn al gewist.

Ik vroeg me dus af: kan ik die dvd met één of ander programma toch nog veranderen zodat het beeld er wel normaal uit komt te zien. (ik heb het al geprobeerd met ShowBizz, Corel en moviemaker maar zonder succes).

vr. groet

 

 

 

Cinecor schreef op 27.09.2011 om 13:43 uur

Dank voor je reactie Frans!

 

Het zit zo: ik heb inderdaad een  paar maanden geleden een nieuwe videocamera gekocht maar wist allemaal nog niet goed hoe ik daar mee om moest gaan. Ook dus niet met het programma wat bij de camera geleverd is om de opnames op de computer te zetten.

Ik heb in een videobewerkingsprogramma de beelden bewerkt en daar een dvd van gemaakt. De originele beelden op de SD kaart van de camera zijn al gewist.

Ik vroeg me dus af: kan ik die dvd met één of ander programma toch nog veranderen zodat het beeld er wel normaal uit komt te zien. (ik heb het al geprobeerd met ShowBizz, Corel en moviemaker maar zonder succes).

Bij aankoop van uw camera zult u ongetwijfeld er een handleiding geleverd hebben gekregen. Het is zaak om deze eerst goed te lezen en te bestuderen alvorens er opname mee te gaan maken. Als u uw opnamen dan tot een film wilt bewerken (dat doe je voordat je er een DVD van bakt) zullen de bestanden van de SD kaart van de camera eerst gecopieerd moeten worden naar de pc. Als dat AVCHD is, zult u over een pc met een "stevige" configuratie moeten beschikken om te kunnen gaan monteren. U leest er alles over in de systeemeisen die bij alle soorten bewerkingssoftware worden geleverd. Ook die software en de juiste versie daarvan zal dan overweg moeten kunnen met AVCHD.  Magix heeft al deze mogelijkheden in huis en is zeer aantrekkelijk geprijsd. Laat al die gratis aanbiedingen maar voor wat ze zijn...Ook dat bewerken is geen kwestie van "even doen", dat vereist kennis vergaren en vooral oefening, daarom organiseert Magix ook cursussen voor mensen die moeite hebben om iets uit boeken te leren. Als u dit allemaal een beetje hebt leren kennen wordt het een fluitje van een cent om een DVD te branden die aan de verwachtingen zal voldoen.

 

 

 

 

 

 

elcelc schreef op 27.09.2011 om 14:44 uur

Hartelijk bedankt! Ik ben niet zo'n kei dus vandaar dat het even mis ging. Ik begrijp dat ik aan de reeds gebrande dvd niks meer kan veranderen.