beeldformaat

vrieze schreef op 03.10.2013 om 21:44 uur

Goedenavond,

Films gemaakt in 16:9. Bij afspelen vol beeld op projectiescherm.

Huidige film: OK.  Totdat ik een youtube filmpje toevoegde. Het maken en branden ging goed, echter bij afspelen op dezelfde apparatuur is het beeldformaat vermoedelijk 16:9 maar is het beeld veel kleiner. Dus zwart rondom.

Op andere dvd speler gekoppeld aan tv wordt het horizontaal uitgetrokken beeld weergegeven.

Wel kreeg ik bij toevoeging de vraag of het toe te voegen filmpje moest worden aangepast. Heb dat gedaan.

Wat te doen?

Vrendelijke groeten,

Piet

Reacties

RiViS schreef op 03.10.2013 om 23:05 uur

Wel kreeg ik bij toevoeging de vraag of het toe te voegen filmpje moest worden aangepast. Heb dat gedaan.

Hallo Piet,

Stond dat er echt? Ik meen dat er gevraagd wordt of de filminstellingen moeten worden aangepast. Als je dan ja zegt, wordt de film aangepast aan het (in dit geval) youtube filmpje.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 03.10.2013 om 23:26 uur

Beste Piet,

Een aanvulling op RiVis

Dat aanpassen is het probleem. U had hier op niet aanpassen moeten klikken. Want de Youtube film heeft een andere resolutie. Probeer het maar en u zult zien dat het werkt. Alleen de Youtube beelden zullen van mindere kwaliteit zijn.

Succes.

Rob

vrieze schreef op 07.10.2013 om 21:54 uur

Goedenavond,

Inderdaad, als je 'niet aanpassen' aanklikt is het probleem opgelost. Hartelijk dank!

Nog een vraag: toegevoegde muziek kun je in 'effecten' met 'volumecurve' wijzigen. Is het oorspronkelijke camerageluid, behalve door volume aanpassen (+ of - 'zoveel db), op een soortgelijke wijze te wijzigen als de toegevoegde muziek?

Vriendelijke groeten,

Vrieze

Voormalige gebruiker schreef op 07.10.2013 om 22:36 uur

Goedenavond,

Inderdaad, als je 'niet aanpassen' aanklikt is het probleem opgelost. Hartelijk dank!

Nog een vraag: toegevoegde muziek kun je in 'effecten' met 'volumecurve' wijzigen. Is het oorspronkelijke camerageluid, behalve door volume aanpassen (+ of - 'zoveel db), op een soortgelijke wijze te wijzigen als de toegevoegde muziek?

Vriendelijke groeten,

Vrieze

Hallo Vrieze,

Ja dat kan. En het zijn exact de zelfde handelingen die u ook toepast op de toegevoegde muziek.

Mocht het geluidspoor van uw film niet zichtbaar zijn op spoor 2, druk dan op de sneltoets  Ctrl-H

Ga naar: Hulp / Handboek.pdf.  Op blz 169 Volumecurve bewerken wordt e.a. beschreven.

Succes,

Rob  

vrieze schreef op 07.10.2013 om 22:46 uur

Het kan zo simpel zijn. Dank voor het antwoord.

Hartelijke groeten,

Vrieze